sairaalakassi

Sen uskon kyl et pienirintasil imetys sujuu paremmi ku ei oo tissi vauvan pään edes, vaan näkee hyvin :) En siit maidon määräst tiä sanoo, mul tuli ihan jumalattomast
 
Taitaa tissin ja rinnanpään muoto olla tärkeämpi kuin koko, että vauvan on helpoin saada hyvä imuote. On sitten iso tai pieni rinta, niin jos on matala rinnanpää, siis laakea nänninseutu ja nänni vaikka "upoksissa", niin vauvan on hankalampi saada hyvää otetta.

Sairaalakassin suhteen tajusin, että jos kerran toivomme perhehuonetta, niin pitää varmaan miehellekin muistaa jotain ensihätään pakata mukaan (niiden eväiden lisäksi), siis bokseria ja hammasharjaa jne. Ettei tarvitse sitten ensimmäisenä miehen lähteä kotiin, jos ei muuten ole tarvetta.
 
Suklaan ostaminen etukäteen on kyl ihan tyhmä juttu.. :P
Se vaan pyörii mun mielessä tässä koko ajan ja kohta olen varmaan jo syönyt pari riviä siitä. Eihän se auttaisi vaikka ostaisi toisen, minkä voisi syödä tässä muuten, kun mitäs sitten kun se loppuisi.. Taas ois se levy saalistuskohteena mielessä.
 
Maiden, yhden levyn kerkesin minäkin sairaalakassista syömään :D olisin varmaan syönyt toisenkin, mutta en kerennyt kun piti lähteä laitokselle :D
 
Mä tänään tarkistin eli purin ja pakkasin sairaalakassit aikani kuluksi.. Itselleni, vauvalle ja miehelle. :D Tie sitten tarviiko mies ikänäkään mutta jos perhehuoneeseen on mahkuja.. ja ainakin vähän evästä piti hällekin laittaa jos venyy ja vanuu synnytysmeininki. :)

Kissalle ostin kaupasta niin paljon ruokaa ja hiekkaa valmiiksi ettei tartte käydä hakemassa ihan hetkeen mitään. :D
 
Nyt tuli semmonen olo ekaa kertaa tän raskauden aikana et täytyy pakata se laukku. Pakkasin sinne ny vauvalle pari bodyy, parit housut, sukkikset, sukat, tumput, pipon, nallehaalarin ja tarkotus olis viel keittää ja pakat tutti mukaan. Sit itelleni pakkasin noit hygieniajuttuja, alusvaatteita, sukat, pari imetystoppii, neuletakin ja villasukat. Sielt puuttuis sit viel hammasharja, imetysliivit ja sitä suklaaaaata :D Ehkä matkal sairaalaa täytyy napat mukaa ettei tuu etukätee syötyy :D
 
Heinukka nyt kuulosti niin tutulta, että oli pakko penkoa keskustelua taakse päin! Mulle tuli kans sellanen olo, että nyt pitää kassia pakata valmiiksi ja neljä vai viisi päivää pakkaamisen jälkeen se lähtö sitten tuli! :) Mulla on muutenkin välillä jotain tällaisia "juttuja", että joissain tilanteissa meen loppujen lopuksi intuition mukaan. Ja se onkin osoittautunut hyväksi jo monta kertaa.
 
Varaslähtö tuli tehtyä ja siinä huomattiin että jansportin reppu on ihan surkee tapaus, avaa vähän niin kaikki levahtaa lattialle. Reppu vaihtui isompaan treenikassiin ja miehelle pakattiin vahingosta viisastuneena vaihtovaatteet ja hammasharja mukaan, sen verran kiire tuli pari pv sit ku "harjottelee" lähettii että mies oli tullut töistä juuri hikisenä eikä ehtinyt vaatteita vaihtaa ja yö vietettiin sairaalassa niin olis ollut kiva olla vaihtokampetta. :D
 
Mä sanoin kans miehelle että mää pakkasin hälle jo repun valmiiksi, vois ottaa sen autoonsa. Ei tie yhtään koska tulee lähtö ja millä kyydeillä sitä sinne menee, jos joudunkin lähtee hänen työpäivänsä aikana niin hän tulee sieltä sairaalaan niin olis se kassi jo valmiina hällekin sitten tarvittaessa. :)

Mun laukkua ei viitti vielä autoon pistää kun tosiaan ei tiedä millä sinne tulee lähdettyy ajan koittaessa.
Vauvan tarpeetkin toisaalta vois laittaa jo takaluukkuun turvakaukalon kera mutta toisaalta, ehtiihän ne hakee myöhemminkin... Äääh... :D

LISÄÄ SUKLAATA PITÄNEE HAKEE, ei tolla yhellä patukalla mihkään pärjää?!! :grin
 
Loppujen lopuksi - oikeasti varmaan pärjäisi tosi vähällä, jos nyt ei olisi pakattuna sairaalakassia. Varsinkin, jos on kohtuullinen synnytysmatka, niin kyllähän sieltä mies pääsee kotona käymään suht pian tai läheiset tuomaan jotain tarpeellista. Mulla ei kyllä takuulla tule ihan valmiiksi pakattua kassi ollenkaan, koska niin paljon on sellaista, jota tarvitsee muutenkin arjessa koko ajan. Mutta eiköhän sitä pärjätä, jos nyt suunnilleen on jotain tarpeellista (ja ne suklaat!!) matkassa. :)
 
Mulla oikeestaan tilaa eniten vie synnytysta varten olevat tavarat eli jumppapallo, yogamatto, energiaherkut, tankini allasta varten seka ipod ja kaiuttimet, pyyhe ja tyyny. Sitten pakkasin yovaatteet, kylpytakin ja kotiintulovaatteet seka aitiyssiteita ja hygieniatuotteet. Vauvalle on oma kassi. Eli mulla on 3 kassia. Parhaimmassa tapauksessa olen kotona 6-24 tunnin sisalla. Tuntuu hurjalta ottaa noin paljon tavaraa.
 
Siel ei Etanainen vissii saa sairaalasta paljon mitään nii et pitää ottaa kaikennäköst mukaa? :)
 
Taalla on taysin ilmainen terveydenhoito ja vaikka jotain perusjuttuja sairaalasta saattaa saada niin niita on rajoitetusti tarjolla. Parasta siis vieda omat kamat esim pallo mukana, jotta sen varmasti saa ja viela oikean kokoisen.
 
Meille sanottiin synnäriltä ettei kannata hirveästi mukanaan raahata tavaraa kun ei sairaalalla ole paikkoja missä säilyttää. Eli meinaan pakata vain ne vaatteet joita itselleni tahdon ja kun kotiudutaan niin äitini saa tuoda muut tullessaan. Huoneissa kun ei jokaiselle ole omaa säilytyspaikkaa kuin kaiten ne pöydät ja niiden laatikot.
 
No niin, vauvan kotiutumisvaatteet on vihdoin valittu! Jospa tuo kassi tosta nyt sitten alkaa saada sisältönsä... Eteisen oven lähettyville vielä länttäsin lapun muistuttamaan puhelimesta, laturista ja muusta, mikä pitää muistaa ihan lähteissä napata mukaan. :)
 
Täällä supisteli eilen illalla 4 tuntia 10 välein, sitten panadol onneksi autto ja sain nukuttua jotenkin. Aamulla 11 alko uudestaan ja panadol ei enää oo auttanu, joten minäkin viimein olen pakannut laukun :) saa nähdä pitääkö se jo tänään napata mukaan.
 
Mun nlatäti sanos et jos uudelleensynnyttäjäl tunnin ajan 10min välein supistelee ni pitää lähtee jo synnäril :eek: Kui must tuntuu et iha eri ohjei satelee kaikkialt
 
Takaisin
Top