sairaalakassi

Emmy, Mymme ja heinukka :) sain äidiltäni juuri postitse fazerin uutta mustikkasuklaata niin laitan minäkin sen sairaalalaukkuun. Pitäisi raskausdiabetesarvot korjaantua synnytyksen jälkeen ja hyvä suklaa olisi kyllä juuri se mitä kaipaan varmasti synnytyksen jälkeen :p

Justiinsa pakkailin poikaselle vaatetta kassiin. Luulenpa vaan että täytyy jonkinlainen lämpimämpi haalari käydä ostamassa. Pakkasen puolelle kun meinaa säät mennä... Taidan laittaa isin ostoksille sitten kun ollaan kotiutumassa. Se oliskin hieno sävy kotiutumiseen, iskän (joka ei tod ymmärrä vauvojen tavaroista mitään) ostamassa haalarissa kotiin

Mikä sairaalakassi? Huomaa taas mun valmentautumisen koitokseen... vauvalle on laitettu kyllä vaatteet valmiiksi, mut sit öö... mitä mä tarviin... noh viimeset hankinnat hoidan lauantaina, sen lupaan ja lupaan myös huomioida itseni. Jokseenkin alkoi jännittämään, lähtö siis voi tulla melkein koska vaan, varsinkin nyt kun pikkuinen on lähtöasemissa.

Ccix täällä myös toinen, joka ei ole vielä pakannut mitään edes vauvalle :) jotenkin tämän kakkosen kohdalla ajattelen, että kyllä sieltä sairaalasta löytyy kaikki tarvittava ja sit mies voi tuoda vauvalle vaatteet kun kotiudutaan. Kaikki mitä pitää itselle ottaa on kuitenkin kotonakin koko ajan käytössä, joten eihän niitä voi pakata, ehkä olisi kuitenkin hyvä tehdä joku lista että tulee sit otettua kaikki mukaan.

Mä oon nyt pakannu kaikki hygienia tarvikkeet ja jtn. vaatetta mukaan. nähtäväks jään käytänkö sairaalassa sit vai tuunko kotiin niillä vaatteilla. Imetysliivit nyt varmasti tulee sairaalassa käyttöön.

Ostin kaikki pesuaineet, rasvat yms. kun kyllähän ne tulee käytettyä kuitenkin.
Hurja vaan mitä noi maksaakaan, ei tuu ajateltuakaan ku harvemin sitä kaikkea kerralla ostaa.

Otin myös tollasia "terveys lakuja" mukaan. Ajattelin ennalta ehkäistä ummetusta, se ei synnytyksen jälkeen ois järin mukava vaiva. Ehkä vois harkita jotein kuivattuja luumuja myös..

Oon ollu tässä, tai koittanu ainakin olee karkkilakossa (oon niin hirvee sokerin perään et huh!) Nyt yli kuukauden oon ollu syömättä suklaata, mut niinku täällä jo todettu niin sitä varmasti synnytyksen jälkeen kaipaan! Pitänee ostaa valmiiksi niin saa ainakin itse vailita. :grin

Pakkasin just myös esikoiselle laukun, kun jonnekkin hoitoon todennäkösesti menee niin tuleepahan kaikki mukaan.. On se tärkeä et silläkin jännillä hetkillä on omat tavarat ja unilelu yms. mukana.

Tajusin just että nythän kun sairaalakassi alkaa olla kunnossa niin mun on alettava ajattelemaan kissaa :D sillehän pitää muonat hankkia varastoon jos kissanvahtia tarvitaan ja muutenkin synnytyksen jälkeen ei tule ajateltua varmasti ensimmäisenä että kissanruokaa on kaapissa riittävästi. Joten nyt vielä kissallekin voi jakaa äidinrakkautta oikein ajatuksella.

En oo vieläkään pakannut... :grin Tänään vasta pesin ekan koneellisen vauvan vaatteitakin, kun sain vihdoin lajiteltua lahjoitusvaatteet. Pitäisi ensin keksiä, että minkä kassin mä pakkaan sairaalaan mukaan, niin sitten voisi miettiä mitä sinne laittaakin...

On tää vaa hyödyllinen ketju, koko ajan tulee ahaa-elämyksiä siitä, et mitä pitää muistaa ku pakkailee :D Nyt oli hyvä ku jutsa muistutti tosta esikoisen laukusta ja sen pakkaamisesta! :D

Tänään pakkailin reppua ensimmäistä kertaa, oli aika erityinen olo :D.. sinne näin alkuun meni imetysmekko, imetysliivit, lakua, fazerin sininen levy, kahdet alushousut ja sukat, vauvalle töppöset ja lapaset, huomenna laitan bodyn ja fleecehaalarin ja pipon, kun ovat kuivuneet pyykinpesusta.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mitä lähemmäs laskettu aika tulee, sitä pienemmällä varustuksella aion lähteä sairaalaan, näköjään... Eihän mitään voi edes pakata etukäteen, kun kaikki hygieniatuotteet ja kännykät ja laturit tarvii olla käytössä ihan h-hetkeen saakka... Tärkeimmät, eli suklaat sentään hankin, ja uuden hammastahnatuubin, että voi vajaan putelin pakata mukaan. :grin Vauvalle voisi tietenkin pakata jotain, mutta ne toisaalta ehtii vaikka mies sitten kiikuttaa myöhemmin sairaalaan, kun ne on kuitenkin pestyinä valmiina.

Mä en ole miettinyt koko sairaalakassia vielä. Suklaalevyn ostin mutta puolet meni eilen makean nälkään :oops:
josko miettisi vaan mitä pukee päällensä kun sieltä pääsee pois.
Äiti osaa kyllä muksulle katsoo kelin mukaisen vaatetuksen mutta ei sillä oo hajuakaan mitä vaatteita mulla on ja missä.
Perjantaina tulee äippärahat niin josko siitä kävisi ostamassa sitten laukkuun täytettä...esim.imetysliiveistä ei ole hajuakaan minkä kokoiset pitäs olla... Nyt 85C:t (ennen raskautta 80B) Meidän suku äidin puolelta on lypsylehmägeenillä varustettuja joten miettiny että ostaako vain sellaisen toppimalliset "liivit" (siskoni oli a-kuppinen mutta ekan muksun kun sai niin liivit oli D, imetyksen kun lopetti oli rinnat A-B)

Juu ne kyl maidonnoususta aikamoisesti turpoo :grin Ja muutenki raskausaikana tuntuvat aina kasvavan... Mul ei oo imetysliivei ja oon niit kans miettiny mut tuntuu et ei oo missään. Normi koot loppuu vissiin tohon 80 jotain ja mul on 95DD nyt raskausaikana ollu liivien koko... Onk siel isompien tissien puolella lainkaa imetysliivejä, tietääks joku? Niinko esim. Lindexillä ku on niit isompii kokoi

Mulla on taas toistaiseksi ollut imetysliivien ostamisessa ongelmana se, että en oo löytänyt riittävän pieniä imetysliivejä :eek: Mulla on normaalistikin sellaiset 80A/B-tissit, vähän liiveistä riippuen, eikä nää ole kyllä kasvanut nyt raskausaikana juuri ollenkaan. Huonosti löytyy edes tuota 80B-kokoa, ja sitä pienempiin en oo törmännyt ollenkaan. Jospa nää siitä turpoais kun vauva syntyy, mua on jo alkanut vähän epäilyttää et tuleeko näistä maitoakaan ollenkaan... o_O

Niiskumuikkunen mulle kasvoi myös tissit vasta synnytyksen jälkeen! ;) Maitoa riittää hyvin ja aiempi a-kuppi on vaihtunut b-kuppiin, imetysliivit ostin H&M:ltä, siellä oli b-kuppia jonkin verran tarjolla jopa parissa vai kolmissa eri liiveissä.

Juu, mä just h&m:ltä äskettäin ostinkin kahdet noita 80B-liivejä valmiiksi (about ainoat mitkä tuosta meidän lähimmästä liikkeestä löytyi :grin ). Nekin on vielä vähän isot, mut toivotaan että nää tästä edes sen verran kasvaa :) Hyvä kuulla että maitoa riittää pienistäkin rinnoista!

Löysin eilen Elloksen netistä semmosii hyvän olosii imetysliivei mut hinta oliki sit 58e :o En ehkä ihan raaski ostaa ku en tiä onnistuuko se imetys tälläkää kertaa....

Niiskumuikkunen ei kannata stressata maidon riittävyyttä, itselläkin on a-kupin tissit, mutta esikoiselle riitti reippaasti maitoa :) ja tosiaan mullakin tissit kasvo vasta kun maito nousi ja ne ei kasvanu edes ihan älyttömästi vain reiluksi B-kupiksi. Olen jopa joskus kuullut että pienirintaiselta tulee paremmin maitoa ja imetys sujuu helpommin :) tiedä sitten mihin perustuu...

Takaisin