Sairaalakassi :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kippu, tiedätkö onko sen body siinä Liberokassissa vai muuten vaan :grin Saa ylpiänä vauva kantaa sit kotikaupungim bodyy :DD

Lilli: Libero-kassi ja Kuopio-body tulevat erikseen kai. Hauskempi printti olis "made in Kuopio" :smile

Salossa saa ilmeisesti tuon Libero-kassin lisäksi myös Pampers-näytepakkauksen :)
Täällä on hoitolaukku ollut pakattuna jo ainakin kk verran :) Aina välillä toki sieltä on jotain poistettu ja tilalle laitettu jotain muuta, ku ei oikeen osaa päättää et mikä olis oikeesti tarpeellista ja mikä täysin tarpeetonta :D
Mä olen omien tavaroiden ja vauvan tavaroiden lisäks ajatellu miestäkin :) Jos perhehuone saadaan ni on tuoreelle iskälle puhdas paita ja puhtaat alusvaatteet, eväitä miehelle ja tupakat+sytkäri (tuo isukki ku polttaa ja jos ei saa tupakkaa ni sillä palaa hermo, parempi siis varautua ja ottaa tupakkaa isännälle mukaan, jos vaikka sairaalaan lähtö hetkellä sattuu unohtuu kotiin tai loppuu kesken :D)

Minä sain vihdoinkin tehtyä listan sairaalakassiin pakattavista asioista. Itse kassin arvelin pakata synnytyksen alkaessa, kun suurin osa asioista on sellaisia, mitä vielä käytän päivittäin esim. deodorantti, hammasharja jne. Mut edistystä tuo listankin teko ;)

Voisi itsekkin tehdä listan. En ole pakannut sairaalakassia! Laukussa kulkee kokoajan kyllä mukana uusi hammasharja ja tahna. Kotoa otan sitten mukaani niitä liivinsuojuksia sun muita, ja mies saa tuoda loput sitten. Pikkumiehen kotiintulovaatteet kyllä pitää ottaa asiaksi ja valita, nyt han piakkoin. Mies on varmaankin aluksi ihan hukassa vaatteiden kanssa :D

Nyt kassin jo kotona purkaneena voi todeta ettei siellä paljon mitään tarvita. Itse käytin vain hammasharjaa ja -tahnaa, dödöä, huulirasvaa, shampoota ja hiusharjaa. Ja namut söin ;) imetysliivit oli kanssa tarpeelliset. Luulin että suurin huvini osastolla olisi ollut tuo iPad, mutta en siihen edes koskenut :D aika meni kyllä muutenkin, vauvaa ihmetellessä <3

En ole osannut päättää kahden potkupuvun väliltä, että kumpi tulee mukaan sairaalaan, joten laukussa on tällä hetkellä kaksi: toinen kokoa 50 ja toinen 56. Äitini on aikoinaan pistänyt minulta ja veljiltäni talteen ne vaatteet, joissa olemme tulleet kotiin sairaalasta. Muut vaatteet on myöhemmin pistetty kiertoon niitä tarvitseville. Minusta se on ihana perinne, joten haluan jatkaa sitä oman lapseni kohdalla. Siksi tuo vaateasia onkin niin suuri "ongelma" - eli minkä vaatteen haluan säästää.

Omat ja miehen tavaratkin on jo pakattu, kun mies hermoili jo pari viikkoa sitten, ettei hän tiedä mitä pitää ottaa mukaan, joten rauhoittaa molempia, että ne on nyt valmiina ;)

Sairaalakassi pakattuna, silti blogiini listanneena tuntuu, että jotain puuttuu vielä! Ehkä tärkein kuitenkin mukana, ja loput voi "tilata" myöhemmin. Jotkuthan ei kerkeä kassia ottamaan mukaan tai pakkaamaan ollenkaan. Näillä mennään. Urheilulaukku mukaan ja menoksi, kun sen aika on.... !

Molen kyllä pakannut vaan vähän kaikkea. Ajatellut, että mies tuo mukanaa lisää, jos jotain tarvii vielä. :)

PS. kiva blogi sulla Sportmama. En oo sinne aikaisemmin eksynyt. :) Hyvää asiaa liikunnasta ja hyvinvoinnista. Suunnittelen sinun DVD:n tilaamista sitten ajallaan, ihan omaksi työkaluksi myös.

Itse en sairaalassa tarvinnut muuta kuin paljon energiaa ja hammasharjan. Hyvä että muisti hampaita edes pestä kun oli niin tohkeissaan vauvasta. Sairaalasta pyysin sellaisen imetys"topin" mikä oli älyttömän hyvä ja sen sai mukaan kotiinkin. Sairaalasta sai liivinsuojia ja voiteita ja ihan kaikki.

Ei siellä sairaalassa oikeesti mitään tartte, omat tossut mulla oli ja kotiintulovaatteet itselle oli samat kuin sairaalaan mennessäkin. Mulla oli läppäri mukana mitä öisin tarvitsin, siellä kun ei oikeesti tule nukuttua yhtään. Sillon kun oma vauva nukkuu niin muut vauvat huutaa. Ja muut äidit itkee tms.

Levätty siellä ei saa yhtään, siihen kannattaa varautua. Itse olin univajeesta ja hormooneista ihan sekaisin jo kolmantena päivänä, onneksi kuntouduin sektiosta niin hyvin että pääsin neljäntenä päivänä kotiin.

Niinkuin TerhiJii sanoi, niin siellä kyllä ei oikeasti tartte mitään. Sairaalasta saa liivinsuojukset, siteet, vaipat, vauvan hoitotarvikkeet, voiteita jne jne.. Ainut mitä itse käytin oli pesuvehkeet ja hammasharja+tahna ja laturi. Kaikki muu oli turhaa. Toisaalta mulla ei kyllä ollut hirveästi edes aikaa pakkailla kun lapsivedet meni ihan yllättäen rv 36+6 :D

Juu, mullakin on kassissa lähinnä hygieniatarvikkeet, imetysliivit, tossut ja musiikkia. Muuta en oo edes ajatellut tarvitsevani. Siellä on kamppeita ja lääkkeitä, vaippoja ja muita tarpeita. Kuulema tutitki löytyy. En siis ole vaivautunut. :)

Kotiinlähtölaukun oon pakannut miehelle kaukaloon valmiiksi, että tuo sitten mukanaan minulle ja vauvalle puhtaat vaatteet.

Ja herranen aika, KARKKIA!! :P Lakritsia on kilon säkki. Omnomnom..voisko jo päästä synnärille?
T.Karkkilakko loppuu kun bebe syntyy..

Mä synnytin viimeks hullujenpäivien aikana niin pyysin tuliaisiksi mokkapusulaatikon :) niitä oli kiva popsia yöllä vauvaa imettäessä osastolla... Saa nähä, tuleeko sama mahis tällä kertaa!

Kiitos mamsi! Sitä saa nyt tilata. Kerro sitten mitä mieltä olet! :) Tuli muuten mieleen, että mulle kätilö naurahti "seuraavan kanssa ei varmaan näin paljon tule tavaraa mukaan"! Eli mulla oli sitten aika monta kassia mukana - mutta kaikki tarpeellinen ! :)

Ja suklaata! Ja kirjoja! Mies tarvitsi vaatteitaan, mutta minä olin ihan sairaalan tarjoamissa. Oli se niin helppoa ja mukavaa. Leikkaushaavallekin ne sairaalan alushousut olivat parhaat.

Iteki käytin sairaalan kamppeita. Ei ollu hirveesti omia mukana ja ne missä tulin olivat ihan täynnä lapsivettä kun siteet valskas :D Omat sukat olis kyllä voinu ottaa mukaan, ku sairaalan sukat olivat aika nihkeitä, tippuivat jalasta ja olivat epämukavia. No pieni onkelma se.. Mitä ehdottomasti tarvii mukaan on kamera, kännykkä, pesuvehkeet :) Itelle mies toi sit myöhemmin omia vaatteita ja vauvan lähtökamppeet ja tietty mässyteltävää :)

Ite kanssa käytin vain sairaalan vaatteita ja miusta ne oli juuri tarkoitukseensa sopivat. Minä en pakannut juurikaan itselleni ylimääräisiä, ainoa mikä jäi puuttumaan ja jonka mies toi perästä sairaalaan, oli kirja. Kun vauva nukkui kuitenkin niin paljon, niin oli hyvä olla syöttöjen välille jotain lukemista. Ai niin ja miehän pakkasin kassin juuri ennen sairaalaan lähtöä :D Mut sehän onnistui hyvin, kun oli selkeä lista mukaan otettavista tavaroista.

Takaisin