Sairaalakassi :)

Ja hei, vaikka loppuvaiheessa tehtäis - syystä tai toisesta - kokoarvio ultralla, ei ne oo mitenkn tarkkoja.. Kaks viikkoa ennen synnytystä arvioitiin 3,6kg ja mä vaan aattelin, et ei mun maha niin iso oo.. Tyttönen oli sitten laihahko 3,1kg syntyessään.. 50cm bodeistakin joutui hihoja käärimään. Kasvuvauhti oli sitten ekat 3-4kk 1cm/vko, että 2,5kk iässä siirryttiin jo 68cm kokoon.
Meniköhän sivuun aiheesta :wink
 
Mulla on myös varattuna sellainen vanupussi/puku kotiin tuloa varten sitten bodyn ja housujen päälle. Ja tietty myssy, sukat ja tumput. Meilläkin tosiaan autolla liikutaan ja matkaa autolla ehkä 5 min. Varalla mukana vielä viltti jos kamalan kylmä tai tuulinen sää ettei pikkumuru palellu. Ihana tosiaan kun asutaan niin lähellä että sairaalan korkeimmat talot näkyy meidän kotipihasta, ei tartte niin kamalasti stressata. Mies voi helposti käydä kotoa hakemassa kamoja tarpeen mukaan.

Ja tuosta vaatekoosta, ostin tosiaan pojalle koon 50 vaatteet kotiintuloa varten, mutta sellaiset jotka joustaa ja menee varmasti päälle jos on isompikin lapsi. Toki jos ihan jättivauvan saan niin mietitään uudestaan :wink
 
Mä ostin kivan värikkään puvun jossa body ja velourhousut. Sit mulla on pakattuna ruskovillan 50cm villahapuku ja laitan viel ohuen vanupuvun mukaan, en vaan tiedä mikä noista.
Parempi varata hiukan liikaa kun liian vähän vaatteita, ja useampi kerros.
Itelle mulla on löysät housut ja imetyspaita, kalsarit ja rinulit, puhtaat sukat ja jälkivuotoside. Vauvalle on sit viel kestot.
Saa kattoo muuttuuko vielä ennen.
 
iiks.. Mä en oo vielä mitään kassia kattonu valmiiksi. Ehkä sitte tän kuun lopus vois vähä ruveta pakkailemaan :)
 
Ei mullakaan vielä ole kassia, eikä sen sisällöstäkään varsinaisesti mitään suunnitelmaa. Monsterin kotiintulovaatteet oon jotakuinkin kai päättänyt, mutta muuten... Plaah...
 
Aloitin pari päivää sitten kokoamaan kassia. Itselle siellä on vaatteet ja hygieniatarvikkeet paitsi liivinsuojat vielä puuttuu. Vauvalle en ole vielä katsonut kotiintulovaatteita, vaikka joku ajatus on jo olemassa. Varmaankin mies kyllä tuo ne sitten kun on kotiinlähdön aika. Tuntuu, että on vähän aikaista kasata kassi, kun vasta syyskuun loppupuolella laskettu aika eikä ole tähän mennessä ollut supistuksia tai muita tuntemuksia ollenkaan.
 
Mun äiti on viikonlopun käymässä ja osti meille hoitolaukun. Se tuntuu tosi tilavalta ja puhuttiin, että sen vois ottaa sairaalakassiksikin. Vielä en oo katellu esille että mitä sairaalakassiin laitetaan, mutta itellä sama juttu kuin Tammella, laskettu aika vasta syyskuun loppupuolella. Tokihan sitä, nyt kun kassi on, vois ehkä alkaa pikkuhiljaa kattelemaan, mitä sinne pakkais. Vauvan kotiintulovaatteita vuorostaan oon jo vähän miettinyt, mutta ne ajattelin pakata turvakaukaloon, jonka mies sitten ottaa mukaan tullessaan meitä hakemaan, enkä sinne sairaalakassiin.
 
Pitäis varmaan alkaa miettimään asiaa, anoppilassakin tuosta jo muistuteltiin. Nyt olisi 5 viikkoa laskettuun aikaan, mutta en varmaan ylläty siitäkään, jos tulee lähtö aiemmin. Mietin kanssa, olisko vaunujen mukana tullut hoitolaukku hyvä, mut ei sinne kyllä ihmeitä mahdu. Tai ehkä joku reppu olis hyvä. Parhaiten mahtuisi sellaiseen kassiin, jonka otan yleensä vkl-reissuun mukaan, mutta on ehkä noloa ottaa niin iso... Otatteko te muuten erikseen käsilaukun?

Mutta tarviikos sitä omiksi vaatteiksi muuta kuin vaihtopaidan ja alusvaatteet? Eikös sitä samoilla housuilla voi tulla takas millä menee sinnepäin..
 
Elenna, ite ainakin ajattelisin että jos sattuu lapsivedet kasteleen ne menohousut ni ois mukava jos ois jotkut tulohousut mukana :) Ihan vaan aattelin, en oo ajatustakaan vielä suonut koko sairaalakassille...
 
Siihen hoitolaukkuun mikä meillä on ei kyllä mahtuisi vaihtovaatteet ja muu tarvittava. Minulla ei ole aavistustakaan minkä kokoisia laukkuja sinne normaalisti viedään, mutta minulla on sellainen urheilukassi, mikä on mielestäni ihan sopivan kokoinen. En kyllä ottaisi paineita siitä minkäkokoisen kassin kanssa menee, tuskin sitä kukaan muu tulee noteeraamaan. :wink
 
mulla on aikalailla kans samaa kokoo ton puman kassin kaa oleva viikonloppu laukku mihin pakkaan kamat sekä vaavalle että mulle.. se on sen verran tilava että mahtuu hyvin kaikki kamat sinne :) ja ku haluun ottaa mun järjestelmäkameran mukaan mut en haluu raahaa kameralaukkuu nii tohon laukkuun mahtuu hyvin kamerat yms mukaan :) en ota omaa käsiveskaa mukaan vaan heitän sairaalakassin sivutaskuun sit lompakot yms muut tavarat mitkä tarvii käsilaukusta :)
 
Mä pakkasin laukun n. kk sitten ku ajattelin että sitten kun lähtö tulee niin oon varmaan niin innoissani ja sekaisin että ei varmaan hirveen selvät ajatukset siinä vaiheessa oo :D Pakkasin osan tavaroista hoitolaukkuun ja loput sit sopivimman kokoiseen laukkuun. En nyt erikseen ostanu uutta laukkua, ku en usko että ketään muuta nyt niin hirveästi kiinnostaa minkälainen laukku sitä mukana on :) Pakkasin erikokosia vauvanvaatteita (50-56cm) ja sellaisen nallepäällyshaalarin (tais olla H&M), villasukat ja tumput + myssy. Jos on kylmä niin viltti vielä päälle.

Itelle en nyt niin pakannut hirveästi kun kotiintulovaatteet, vähän jotain naposteltavaa, liivinsuojuksia ym. Pitää vaan lähtiessä muistaa ottaa vessasta vielä tuo pussukka, jossa on hammasharjat ym joka pv tarvittavat :) Ja varmuuden vuoksi kirjoitin vielä muistilapun, että muistetaan nuo meidän eläimet ruokkia ennen lähtöä... :D

Varmaan tässä keksii vielä yhtä sun toista jota vois ottaa mukaan, jotka sitten lojuu sairaalareissun ajan sielä laukun pohjalla :)
 
Nyt on kassi pakattu siltäosin kun etukäteen voi pakata! Lähtiessä nakkaan sitten laturit ja kamerat sun muut vielä päivittäin tarvittavat mukaan. Ja mies saa itse huolehtia omat eväänsä ja muut. Jännittää, neljän päivän päästä vauva täysiaikainen. Tervetuloa vauva, täällä odotetaan jo :)
 
Te jotka ootte jo pakanneet sairaalakassin, mitä ootte sinne pakanneet? Oman (jopa raskaus)logiikankin mukaan tajuan, että neuvolakortti, omat hygieniavälineet ja vaihtovaatteet itselle, mutta mitä kaikkea muuta sellaista otatte mukaan, jotka ei oo niin itsestäänselviä asioita?
 
Mä aloitin eilen pakkaileen... Helpommin unohtuvista tuli mieleen ainaskin liivinsuojat (niitä kai tarvitaan) ja lanoliinivoide rintoihin. Ja meillä on sellanen toivelista-paperi joka pitäis täyttää sairaalaa varten, pitää tehä se pikapuoliin ettei jää. Kännylaturi on tärkeä. Usb-soitin. Kamera.

Sitten vilukissana mä ainakin otan omat villasukat...mietin myös fleece-takkia. Viimeks kun mä olin sairaalassa (kaavinta) niin mua paleli siellä...tosin silloin oli heinäkuu ja kai sitä pyytämällä olis saanutkin jotain lisäpeittoa.

Vauva ei varmaan tarvi muuta ku ne vaatteet. Olin ajatellut, et otan tietysti jonkun kietasubodyn vauvalle, että on helppo pukea. Mut sitten mietin että milläs mä osaan pukea kotona ne pään yli vedettävät bodyt, pitäskö ottaakin sellanen mukaan niin sitten joku joutuis sairaalassa näyttämään miten se onnistuu? Millasia ne sairaalan vauvanvaatteet on?
 
Mie oon pakannut myös mammalle namuja (eli ISO pussi lakuja ja suklaata) ja iPad on ehdoton, on luvattu ottaa videoyhteys sairaalasta ainakin kummeihin :) ja onhan iPadilla mukavampi surffata netissä kun puhelimella. Kauratyynyä minäkin mietin, sairaalasta kyllä sanottiin et ainakin geelityynyjä on siellä. Voi olla että sen jätän kuitenkin kotiin.

Korvatulpat oon varannut myös että jos vaikka sattuu meluisat huonekaverit. Perhehuonetta kun emme todennäköisesti halua. Mitähän vielä... Siinäpä ehkä minun "poikkeavat" tavarat.
 
Ajattelimpas itsekkin alkaa kassia pakkailemaan, tänään kun täytty viikot 37+0 jee! Mutta pieniä juttuja ajattelin jos täällä joku osais auttaa.. :smiley-ashamed005 Kun vauvasta on painoarvio annettu jo tällä hetkellä 3400g, niin isohan sieltä tosiaan on tulossa: onko turhaa edes harkita ottavansa kokoa 50 vauvanvaatteet kotiintuloa varten? Ja nuo liivinsuojat, mulla ei tällä hetkellä ole kuin ä-pakkauksen mukana tulleet 1 pari, ja olen kahden vaiheilla ostanko kertiksiä vai kestoja kun en tiedä kummat a)miellyttävämmät b)helpoimmat c)imukykyisimmät ? Ja saako sairaalasta kaiken vauvaa varten, vai pitääkö varautua hoitotarvikkeilla myös sinne? Olo on tyhmä, kun ei tämmösiäkään tiedä, vaikka itselle hoenkin, ettei minun millään tarvitsekkaan kaikkea tietää.. :D Niin, ja kun tuo LA sijoittuu tosiaan syyskuun alkuun, niin riittääkö vauvalle se kevyt haalari, pipo, tumput yms..? Vai onko se peitto vielä hyvä ottaa vaikka varalta?
 
Takaisin
Top