Sairaalakassi

Juu, meillä on molempia kasseja alettu pakata.

Vauvalle varasin varmuudella kaksi bodya, jos toinen onkin liian pieni :D Mutta ilmeisesti teidän kirjoituksista päätellen, ei voi olla.. Vauvan villavaatteet saan siskoltani tässä lähiaikoina ja sitten haluaisin hankkia jonkin vanuhaalarin kaukalopussin väliin... Meillä on jo yksi lainassa kavereilta, mutta jotenkin ei miellytää silmää ja tuntuu ohkaiselta. Ja toppapuku taas on liikaa kaukalopussin lisäksi.. Vaikeaa. Kun saan päätettyä nämä, kuvaan tavarat :)

Oma kassi on muuten pakattu, mutta puuttuu imetysliivit, jotka pitäisi ostaa vielä, neuvolatäti käski ostaa vasta vuodenvaihteen tienoilla.. onkohan liian myöhään ? Niin ja kotiintulovaatteet puuttuu kassista kanssa, koska legginsit jotka ajattelin pukea ylle, ovat vielä ahkerasti käytössä... Kamera ei myöskään ole vielä kassissa, kun tarvitaan sitä vielä. Muut tavarat kassissa ovatkin.
 
No niin, laitoslaukku aika hyvin pakattu:

Äitiyskortti
Imetysliivit + suojia + imetystoppi
Siteitä + nenäliinapaketti
Parit pikkarit ja sukat
Sisätossut
Harja
Suihkusaippua + kosteusvoide
Myslipatukoita + suolakeksejä

Vielä pakkaamatta on

Shampoo + hoitoaine
Hammasharja + tahna
Hiusten muotoilutuotteet
Kamera + laturi + kännykän laturi
Meikkilaukku + dödö

Näyttää aika vahvasti siltä kuin olisin menossa vaan lomalle :) Meikkejä ja hiusten muotoilutuotteita ei sovi unohtaa, en tosiaan halua näyttää laitoskuvissa räytyneeltä! Enkä nyt tarkottanut että vetelisin poskipunaa ja peitepuikkoa siinä supistusten ohessa, se on ihan sama miltä siinä vaiheessa näytän! Mutta sitten kun ollaan turvallisesti osastolla vauvan kanssa, on varmaan mukava käydä suihkussa ja ottaa sit niitä perhekuvia, ilman että mun naama ja hiukset on hien latistamat, tai posket ponnistamisesta pilkulliset ja punaset. Kyllä, olen turhamainen :)
 
Pitääkö synnärillä välttämättä olla omat sisäkengät? Muistaakseni tyksissä oli jotain hienoja tossuja olemassakin? Vai saako sairaalavaatteet vasta synnytyksen jälkeen (anteeksi tyhmä kysymys)
Saako synnytyksen aikana tai siis ainakin avautumisvaiheen aikana syödä, koska jotenkin oon ymmärtänyt ettei saisi? Saako sairaalasta silloin ruokaa vai pitääkö olla omat eväät?
 
Meillä ainakin saa talon puolesta sisäkengät, vaatteet ja aamutakin. :)
En kyl tiedä että mitäs estettä sille syömiselle olis?
Meil on ainaki niin että jos meet tyyliin aamulla sisään ja odotellaan käynnistymistä niin saat ilmaseks sairaalanruokalassa käydä syömässä. :o
Ite kyl pakkasin mukaan mehua ja patukoita kaiken varalta. :))
 
Ei se syöminen kiellettyä oo, jos vaan pystyy :) Ite en kyllä saanu mitään alas, kaikki tuli vaan ylös. Naistenklinikalla ei kyllä ollu tarjolla mitään, eli omat eväät piti olla. Vasta kun vauva oli ulkona niin sai ruokaa :) En tosin sit tiiä onko eri juttu, jos käynnistetään..
 
Brainfreeze: Kyllä saa olla turhamainen, minä ainakin haluan hieman saada laitettua meikkiä naamaan, kun sitten jotain kuvia otetaan :D
 
Minäkin otan ripsarin ja meikkipuuterin mukaan, en mäkään halua näyttää suihkun jälkeen kalpealta kalkkunalta :D

Kysissä salissa sai mehua, muuta eivät tarjoilleet. No en tiedä, jos synnytys olisi kestänyt pidempään, olisiko sitten saanu ruokaakin muttei ainakaan tuon 5h aikana mitä oltiin salissa, saatu kuin mehua.
 
Mul ei nyt päälimmäisenä mielessä oo meikkien ottaminen mukaan ja en usko edes että niitä otan. Nytki tuntuu niin ihanalta kun kotona voi olla ilman meikkiä eikä tarvi joka pv meikata. :) Mut makuasioita kaikki tämmöset. :)
Ja toivon että ne kuvat otetaan siitä lapsesta eikä musta. :D:D:D
 
Miu-82: Meille sanottiin että sairaalan puolesta saa tossut, mutta niitä on rajallinen määrä, ja että kannattaa varautua omilla, niin ainakin saa sopivan kokoiset ja sellaset millä on mukava olla. Eväistäkin sanottiin että äiti saa kyllä ylläpidon synnytyksen ja sairaalassaolon ajan, mukaanlukien kaikki suojat, ruoat ja vaatteet jne, mut synnytyksen pitkittymisen kannalta kannattaa kuulemma pakata jotain suolasta mukaan. Ja jos ei muuten, niin miestä varten, koska meidän synnäri ei kuulemma ruoki miestä millään tavalla. Paitsi siinä vaiheessa kun vauva on maailmassa, tarjotaan laitoksen puolesta kakkukahvit vanhemmille. Meillä on kyllä kahvila sairaalassa, mutta sekin menee aika varhain illasta kiinni, että jos joudutaan laitokselle illalla/yöllä, voi miehelle tulla vähän nälkä jossain kohtaa :)
 
Itsellä oli viimeksi meikit mukana, mut eipä niitä sit tullu laiteltua. Lähtöpäivänä taisin sit vähän meikkiä laittaa, et tuli jotenkin freshimpi fiilis. Kyl varmaan tälläkin kerralla otan mukaan, mut eipä minua haittaa et minkä näköisenä siellä synnärikuvissa ollaan. Pääosin ne ihmisten katseet on siinä vauvassa kuitenkin ja siinä sairaalavaatetuksessa nyt ei muutenkaan ole mitenkään hehkeä olo, niin se meikki tuntuu lähinnä turhalta. Hiukset kun jaksaa harjata niin se saa riittää.. :D

Enpä oo vielä sairaalakassia muuten saanu pakattua kuin et Piiperön vaatteet sinne laitoin. Uskon et ehdin sen kyl vielä pakata tässä hyvinkin. Jos sit Uuden Vuoden jälkeen pakkais.. :D
 
Meikkikeskustelusta:
Mulla on ollut iäisyyksiä se tapa, että meikkaan heti aamukahvin jälkeen, vaikken minnekään olisikaan menossa, on vaan mukavaa kun sattuu kävelemään peilin ohi ja huomaa että näyttää nätiltä :) Sama juttu vaikka olisin kuumeessa, heti tulee fyysisesti parempi fiilis kun on vähän pakkelia naamassa.

Kävin muuten äsken ostamassa isomman laukun sairaalatavaroita varten, nyt on enää se pelko että pakkaan ihan liikaa, ja suurimmaksi osaksi turhaa tavaraa! Ootteko te pakanneet miestä varten puhdasta t-paitaa tai muuta vastaavaa, vai onko vaaraa että miehen vaatteet tarhriutuu kinaan/vereen/muuhun eritteeseen jos saa vauvan salissa syliin? Vai onko miehelle olemassa joku salitakki mikä pitää pukea synnytykseen? Tyhmä taas vauhdissa :)
 
Meillä sanottiin synnytysvalmennuksessa ja näkyi siinä synnytysvideossa, että isä saa paitaa sairaalasta.

Mä en ainakaan pakkaa miehelle, saa itse ottaa jos kokee tarvitsevansa. Ja sit kun asutaan 15 min. päässä sairaalasta, voi vaikka sit käväistä kotona :)
 
Noista eväistä mulla ei ainakaan ollu ku vähä karkkia mitä sai napostella ku käynnisteltiin ja sit oli pillimehuja ja ne oli ihan hyviä mies sai niitä juottaa mulle salissa:D Mut siis yks este syömiselle voi olla se et ennen leikkausta ei sais syödä niin jos yhtään uhka siihen niin ei ehkä anneta mitään niinku mulla kävi kun siitä leikkauksesta puhuttiin jo monta kertaa enennku sit lopullinen päätös tehtiin.

Mulla on sairaalakassi täysin pakkaamatta enkä oo ajatellukkaa mitä sinne laitan ja itseasias liivinsuojat ja siteet ym.on edelleen kaupassa kuten myös vauvan vaipat:D Mä tosiaan varmaan edelleen ajattelen et jos en vielä pakkaa voi se lähtö tulla ennemmin vaikka en kyllä nyt joulun pyhille sitä toivo.Ja aattelin et mies tai äti voi sit hakee mulle tarvittavan jos en ite ennemmin ehdi:)
 
Me asutaan kans niin lähellä sairaalaa että mies voi sit kävästä kotona jos kokee että on tarvetta puhtaille vaatteille, jos käy niin että onnistuu sotkemaan omansa.

Jotain hyvää evästä haluan kyllä vielä pakata, saapa sit vedellä naamariin kaikkee herkkua siinä osastolla olles :)
 
Pitäis varmaan tosiaan sairaalakassikin jo valmiiksi pakata... La:han aikaa enää reilu kaks viikkoa, ja ns. alkuperäiseen laskettuun enää 4 päivää. No, mut jos hoppu tulee niin kunhan neuvolakortti tulee mukaan. Loput saa kyllä myöhemmin.
 
Hannan, meille on mainostettu neuvolassa ja perhevalmennuksessa että aika pitkälle pärjää pelkällä neuvolakortilla, mies voi sit tuoda tarpeelliset tavarat jälkijunassakin. Mäkin ajattelin että toi mitä nyt oon pakannut, saa riittää, mies saa sit tuoda shampoot ym kun oikeesti ollaan asemissa. Asutaan niin lähellä että mies ehtii käydä kotona kääntymässä melkein missä välissä vaan, jos tuntuu että nyt justiinsa jotain tartten, mitä ei laukusta löydy :)
 
Mä pohdin tos eilen illalla noit vauvan kotitumis vaatteita ja ku tosiaan veikkaan et tää vaava ei oo mikään pieni, ja oon pakannu mukaan 50cm vaatteet sille. Joten kannattaisko mun ottaa mukaan myös 56cm varmuudenvuoksi? :o
Tai et jos se nyt vaikka ois 54cm ku syntyy ni meneeks ne 50cm vaatteet sille? :D
 
Susq87, vaikka tulis normaalia isompi vauva niin kyl mä luulen että se silti mahtuu 50cm vaatteisiin. Esikoinen oli 50cm ja 3360g niin 50cm vaatteet oli löysähköjä. Eli olis ollu vara viel olla isompikin. Mut jos tuntuu, kannattaa varulta ottaa mukaan 56cm vaatteet. Mutta riippuu vaatemerkistäkin. Esim, H&M:n vaatteet on todella pieniä ja Tutta taas tosi iso vaikka sama kokomerkintä.
 
jep, kyllä se 50cm varmaan mahtuu kaikille :) meilläkin oli esikoinen 49cm ja kotiin tultiin 44cm vaatteissa, ne oli just sopivia.
 
Takaisin
Top