Sairaalakassi

Mulla ilmeisesti oli sit aika niukka jälkivuoto, koska riitti ihan hyvin yks sellanen sairaalanside kerrallaan ja kotona riitti ihan tavalliset siteet. Aika normaali kuukautisten verran mulla tuli, paitsi  heti sillon ekoina tunteina synnytysten jälkeen.

Rintakumeja en koskaan tarvinnu, mun mielestä ne ehtii hankkii sit sairaalasta kotiin tullessa jos tarvii =) ku sairaalasta varmaan saa lainata..
 
Tuo jälkivuoto riippuu varmaan vähä aina ihmisestä niinku seki kauanko se kestää. Yksinkertasin varmaan on ostaa valmiiksi yö-siteitä ja normi-siteitä tarvii niitä jokatapauskessa:)
Niin meidän sairaalasta ei ainakaan saanu lainattua rintakumeja huonekaverillekki mies toi sit. Mut mä ainaki mielummin ostan valmiiksi ku ne pitää keittääkki ja kun mä tosiaan sain ne vasta kotona liian myöhään kun meni ne rinnat rikki.
 Tuo bebanthen on mun mielestä kans hyvä olla mulle ei ainakaa ollu mitää apua sairaalasta annettavalla voiteella.
 
Piti tääkin ketju kaivaa tuolta esille, kun tuli mieleen että pitäis ehkä itsekin kassi pakata. Oon kotiutumisvaatteet Piiperölle jo katsonutkin valmiiksi. Pitäis vaan saada ne sinne kassiin asti.. plus muut tarvittavat. Jotenkin kyl viimeksikin miulla oli paljon turhaakin, ja paljon on sellaista mitä mieskin voi tuoda jos äkkilähtö tulis.. Joten en oo vielä stressannut tuosta, mut voishan sen kassin nyt pakata tässä, jos vaikka pääsis normaalisti lähtemään synnytykseen tästä kotoa.. :)
 
Riida, hyvä että kaivoit tän esille nyt :D Ja toivotaan että säkin saisit lähteä synnyttämään kotoa, samaa tietty toivon itsellekin kun tilanne on vähän auki vielä.

Ajattelinkin tässä aamulla että ennen torstaita pakkaan sairaalakassin kun on se aika sinne Kuopioon, en ota kassia mukaan mutta pakkaan sen valmiiksi, JOS sattuu että jotain todella yllättävää löytyykin ja joutuisin jäämään tälle reissulle. Vaikka kyl mä luulen että kotiin pääsen vielä mut on se hyvä olla valmiina jo tässä vaiheessa muutenkin. :)
 
Mä oon miettinyt sitä että missä vaiheessa oikeesti kannattaa pakata pussit? Mainitsin neuvolassa ohimennen hoitajalle, kun juteltiin synnytyksestä, etten oo pakannut vielä mitään.. Se vain naureskeli ettei tässä vaiheessa tarvitsekaan? Rento 4 viikkoa LA:n jäljellä, onko muilla jo kassit valmiina? Toki se on tyyliin 5 minuutin juttu kun oikeasti alkaisin vaan läiskiä tavaraa kassiin, mutta jotenkin oon vaan lykännyt sitä. Vauvan kotiuttamisvaatteet on olleet turvakaukalossa jo muutaman viikon, mutta omaa pussia en ole saanut aikaiseksi vielä täyttää :) Ehkä vois varmuuden vuoksi sen tehdä :)
 
Mulla on vauvan vaatteet valmiina mutta omat laitan vasta sitte lähempänä la:ta.. ja mieskin osaa mulle sinne tuua kotiin lähtöä varten kollarit ja muutenkin sukkia ym.. :p
 
Hei, mä ajattelin juuri perustaa sellaisen ketjun kun oon rupeemassa kuvaamaan meidän peinokaisen kotiintulovaatteita. :) Joten voin tehdä sellaisen jos kukaan ei ole vielä ehtinyt. :) Ja muitakin tavaroita kuvaan ja laitan tuolle hankinnat-ketjuun.
 
Esikoisen aikana oli kassi pakattuna jo varmaan yli kk ennen laskettua aikaa ja käynnistykseen lopuksi mentiin niin olis sen kyl ehtiny pakata moneen kertaan. Nyt varmaan vähä tahallanikin lykkään sitä kassin pakkaamista kun ajattelee et jos se ei oo valmiina voi jopa päästä ennemmin lähtemään laitokselle kun varmasti jos sen valmiiksi pakkaan niin menee sit yli tai jotain.Ja uskon et ei niin kiire tuu et ei sit ehtis pakata ja jos tulee kiire niin kai tuo mies jotain osaa tuoda:) Itseasiassa mulla on vauvan vaatteetki vielä pesemättä ja kotiintulovaatteetki vasta puoliksi ajateltuna mut kai sitä ehtii.
 
Ite oon kassin nyt pakannu ku olo oli sellanen että en jaksa enkä kykene sitä enää myöhemmin. :)

Itelle laitoin:
Sukkia
Omia alushousuja
Kameran
Siteitä
Samppoo+hoitoaine
Hammasharja+tahna
Hiusharja
Perusvoide
Imetysliivit + suojia
Eväitä
Dödö

Eli noi on itelleni pakattuna mukaan, mies saa sitte tuoda jotain jos puuttuu tai koen että tarvitsen, käsilaukussa kulkee kuitenkin kokoajan mukana lompakko ja neuvolakortti. :)


Vauvelille sitte:
Tutti
body
sukkikset
housut + päällyspaita
tumput
villasukat
toppapuku
kypärämyssy
toppahattu

Eiköhän me näillä selvitä aika pitkälle jos äkkilähtö tulee. :)
 
Minä innostuin yksi päivä pakkaamaan vauvalle kotiintulovaatteet ja itselleni myös sairaalakassin :) Neuvoin sitten miehellekin mitä pitää ottaa mukaan tai tuoda jos unohtuu :)
 
Vaikka kassin pakkaaminen sinänsä olis nopeeta, mutta eihän sitä välttämättä ole kotona kun lähtee synnyttymään. Joten ihan senkin takia aion pakata etukäteen, että kassi on valmiina ja mies voi sen tuoda mulle sairaalaan, jos en enää itse ehdi kotona käydä. Hän ei kuitenkaan varmaan tietäisi, mitä mulle pitää sinne sairaalaan tuoda.
 
Minkä kokoiset kotiin tulo vaatteet olette pakanneet vauvalle? Itse katselin 50, mutta jos onkin sitä isompi niin mahtuuko se edes niihin?
 
Hannan: Ihan varmasti mahtuu 50 vaatteisiin... Mun eka poju oli 4 kilonen ja 52 cm pitkä ja mulla oli sairaalasta lähtiessä 56 vaatteet ja hän ihan hukkui niihin... Mentiin ostamaan heti muutama 50 cm body että oli edes jotain sopivaa ekoiksi viikoiksi....
 
Juu kyllä varmasti mahtuu 50cm vaatteisiin syntyessään. Meidän poika oli normikokoinen 50cm ja 3360g ja 50cm vaatteet oli löysähköt hälle. Nyt on povattu viel pienempää tyttöä mut en rupee ostaa 44cm vaatteita, luulen että 50cm on pian sopivia sitten.
 
Miu-82: Mä olen kirjottanut kyllä listan mitä pitää pakata, en vaan oo saanut aikaiseksi oikeesti ettiä niitä tavaroita kaapeista ja laittaa niitä pussiin. Ehkä mies osaa sit sen listankin perusteella katsoa vähän että mitä kannattaa ottaa mulle sairaalaan, jos nyt niin käy että lähtö tulee tyyliin huomisella kauppareissulla :) Perhevalmennuksessa meille sanottiin että oikeestaan selviää pelkästään sillä että muistaa ottaa neuvolakortin mukaan, ja se nyt on kulkenut alusta asti mun käsilaukussa.

Mä olen muistaakseni pakannut lasta varten 50 senttisen bodyn ja sukkahousut, mutta muut vaatteet taitaa olla sitä 56 senttistä.. Pitää kattoo nyt kyllä läpi ne vielä että oonkohan laittanut ihan liian suurta vaatetta. Ei jotenkaan osaa konkretisoida minkä kokoinen lapsi oikeesti on, kun kotiin lähdetään!
 
Takaisin
Top