Rv ja kertynyt paino

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Karkki123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielen, aika lailla sama täälläkin. Ja sokerirasitukseen valmistauduin ajatuksella, että pitää syödä kunnes namit kielletään...
Mutta aika lailla noita lihaksiakin on hävinnyt, valitettavasti. Kesällä tehtiin vielä pyörämatka, kilometrejä tuli kolmessa päivässä toki vain n. 130, mutta kuitenkin. Hyvin jaksoi. Nyt lihaskunto on aika onneton.

Mulle neuvolantäti/-tädit jaksoivat alusta asti kertoa kuinka paino nousee.. no nouseehan se, kun elämäntavat muuttuu aktiivisesta passiiviseksi ja ruokailuhetki on ainoa jolloin pahoinvointi helpottaa ja ei tunnu.. Itse en ole painonnousua pelännyt, mutta tätä olotilaa kylläkin. Painoa tullut pian 20 kg, mutta päällepäin siitä näkyy ehkä 10 :D Mutta juurikin ne kaikki lihakset lähteneet ja korvautuneet jollain epämääräisellä ;) No tässä ei ole enää kuin 6 viikkoa (sis. joulumässäilyt ;) ) ja sitten voi miettiä mitä noille kiloille tapahtuu.. toivon kuitenkin että jotain!

Viikkoja 34+4 ja kiloja about +6kg. Lähtötilanne oli lievä ylipaino.

En o myöskään pahemmin kattonu mitä syön. Enkä liikkunu sen enempää/vähempää, ku ennenkään. No, töissä tietty tuli ravattua ees taas portaita ja oltua jaloillaan koko päivän, mut ei o paino noussu tässä saikun/talviloman aikana, ku 120g/vk.
Suklaata on tullu syötyä ihan liikaa. Mies vei eilen yhen paketin konvehteja töihin, etten mussuta kaikkea kotona. Kiloista en niinkään ole huolissani, mut mies mahassa reagoi aina riehumalla, ku söin reilummin makeeta.

Ekalla neuvola käynnillä, ku käytiin läpi syömisiä yms tapoja, kovasti paasattiin, et pitää vaihtaa kevytjuustoihin jne, mut eipä o enää ollu mitään puhetta noista. Ehkä neuvolatätsy aatteli, et paisun, ku pullataikina (sitä kyl kuvittelin itekin), ku on jo ennestää niin "epäterveelliset" ruokailutavat. Musta itseasiassa tuntuu, et olen pienentynyt joistain kohdin, esim jenkkakahvat ja leuka/kaulaseutu näyttää paremmille, ku ennen. Tai sit toi maha vaan vie huomion. :grin

Turvotusta on ehkä ihan vähän. Jalat on aika pökkelön oloset. Suolaa olen nyt vältelly, koska siitä tulee niin kamala "suolakrapula". Sen suolan maistaa suussaan vielä pari päivää sen jälkeen, jos erehtyy syömään sipsejä tms.

Kävin just vaalla ( järkevää just tällee illalla) ja lähtöpainoon tullu +11kg. Lähtöpaino oli normaali. Oon tyytyväinen :rolleyes: Nyt siis vko 36+4. Ja vielä ainakin turvotukset on pysyny poissa!

No ei kyllä kaikki. Eiköhän kohtulihas vahvistu samalla kun kasvaa (muuten vaan ohentuis ja heikkenis supistusvoima), vatsassa on n. 3 kg lasta ja jonkin verran vettä (litra, kaksi?). Rinnat suurenee. Öh, veren nestetilavuus kasvaa.. ömm.. Raudan absoluuttinen määrä kasvaa ja sehän vasta painavaa onkin...? :grin

No, loppuosa on tietenkin vahvistuneita hiuksia ja turvonneita limakalvoja ja ummetusta.

Hmm joo, ei mullakaan ole merkittävää turvotusta (mitä nyt kasvot näyttää siltä kuin olis ollut putki päällä), joten se mikä ei selity noilla luonnollisilla syillä, johtuu tietysti epäluonnollisista syistä (että olisin muka jotain rasvaa kerryttänyt).

Mulla tullut nyt about 17kg. Huh. Mutta nestettä on kyllä aika iso osa. Esikolta synnytyksestä viikko ja - 15kg ... toivottavasti nyt myös näin! Mun tuurilla ei kuitenkaan:confused:

lähtöpainoon tullut +7kg ja lähtöpaino normaali. Ihan tyytyväinen olen että painoa tuli sitten kumminkin vaikka vähäistä nousua yhdessä vaiheessa stressailinkin :)

Maanantai neuvolassa oliki jo 60kg raja rikki. N. 10kg kertyny siis 35+0 tänään.

Maanantaina neuvolassa 34+2 paino näytti +7kg lähtöpainoon. Nousee nousee hiljalleen! Nyt alkaa näkyäkin jo! Muuallakin siis kun vatsassa.
Joulu tulla tupsahtaa ja herkut sen mukana ;) aion ottaa osani täysin rinnoin vastaan!

Nyt yöllä kun heräsin, normaalisti sormessa pyörivä vihkisormus oli jättänyt kunnon raidan. Olis kiva tietää olenko vaan nukkunut käden päällä, vai alkaako nyt turvotukset lisääntyä. Selvinnee muutamassa päivässä.
Vaa'alla käyty viimeksi 5 vkoa sitten. Maanantaina pakko taas sillekin mennä.

Muille tää ei ehkä ole mikään ongelma, mutta omaa painoani en ole ikinä miehelle oikeastaan kertonut, hän näkee minkä kokoinen olen, that's it. Tää toka neuvolantäti ei sitä kovaan ääneen toitota, mut eka teki niin ja aina teki mieli irvistää, kun mies oli paikalla. Naisen paino voi olla arka asia...

Viikkoja 36 ja kiloja about +8. Parissa viikossa tupsahtanu kilo per viikko. :oops:
Nyt on turvotuskin vähä lisääntyny ja varmaan toi paino nousee tolla suklaallakin. :p

Täällä 37 ja risat, painoa tullu jotensakin 10-11 kg ekaan punnitukseen verrattuna, itse laskisin kuitenkin että painoa tullut jotain 13 kg. Ja lähes kaikki on kyllä vatsassa, ja ehkä jenkkakahvatkin on ilmaantunut. Muutoin ei kyllä mistään huomaa, että olis kauhiasti paisumaan päässy. Ei edes naamasta. Oli muuten paino pudonnut tiistaista tähän aamuun 400g, tosin en ehkä nyt parina päivänä ole niin tehokkaasti syönykään, ja viime yönä ei ollu tavallista litran juomatankkausta et ehkä se selittää koko jutun.

Edit: niin täti sano neuvolassa, että kun paino ei oo noussu, ja SF-mitta pysynyt (tai tullut alas sentin), niin olisi viikon päästä pitänyt tarkastaa mutta mites tarkastat kun on joulunpyhät. Sanoin, kyllä että juonnit ja syönnit huonommat, joten sovittiin, että odotellaan sitten sitä uudenvuoden aatonaaton tarkastusta - jos siis sinne ikinä tarvii mennä :grin

Nyt on tosissaan alkanut turvottaa, ihan hirveitä painaumia jää tyyliin löysistä verkkarinlahkeistakin :sad001 Turvotus näkyy jo vaa'allakin -lähtötilanteesta painoa tullut jo 21kg!!

Mulla viikot 34+2 ja kiloja tullut 14! Normaali painonen oon ollu ennen raskautta mut en oo todellakaan enää. Muista raskauksista kiloja on jääny synnärille 4 eikä grammaakaan enempää. Kova on ensi vuoden urakka painon pudotuksessa :grin

Kolibri, mä veikkaan et sä painat silti vielä vähemmän kuin mitä meidän monen lähtöpaino on! Tarkoitan ton hyvälle, älä siis painosta huoli! Ne on tässäkohtaa vain numeroita! :)

No turvotus ei kyllä ole kivaa. Itsellä vielä lievää, mutta nyt oon itsekin havainnut sitä (muuallakin kuin naamassa).

Olin aatonaattona neuvolassa ja painoa oli tullut viikossa yli kilo lisää, jaiks. Terkkari kyseli vaan onko turvotusta, onhan sitä tosiaan hippasen - sormuksia ei kannata enää edes yrittää ja melkein kaikki sukat jättää nilkkoihin raidat. Nassukin tuntuu jotenkin levinneeltä, tai ehkä se on vaan omassa silmässä... Keskivartaloon ei mielestäni ole tullut paljoakaan ylimääräistä (pinkeän eturepun lisäksi :p) mutta takapuoli ja reidet, voi elämä! Siinähän sitä on sit poltettavaa vaunulenkeillä. :rolleyes:

Takaisin