Rv ja kertynyt paino

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Karkki123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla on rv 23+4 ja painoo on tullut jo 5.5kg, mun mielestä jo paljon. Pitäis alkaa vähän rajoittaan tota herkuttelua.

Mulla 24+2 ja painoa tullut ajasta ennen raskautta noin 5kg, mielestäni paljon. Pahempaa on se, että alkuraskauden aikana paino putosi vielä sen 2 kiloa, eli tosiasiassa lisää tullut 7kg!

En laske sitä painon putoamista ollenkaan lisäpainoksi, koska elimistö pyrkii tasoittamaan nopeasti pudonneen painon.

Koko ajan se vaan nousee.. nyt rv 25+0 ja kiloja kertynyt 12
Onneksi nää viimeaikaiset kilon näyttää kertyvän mahan seudulle :)

Mulla on nyt rv27+6 ja kiloja on tullu 16(!)
Alkuun söin ihan koko ajan ja mitä vaan. Nyt on viimisen kuukauden aikana ruokahalu tasaantunu. Ainoastaan herkut maistuu edelleen ;) mutta niitäkään en enään kaksin käsi vedä :D
Nyt päätin että syön herkkuja vaan viikonloppusin :) saapa nähä kuinka onnistun ;) vasta vuorokauden ollu ilman herkkuja ja vaikeeta jo tekee :D

Tänään tuli +10 kg täyteen, viikkoja on 24+5. Olen ihan tyytyväinen painonnousun tahtiin, kunhan ei kiihtyisi nyt :)

Tänään on 27+0 ja neuvolassa vaaka näytti 73kg. Lähtöpaino ennen raskautta ollut 58kg, eli piiiikkasen on tullut kiloja lisää :D Ekassa neuvolassa (rv 10+0) oli paino noussut jo 63,3 kiloon.

25+0 ja painoa +9kg...vähän ehkä enemmän kun ois tarvis. Mutta kuitenkin suht maltillisesti, kun ekalla kahdella raskausviikolla nousi yli 3kg jostain kumman syystä, kesällä hitaasti muutama kilo ja nyt sitten kuukauden aikana melkeinpä loput kun turvotusta on tullut jo aika paljon, sitä taitaa suurin osa olla onneksi.

Mulla nousee paino aivan samaan tahtiin, ku edellisessä raskaudessa ja tähänki asti. Tyylin se puoli kiloa viikossa ihan alusta asti.

Täällä maanantain neuvolassa oli rv 26+1 ja painoa on tullu semmonen +3kg :)

Viime viikon lopussa 27+2, ja painoa tullu himpun yli 5 kiloa. Viimesin kuukausi kohonnu reilun 600g/viikko!.

Mulla nyt 26+1 ja painoa tullut se 10kg.

Nousee nyt tahtia 800gr viikko, ihan samalla tavalla kuin esikolta...turvotusta siis tulee taas, esikolta kertyi nestettä joskus rv 33 jälkeen 2kg viikko, kunnes synnytin rv 37+. Näyttää nyt että nestettä kertyy samaa tahtia, ellei enemmänkin.

Esikolta siis painoa tuli raskauden aikana joku 13-18kg, (riippuu mistä katsoo kun alkuraskauden aikana laihduin nelisen kiloa) jotka lähti viikon sisällä synnytyksestä, pissin kun hevonen :D toivottavasti nytkin lähtee yhtä helposti!

27+0 ja noin +3kg. Viikon pysyny taas ihan samoissa luvuissa, edellisellä viikolla tuli kilo lisää... Ei kovi tasasta menoa...

29+2 ja +16 kg on kertynyt lähdöstä. Välillä pysynyt parikin viikkoa samana, mutta sitten on taas kiritty kiinni ja noussut reilun kilonkin joinakin viikkoina. Sitä vaan tulee jostain. ;)

Äitini koki paljon turvotusta kun hän oli raskaana ja jätti 10 kg sairaalaan (oli siinä 10 päivää kiireellisen sektion takia, joka silloin 80-luvulla tarkoitti nukutusta). Hän vakuutteli minulle että minäkin jätän monta kiloa sairaalaan kun olin saanut 16 kg lisäpainoa. Olin sairaalassa to-su, ja kun tulin kotiin olin 3 kg pienempi kuin lähtiessä. Olin siis lihonnut!! :eek: Noh, neljä kuukautta ja olin normaalipainossani, mutta että harmitti tuo vakuuttelu :wink

Tähän mennessä on tullut noin 10,5 kg lisää, viikkoja tänään 26. Maltillisesti on tullut ja olen todella tyytyväinen!

Toi se just on kun kaikki on niin yksilöllistä, esikolta olin aivan kauhuissani kun paino nousi tuota tahtia..nyt osaan ottaa vähän rennommin kun tiedän että nestettä se suurin osa mun kohdalla on kun en oo sen suuremmin herkutellutkaan. Kyllä silti vähän kaihertaa että entäs jos tällä kertaa asiat onkin erilailla ja paino jääkin jostain syystä. No ei auta kun katsoa miten käy, nimittäin painoa tulee vaikka oisin kuinka terveellisellä linjalla..

Mun painonnousu tasaantunut, jumittanut muutaman viikon paikallaan ja nyt sitten joutunut lisäämään energiamääriä että saataisiin vauvan kanssa riittävästi ravintoa.. Mulle kun riittävä syöminen on aina ollut aika haasteellista, niin nyt menee sitten säännöllisten 4 aterian ja 2 välipalan ohella 3 tetraa (á 300kcal) täydennysravintojuomaa päivässä. olen välillä aika kateellinen kaikille, joiden paino pysyy vaikkei niin tarkkailisikaan syömisiään :oops: mutta nyt toki vauvan vointi on etusijalla, joten pupellan pitkin päivää vaikka välillä vaikeaa tekeekin!

• Tykkään
Reaktiot: DT
Takaisin