Rv ja kertynyt paino

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Karkki123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään rv 21+6 ja painoa tullut +7kg. Esikolta oli tässä vaiheessa tullut vain pari kiloa, tosin painoa olikin sitten se 15kg enemmän. Saas nähdä miten tämä tästä jatkuu..toivottavasti ei ihan kamalasti tulisi. Täytynee jättää herkkuja pois :)

Minulla on tullut noin 7,5 kiloa tähän mennessä, v. 21+5 tänään. Saman verran oli tullut tähän mennessä ensimmäisessäkin raskaudessa, erona vain että nyt odotan kaksosia. Eli suhteessa painoa on tullut vähän vähemmän tässä raskaudessa vaikka alkupaino oli tasan sama :)

Kolibri, sinuna olisin enemmän huolissani jos tuota painoa ei olisi tullut kun olit niin laiha kun tulit raskaaksi :) Se vain viittaa siihen että sekä sinulla että vauvallasi on hyvät oltavat!

Aamupainosta katon ja nousee, nousee vaan. Turvotus ei oo nilkoissa laskenu ja naamaanki tullu jo. Verenpaineet kuitenki hyvät eikä olossa muutenkaan valittamista. Sain neuvolanki kiinni ja kyllä se hoitaja siellä varmaan jotain pohti kun sano että voin tulla mikä aamu vaan antaa näytteet ja käski tarkkailla oireita ja ottaa yhteyttä synnärin päivystykseen jos poikkeevaa ilmenee. En oo kyllä millään pystyny repeemään sinne, mutta onneks maanantaina on aika. Jos kaks kiloo viikossa tulee jatkossakin niin on kyllä aikamoinen valas synnytyssalissa :/

vappu
Olikos sulla niitten kilpirauhasten kanssa joskus ongelmia? Voiko ne vaikuttaa nousuun? Toivotaan että rauhottuisi jossain välissä

Täällä tullut nyt 3,5kg, ensin ei paino noussut ja nyt nousee aikalailla tahtiin 1kg/vko tais tulla jopa 2kg yhellä viikolla. Ahdistaa, kun oli tota painoa ennestään jo niin reilusti :( Täytyy nyt alkaa vissiin ihan tosissaan katsomaan mitä tulee syötyä, ettei ihan hirveästi tulisi vielä noita kiloja :/

Ja tietenkin on pakko käydä joka aamu vaa'alla tarkistamassa että se paino ei oo taas sikana pompannu :D

Tulee mitä tulee, en jaksa enää stressata. Uskon, että se on enemmän vain geeneistä kiinni. En oo paljoa muuttanut elintapoja, saatan syödä yhden aterian päivässä ja liikkua paljon. En paljoa herkuttele. Liikun joka päivä koiran kanssa ja silti painoa on kertnyt jo yli 10kg. Varmasti ummetus ja kaikki muu liittyy siihen. Joillekkin vain tulee. Ennen raskautta olin lähes luuranko ja elintavat ei siitä juuri ole muuttunut, korkeintaan syön terveellisemmin. Keho muuttuu pakostakin.. Tai näin ainakin selitän paniikissa itselleni tätä järjetöntä lihomista :D

Mulla on tullut 14 kg lisää painoa ja viikkoja nyt 25+6. Viime viikon aikana nousi 2kg ja verenpainekin nousi, mutta onneksi viikonlopun aikana paineet tasaantui ja nesteitäkin lähti 600g. Kävin tosin perjantaina neuvolassa tutkituttamassa raskausmyrkytyksen mahdollisuutta, kun säikähdin tuota turvotusta lähinnä. Mutta toistaiseksi ainakin kaikki ok.

Mulla on kertynyt jo 19 kg. Se ei oo noussut muutamaan viikkoon mut odotan että sitä vielä tulee. ..
Ihan osittain omaa vikaa, alussa se ruokahalu oli niiin uskomaton! Mä tiedän et nää kilot kyllä lähtee pian, en jaksa stressaa enää :)

Nyt 22 viikkoa kasassa ja painoa tullu 8kg tähän mennessä ja aivan voin laittaa omaan piikkiin painon nousun.. sen verta paljon tullu tuota karkkia vedettyä ja ruokaki maistunu raskausajan enemmän ko hyvin. Viime raskaudesta jäi kaikki kilot ja siihen vielä päälle 2kg :) Meni vähän aikaa ennen ko tajusin että hei ei nää lähekkään enää itsestään pois.. ei muuta ku lenkille ja kaloreita laskemaan niin lähtihän ne.. kylläkin vuosi myöhemmin :) Taitaa taas tämä tyttö päästä lenkille ens keväänä:grin

Täällä paino tuntuu taas nousevan tahtia 1kg/viikko... Tosin samassa suhteessa kasvaa kyllä vatsakin, eli nyt voi ehkä sanoa, että painonnousua menee jo vauvallekin, eikä pelkästään mun rasvakerroksiin. Tähän mennessä painoa tullut siis aika tarkkaan +10kg. Ajoittain ahdistaa todella paljon, mutta ajoittain on vaan ihana paijailla isoa mahaa :grin

• Tykkään
Reaktiot: DT
23+1 ja neuvolan vaaka näytti sellasta 12kg nousua. Olin helpottunut, sillä viime kerrasta oli tullut 2kg lisää, jolloin sanottiin, että vois vähän kassella mitä syö. Tästä innostuneena päätin pitää herkkupäivän! Jeeee! Ja arvatkaa sainko jonkun ruokamyrkytyksen ym. kun mikään ei pysy sisällä.. No pysyypä paino kohdillaan..

Mulla ekan ja toisen neuvolakäynnin välissä paino tippu reilu kilon ja sen jälkeen noussu 4,9kg mikä ei varmaan haittaa kun tällä hetkellä sit kiloja on vajaa 54. Ja tänään viikkoja 22+6.

22+6 ja noin 9 kg :(

Sande90: Joo on ongelmia kilpparin kanssa ja se ei kovin hyvin reagoi tohon estrogeenitason nousuun. Nestettä kertyy vaikka lääkeannosta nostettiin. Kai se täytyy kohta taas käydä tarkistuttamassa. Mietin vaan että missä hiton vaatteissa kuljen kohta kun miehenki tuulihousut jää pieniks.

Vappu, mä ostin paikalliselta Tokmannilta kahdet olohousut, olisko olleet 13€ kappale. Ainoat, mitkä tuntuu miellyttäviltä, kokoa XL tai XXL, en nyt muista.
Ongelmia tulee kun pitäisi pukeutua fiksusti parin viikon päästä.
Muoks:
Niin, ja painoa on tullut n. 2 kg. Senttejä paljon enemmän. Lähtöpainoon ei tarvi niin paljon tullakaan lisää.

Mulla on paino noussu nyt n.2kg (rv 24+0). Viimesen kahen viikon aikana tullu kilo lisää. Sitä ennen paino pysy pitkään samassa ja kesällä se vähän laskikin.
Mä käyn vaa'alla aina joka pe aamu, ku uus rv alkaa ja kirjaan sen ylös tohon vauvaopukseen. On joku selkee rytmi, ni muistaa tarkkailla asiaa. :)
Viimeks ku kävin neuvolassa ja kateltiin tota painon hidasta nousua, ni kerroin, että omalla äidillä nous paino n8kg koko raskauden aikana, kun ootti mua. Neuvolan täti sano, et saattaa olla yhteneväisyyksiä äidin ja tyttären välillä näissä asioissa.
Eipähän ole sitten niin paljon pudotettavaa synnytyksen jälkeen, jos jatkuu tätä rataa. :) Kuhan poika kasvaa, se on tärkeintä.

Muokattu viimeksi:
Rv22 ja painoa +6kg. Onhan tässä sulattelemista, mutta eiköhän se siitä.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

+12 kg ja edelleen samaa rataa näyttää menevän kuin edellisen kerranki....

Takaisin