Rv 12 ultra

Eljeene, tekeekö ne ollenkaan sitä nipt testiä vai joko se on tehty? Vai onkohan sit sellainen sairaus kyseessä mikä ei siinä nipt testissä näkyisi?

Täälläkin päin tulee kutsu postissa mut ikinä ei oo tarvinnu pitkään odotella. Viime ma oli neuvola ja torstaina tuli kutsu kirjeellä

Joo Jannski, ainaki mä asun Helsingissä ja tääl lähetetään kutsu ultraan postitse. Muuten varmasti ihan ok systeemi, mut jotenki itteäni ahistaa tää näin pitkään jatkuva epätietosuus ku kirjettä ei kuulu.. mullaki on kuitenki jo 11+1, eli luulis sen ajan jo kohta olevan. Neuvolakäynnistäki on jo kaks viikkoo aikaa..

Helsingissä varmasti kovat ruuhkat asian tiimoilta :) Noh aikaahan on 11-13 viikoilla :) Sitä mä ihmettelen et kun Hyvinkäälle varannut ajan ni sieltä tulee perässä kirje että sinulle on varattu aika jne, mitä mä sillä kirjeellä enää teen, paperin tuhlausta :D

Ainiin ku keravalaiset käy myös joko Hyvinkäällä tai Helsingissä! Oon ite Tuusulasta kotosin ja muistan ku äiti odotti mun pikkuveljeä ja ne lääkärireissut oli aina kauheen pitkiä:D

Siis me käyään vaan Hyvinkäällä, Helsinkiin sit voi mennä synnyttää ja tietty jos jotain ongelmia ilmenee. Kyl mäkin mieluusti 20min ajaisin Kättärille Ku 45 min Hyvinkäälle :(

Itse myös odottelen kirjettä ultra-ajoista.. Tänään kävin labrassa. Ajattelin ensi viikolla soitella jos ei ala kuulua. Pitäisi työvuoroja sumplia sopivaksi.. Tänään va-ultran mukaan 9+6.

Tänään tuli nyt vihdoin kirjeellä aika ultraan (nyt 11+5), Kättärillä vissiin ruuhkaa kun sain ajan sen sijaan Naistenklinikalle. :D Aika olis sitten viikon päästä keskiviikkona.

Me oltiin esikoisen aikana naikkarilla 12vkon ultrassa, vaikka se oli sillon rempassa. Et kai ne menee jonkun muun jaon mukaan missä kelläkin ultrataan?

Aluejako?? :D Who knows. Meillä on vaan Hyvinkäälle sopimus ultrista. Tietty jos jotain selviäis seuloista ni sit Helsinkiin jatkotutkimuksiin.

Kävin tänään ultrassa. Viikkoja nyt 11+3. Vauvalla kaikki normaalisti ja down-riski oli normaali. Minulta löytyi kuitenkin kohdusta pieni hematooma ja nyt mietityttää se. Mulla ei ole kuitenkaan ollut yhtään vuotoa. Onko kellään kokemuksia hematoomasta raskausaikana? Olen menossa maanantaina istukkabiopsiaan, sillä meiltä tutkitaan perinnöllistä sairautta, ja nyt mietin sitäkin, että onko keskenmenonriski suurempi tuon hematooman taki istukkabiopsiassa...

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa hematooma kohdunsuulla. Kyllähän sitä säikähti kun yhtäkkiä alkoi tosi runsas kirkas vuoto mutta kipuja ei silti ollut. Työni on fyysisesti raskasta joten olin siitä varmaan jonku kuukauden sairaslomalla. Muistaakseni palasin töihin vasta kun hematooma ultrassa todettiin hävinneen. Keskenmenon riski oli myös suurempi hematooman myötä. Itsellä se todettiin rv12

Täällä kans yksi malttamaton helsinkiläinen ultrakutsun odottelija! 11+1 ja labrassa kävin viikko sitten. Tossa neuvolasta saadussa kirjasessa sanotaan että sen ultran voi tehdä viel 13+6! Kääks en jaksa odottaa varsinkin kun halutaan kertoa muille vasta np ultran jälkeen. Kovasti on suunniteltu Jo reissua kotopuoleen 12-13 viikoille mutta mitähän sanovat jos kokoaika venytetään reissua :(

Lise mä kans mietiskelin et hinku olis kertoa enemmälle porukkaa, mutta nyt en kerro kellekään (paitsi lähiperheelle kun niitä näkee melki joka päivä) ennen kun vastaukset saatu seuloista. Viimeksi kerrottiin heti ultran jälkeen, tyhmänä ajattelin et nyt kaikki on hyvin sit. Ei kyl tekis mieli kertoa ennen 4D:tä jossa luulis näkyvän jos jotain poikkeavaa rakenteissa tms.

Höh, miten musta tuntuu et oon ainut jolla on 11+4 silloin vasta ja muilla 12+ :( Nyt täytyy kuuklaa asiasta :D

Marip, millon sulla alko tuo vuoto ja kauanko sitä kesti? Kävitkö sitten jossain ylimääräisessä kontrollissa?

Takaisin