Ruokavalio ja syöminen

Parmesania oon ainakin itse syönyt surutta, nimenomaan koska se on kova juusto. Ja aina jos haluaa pelata varman päälle, niin kuumentaa juuston ruoan mukana. Silloin voi käyttää myös pastöroimattomia.
 
Mulla neuvolassa sanottiin ku kysyin noista juustoista että kaikkea pastoroituun maitoon tehtyjä juustoja saa syödä. Mut homejuusto on ainut mikä pitää lämmittää koska home. :D
 
Siis mitä??? o_O
Jos se home jotain tekisi, niin Keski-Euroopassa tuskin syntyisi yhtään tervettä lasta. Kyllä nyt on ohjeistus poikkeava siitä, mitä olen mistään muualla kuullut tai lukenut.
 
Hieno listaus. Toi Yhdysvaltojen tuorepuristettu appelsiinimehu oli kyl omituinen. Miksiköhän sitä vältetään. Tosin siellähän myös sauna sekä pelkästään lämpimät kylvyt on pannassa raskauden aikana.
 
Olen joskus kuullut, että papaijaa pitäisi raskausaikana välttää, koska sitä käytetään joissakin kulttuureissa ehkäisemään raskautta. Kun nettiä kaivelin, niin löysin sivuston jonka mukaan myös ananas ja persikka olisi kiellettyjen listalla: http://parenting.thewomanlife.info/health/7-fruits-pregnant-should-eat-more

Mitkähän noi määrät mahtaa olla, että keskenmeno olisi oikeasti riski? Ostin juuri tuoreen ananaksen kotiin, ja haluaisin myös syödä sen...
 
Papaijasta oon kuullut, mutten ananaksesta.. Mä varmaan tekisin sen suhteen niinku muidenki ruokien: Kohtuus kaikessa. Jos ei ole tieteellistä vahvaa näyttöä et joku voi olla myrkyllistä tms niin kyllähän sitä voi sit syödä. Tulistakin ruokaa oon syönyt pikkusen eikä mitään keskenmenoa oo tullu..
 
Mä söin sen ananaksen ja hyvältä maistui :p parmesanin jätin sitten toisaalta syömättä, koska meillä on Lidlistä ostettua ja siinä erikseen mainitaan, että on valmistettu pastöroimattomasta maidosta. Kaikki raikas maistuu tällä hetkellä tosi hyvältä ja appelsiinimehua olen himoinnut jo jonkin aikaa, mut en ole kauppaan asti jaksanut raahautua.
 
Sama täällä, hedelmät ja marjat maistuu. Ja sitte ääripää, rasvanenkin ruoka maistuis. :D
 
Mä en oo syönyt vuosiin leipää tai pastaa ja nyt ihan jatkuvasti. Eipä ihme, että turvottaa..

1820, mullakin toi appelsiinimehu!
 
Mulla on ihan sama, pari-kolme vuotta ilman leipää/pastaa ja nyt sitte... voisin syödä kaikki ruuat leivän välissä :eek:
Ja vielä sen aijaipahapaha leivän, valkoisen, kun kaura & näköjään vehnä on ainoot mitkä suolivamman kanssa toimii..

Maustamaton jogurtti on muuten vieläkin hitti täällä:grin
 
Mä ajattelen suosituksista maalaisjärjellä... Nyt oon tyytyväinen jos edes jotain voin syödä, sillon syön vaikka olis kiellettykin. Tosin ei oo mitään sellaista pystynyt kyl syömään.. Jotenkin uskon että luontoäiti on suunnitellut tän jutun meidän puolesta. ;D
 
Mä kans jännityksellä oottelen, että minkälaisia rajotuksia täällä Amerikan maalla ruokailuun tulee. Suomessahan tuota A- vitamiinia pitäis rajottaa, mutta täällä sitä on raskauden ajan kaikissa vitamiineissa, maidoissa ja monessa muussa tuotteissa. Jogurteissa on kaiken maailman aineita, mistä en tiiä onko hyväksi vai ei. Maissisiirappia pitäis välttää, mutta sitä on tungettu joka paikkaan. Koitin jätskihyllyltä ja valmiista leivistä löytää jotain syömiskelposta, mutta turhaan. Mansikkajätskiä löysin ja jotain sorbetteja ois ollu, mutta niistä en tykkää... Hampurilaisesta haaveilin aikasemmin, mutta nyt ei onneks tee etes mieli, en halua etes kuvitella mitä täällä niihin tungetaan. Onneks ei tee mieli karkkia tai suklaata tai muita herkkuja niin ku normaalisti. Niistä kun ei löydy oikeen vaihtoehtoja. Ku katoin hedelmäkarkkejaki, ni eka ainesosa heti tuo maissisiirappi... En tiiä sitte miten vaarallinen se on. Lihoissa ja maidoissa pitäis löytää vaihtoehdot, joissa ei oo mitään hormoneja tai muitakäytetty, mutta mistä noista tavallinen tallaaja tietää... Ja marjat ja hedelmät pitää koittaa pestä hyvin. Jospa täältä jossain vaiheessa palaudutaan Suomeen ni helpottuu tämä ruokaviidakko ainaki.
 
Junibea pystytkö syömään marjoja? Niitähän saa nyt aika hyvin vielä kauppojen edustan myyntikojuista ja ovat kotimaisia. Niitä olen pakastanut itse paljon voi käyttää smoothiessa esim. :)
Mulla on myös joitakin ruoka-aineallergioita jotka rajoittaa elämää mutta onneksi on löytynyt korvaavia juttuja.

aamupala koostuu yleensä leivästä tai puurosta ja tuoremehusta
lounaalla syön salaattia + lämpimän ruuan
välipaloilla hedelmiä, marjoja tmv.smoothieta
päivällinen taas joku lämmin kotiruoka-ateria
iltapalalla leipää, riisipiirakkaa, hedelmä tmv. mitä milloinkin mieli tekee.

jos olen töissä lounaan syön siellä ruokalistan mukaan kotona ollessa sitten sen mukaan mitä jääkaapissa sattuu olemaan tai on jo valmiiksi tehtynä :)
 
Takaisin
Top