Napu, mulle kävi vähän samanlainen tilanne viikonvaihteessa. Oltiin ystäväporukan juhlissa ravintolassa, ja tilasin hampurilaisen kypsällä pihvillä. Ei olla vielä kerrottu kavereille raskaudesta, joten kypsän pihvin tilaaminenkin oli aikamoinen salaoperaatio.
No, hamppari tuli, ja otin pari haukkaisua, kun huomasin myös, että piru vie, pihvi ei olekaan keskeltä kypsä vaan punertava. Mietin hetken, mitä hittoa tehdä. Kaikki muut oli jo tässä vaiheessa syöneet omat eväänsä, ainoastaan mun ruuassa oli kestänyt pitempään, kun oli tosiaan säätöä sen salatilaamisen kanssa.
No, jotenkin päädyin syömään hampurilaisesta ja pihvistä vain reunat, jotka oli kypsiä. Loput jätin syömättä sillä verukkeella, että oli liian tulista.
Jälkikäteen ahdisti aikalailla, ettei siitä vain tule mitään ongelmia, että söin vähän ei-täysin-kypsää lihaa. Liha oli onneksi sentään kotimaista nautaa, jossa tautiriskin pitäisi olla pieni. Ärsytti myös ihan saakelisti ravintolan toiminta, kun moneen kertaan varmistin, että tuleehan mulle liha täysin kypsänä, eikä siltikään tullut.
Argh.