Ruokahalu ja syöminen

Täällä sama ongelma. Jos ei ajatuksena nappaa niin ei mee sit alas :) edelleen himoan appelsiineja.. kolmas ilta lähtee käyntiin appelsiinien kera :D on vaan niin pirun hyviä!

Hehe täällä kans! Mulla nousee oksennus melkein kurkkuun kun ajattelen kreikkalaisia ruokia joita söin matkalla. Yritän siis kovasti olla ajattelematta niitä :D ja miun pitää myös aina ensin miettiä mitä sitä tekis ruuaksi (mielellään samana päivänä) ettei tuu tehtyä ruokaa mitä ei sit pystykään syömään. Ja monesti käy myös niin jos liian ajoissa miettii ruuan nii ei se sit seuraavana päivänä maistukaan enää :D rasittavaa!

Kiva että löytyy kohtalotovereita! :D mulla on jääkaapissa alkuviikosta tehty kanasalaatti, söin kerran ja nyt en pysty edes heittämään sitä pois kun kuvottaa.. argh :D

Itselleni ei ruoka myöskään maistu ja useimmiten kun syön, tulee se ulos Sain ystäviltä vinkin, että leikkaa jääkaappiin valmiiksi hedelmiä palasiksi. Toimii, suosittelen

Hyvä idea noi hedelmät! Ne ainakin maistuu ja ois helppo napsia ku ois valmiiksi paloina. Pitääpä kokeilla! :)

Tänään oli itku lähellä kun kauppareissun jälkeen tajusin unohtaneeni tomaatit :arghh: Ne on viime päivinä maistuneet niin älyttömän hyviltä leivän päällä. Se on nyt sitten selvittävä sunnuntaihin asti ilman, kun ollaan reissussa ja ylihuomenna vasta pääsee kauppaan. Eikä tomaatit todellakaan kuulu mun suosikkeihin normaalisti :grin

Mulle on tullu syömisestä tosi vaikeaa... Mulla on siis sellainen tapa, että suunnittelen viikon ruokalistan valmiiksi ja vasta sitten marssin kauppaan (koska vihaan ylikaiken käydä kaupassa, niin kerta viikkoon on enemmän kun hyvä :grin). No, nytpä onkin aika mielenkiintoista kyhätä ruokalistaa ja miettiä, että mitä syötäisiin, kun mitään ei tee mieli ja kaikki perusruuat oksettaa. Esim. jauhelihakeitto, jauhelihakastike, lihapullat... Yök, pelkkä ajatus nostaa palan kurkkuun! Liha ylipäätään oksettaa, grillimakkara on ehdoton ei. Kana uppoaa lihoista ehkä parhaiten. Että helppoa on... :wideyed:

Mul on ihan sama että kaikki lihat on ehdoton ei ei. Ylipäätään lämmin ruoka. Hedelmät ja kaikki raikas menee mut alkaa olee aika rajoittunutta toi syöminen...

Nyt on alkaneet jotkut ruuat etoa ja syöminen on hidastunut. Yleensä "ahmin" lautasen tyhjäksi, mutta nykyään pöydässä kestää, kun pyörittelen ruokaa lautasella ja pureskelen hitaasti. Tällä hetkellä mies grillaa ja haju on kyllä niin kammottava, että saas nähä...

Mansikat! Niitä syön litran joka päivä :hungry:Ja nektariineja.

Edellisessä raskaudessa söin valtavasti klementiinejä ja olin aivan murtunut, kun radin takia jouduin sitten loppuraskauden ajaksi luopumaan kaikista makeista hedelmistä. Onneksi viikonloppuisin oli lupa hiukan herkutella.

Hassua, miten erilaisia tuntemuksia! Itselläni on ruokahalu pysynyt aika samana, mutta en ole pystynyt syömään enää samankokoisia annoksia kuin ennen, koska tulee vatsaan herkästi tosi pinkeä ja inhottava olo. Duunilounailla en tykkää jättää ruokaa lautaselle, koska se tuntuu tuhlaamiselta, mutta koska ne aina on liian isoja annoksia mitä tuodaan, niin sitten poden parin tunnin ajan tosi painavaa ja kuvottavaa oloa. Ensi viikosta alkaen jätän vaan syömättä, meni hukkaan tai ei.

Pienempiä annoksia ja useammin olisi ideaali o_O

Iltaisin turvottaa usein niin ettei ruokaakaan tee mieli. Usein tuntuu, että vesilasillinenkin tekee pahaa, kun vatsa vaan kiristyy yötä vasten. Jokohan tämä turvotus alkaisi kohta helpottaa..... :smiley-angelic002

Mäkään en pysty syömään enää samankokoisia annoksia kuin ennen, tosi nopeasti tulee täyteen. Mutta paljon nopeammin tulee sit taas uudestaan nälkä. Ennen en myöskään syönyt ikinä aamupalaa, nyt on ihan pakko syödä aina edes vähän.

Mie voin syödä mitä vaan ja koko ajan... Saa nähdä mikä paino mulla on ku tää lapsi syntyy :D no pitänee yrittää vähän rajoittaa syömistä ja yrittää liikkua enemmän!

Erikoinen ilmiö tuo, että vatsa tuntuu tulevan aiempaa nopeammin täyteen. Mullakin on käynyt samalla tavalla ja ruoka-annokset tuntuvat jatkuvasti olevan liian suuria. Toisaalta pitää syödä kolmen tunnin välein, että olo pysyy hyvänä. Etenkin ulkona syödessä menee paljon ruokaa hukkaan, kun annokset ovat monissa paikoissa ovat aivan liian suuria. Vaikeaa on sekin, kun aiemmin hyvältä maistuneet ruuat voivat nyt yhtäkkiä maistua aivan oudoilta :)

Nyt raskaana olen ensimmäistä kertaa elämässäni kokenut sen, miten karkinsyönnistä voi tulla huono olo. Aiemmin olen voinut syödä karkkia ihan kuinka paljon tahansa ilman mitään huonoa oloa, mutta nyt en enää. Eilen ostin karkkia, kun ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen teki mieli, söin niistä ehkä 10 karkkia, jonka jälkeen teki mieli työntää sormet kurkkuun kun tuli niin sairas olo. Täytyy viedä loput karkit veljenlapsille, tuollaista oloa en halua kokea uudestaan.

Mullakin on karkinsyönti tehnyt temput. En pysty yhtään syömään vaikka ennen söin paljonkin.. Tänään kyllä tuli ostettua pussi, söin kourallisen ja ylös tuli. se siitä kokeilusta. Muuten toi ruokavalio koostuu aika pienestä osasta aineksia, riisiä,itsetehtyjä lihapullia (yök kaupan lihapullille) pakaste kruununvihanneksia, teetä, kananmunia, leipää. Maitoa en pysty kuin 1/2dl kerralla juotua. Lääkäris taas tänään oli kilo tippunut, nyt sanottiin jo että enempää ei saa tippua ( 67->61) mutta en tiedä mitä tässä nyt tekis että sais painon nousuun, muutakun sitten kun vauva alkaa ottaa lisää painoa. Syön ainakin 1-2h. välein ettei ala yökötys.

Lasagne. Sen tempasin juuri uuniin ja ihan tein siis pidemmän kaavan mukaan ja nyt valmiiksi jo hirvittää tuo herkku jota tulen ahmimaan niin että napa pullahtaa varmaan ulos jo nyt :D oivoi..

Ajattelin tehdä kesäkurpitsaversion, verensokereille siedettävämpää ☺

RS, nyt olen hämmentynyt... eikö lasagnessa pahinta verensokerille ole ne lasagnelevyt, kun niissä on eniten hiilihydraatteja, nekö aioit korvata kesäkurpitsalla?

Takaisin