Ruokahalu ja syöminen

Tittidii

Asioista perillä oleva
Helmikuunmammat 2016
Syysmammat 2017
Tämä on ihan hullua!! Juu, olen ylipainoinen ja ruoka on ennenkin maistunut, mutta tämä menee nyt vähän yli. En tunne itseäni ollenkaan kylläiseksi. Onko muut huomanneet vielä mitään muutosta ruokahalussaan? Olen googlettanut aiheesta koko aamun ja ilmeisesti toisilla ruokahalu kasvaa ja toisilla katoaa. Olisin kyllä toivonut ennemmin, että se olisi vähän kadonnut :woot:
 
Tittidii, mulla taas on käynyt ihan päinvastoin :sad001 Kuvottava olo 24/7, eikä oo yhtäkään ruokaa mitä oikeesti tekis mieli. On sitte vaan pakko syödä jotain mikä vähiten ällöttää.. Toivottavasti en rv 12 asti (tai varsinkaan pidemmälle!) joudu odottamaan ruokahalun paluuta. On tä jännä ku on niin yksilöllistä, yhdellä tätä ja toisella tota.
 
Ja minulla puolestaan ei meinaa olla päivällä näläntunnetta ollenkaan. Monien työpäivien aikana pitää ihan muistuttamalla muistuttaa itseään syömään. Tai ainakin juomaan! Ravintola-alalla työskennellessä luulisi ruoan ja juoman olevan mielessä hyvinkin helposti, mutta ei... Tulkitsen tämän näläntunteen puuttumisen eräänlaisena pahoinvointina. Ei ole varsinaisesti pahaolo, ei edes etova tunne. Ei vaan tee mieli niin ei tee. Muutamana aamuna olen kyllä herännyt jo klo 5 ja pitäny käydä jääkaapilla juomassa jääkaappikylmää mehukeittoa tai evästämässä esim. banaania tai muuta hedelmää. Sit on taas uni maistunu!
 
Ei oo nälkää lainkaan ja se on ollut harmi kaiken näiden juhannus herkkujen keskellä :arghh:
 
En toki huonovointisuuttakaan toivo, eikä varmasti sekään kivaa, ettei ruoka maistu ollenkaan. Pelottaa vaan, jos tää ruokahalu tästä vielä kasvaa, niin kuinka monta kiloa vielä saankaan.
Toivottavasti teille alkaa kohta ruoka maistua ja mulle vähän vähemmän :wink
 
Nälkä on koko ajan, mutta myös huono olo. Jatkuvasti pitäisi olla syömässä niin pahoinvointikin pysyisi poissa, mutta sitten taas ei uskalla syödä juuri mitään, kun pelkään, että oksennan ja... Sellaista.

Ja todella monet ruuat, joista olen ennen pitänyt, eivät maistu nyt ollenkaan. Ensin piti lopettaa rahkat, sitten jugurtit ja pikkuhiljaa vähän kaikkea muutakin, kun alkaa maistua niin pahalle tai tulee paha olo niitä syödessä.
 
Mulla on vähän niinku molemmat.. etoo ja on niin ällö olo kaiken aikaa mutta ruoka auttaa siihen joten pakkosyötöllä mennään.. mulle on noi rahkat ja jugurtit ja mehukeitto ja mehut ainoa asia mitä tekee mieli.. sillon pari iltaa sit teki mieli aivan hirveesti jauhelihakastiketta.. ja no eilen sain sitä ja ei se nyt niin kummosta ollu. Ruisleipä ja hapankorput yms alkuun oli hyvä mut nytten ällöttää eikä maistu. Mysli ja puuro menee hyvinki helposti ajatuksena myös että suht helppo oksentaa :D kamalaa.. mä toivon että tää menee ohi ja voi syödä normaalisti
 
Ruokaa ei juuri tee mieli, vaikka nälkä kurnii vähän väliä vatsassa. Yölläkin herään nälkään. Parin tunnin välein täytyy yrittää syödä jotain ettei tule paha olo.
 
Musta tuntuu et nälkä tulee aina jotenkin tosi yllättäen. Ja sit kun syö, niin ei mahdu mitään. Tai siis tulee tosi äkkiä täyteen...
 
Täällä on yksi jatkuvasti nälkäinen. Syön kuin hevonen ja nälkä ei lähde millään. Juhannuspäivän päivälliselläkin meni kuusi perunaa, kolme jättimäistä ribspalaa ja iso kasa kasviksia ja edelleen oli nälkä :D Jännittävä fiilis tämä, sillä aiemmin on saattanut mennä päivä todella pienellä syömisellä, koska näläntunne on puuttunut kokonaan ja oon unohtanut syömisen täysin.
 
KuplaKameli, mulla on ihan sama! Kauhee nälkä ja sit kun syö niin ähky tulee ihan heti. Ja se aiheuttaa mulla pahoinvointia.. Muulloin vain pientä etomista.
 
Jep.nälkä olis, mutta mitään ei vaan tee mieli syödä. Ja kun syö,niin heti täys olo ja pienen pieni etominen päälle.
 
Mä nin toivon että pystyn oleen mahollisimman paljo herkuttelematta ku on toi tupakan lopetus ja enkeliraskaus tuonu jo 10kg :rolleyes:
 
Edellisessä raskaudes ruokahalu lisäänty ja nyt ei tee mieli yhtään mitään, mut ku ei se syömättömyyskään hyvä asia oo niin yrittää sit jotain väkisin saada alas :/
 
Yyh, töissä lounas jäi pelkiksi hedelmiksi, joten kotiintullessa illalla iso lautasellinen salaattia ei tyydyttänyt nälkää, piti vielä kaivaa kaapista iso pussi nuudeleita...
 
Miulla on niinku monella et on niin huono olo, et ruoka ei oikein maistu. Nälkäkin on, mut harvaa ruokaa tekee mieli. Toista se oli ennen tätä pahoinvointia, olisin voinut syyä vaikka hevosen ja söinkin ihan koko ajan mitä eteen sattui. Tänään on maistunut vadelmajogurtti ja makea vesimeloni. :)
 
mulla alkoi juhannuksen jälkeisellä viikolla (silloin rv 7+4) ihan hirvee pahoinvointi. Ensin oli etova olo vaan ja lopulta se paheni oksentamiseen. Oksensin vähintään kerran päivässä viikon ajan. Kamalinta oli, kun koko ajan oli nälkä, mikään ei maistunut ja jos maistui, niin tuli ylös. :sad001 Sit ostin viikko sit pahoinvointirannekkeet, että saisin edes jotain irti tästä kesälomasta (jonka eka viikko meni siis oksentaessa ja sängyssä maatessa). Mulla ainakin ovat toimineet ja rannekkeiden aikana oon oksentanu vaan kerran ja sekin sellaisena päivänä, kun en ollut syönyt kunnon ruokaa ollenkaan ja kävellyt raput ylös kolmanteen kerrokseen...
Edelleenkään ei oikein oo ruokahalua ja huono olo tulee, jos ei muista syödä. Annoskoot on selvästi pienempiä kuin ennen.
Mullakin on ylipainoa, joten oon ihan tyytyväinen, ettei ainakaan vielä ole paino noussut... Nyt mennään siis viikoilla 9+6. :)
 
Nälkä! Tupakoinnin lopettamisen vuoksi myös jatkuva napostelemisen tarve. Painoahan ei tarvis tulla juurikaan kun sitä löytyy jo ihan tarpeeks, mutta toistaiseksi oon saanu pidettyä itseni poissa jokapäiväisestä herkkujen mättämisestä. Onko teillä kenelläkään sellasta, että teidän pitää miettiä pystyykö jotain ruokaa syömään? Tarkotan tällä sitä, että mua kuvottaa osa ruuista. Aina kun mietin seuraavan päivän ruokaa, niin mun on saatava se mielikuva ja mielellään myös tuoksu ja maku jotenkin pään sisälle, hetken aikaa sitä tuumailtuani tiedän, alkaako kuvottamaan vai voiko sitä syödä :D koska mulla nousee muutamasta ruoka-aineesta pala kurkkuun pelkästä ajatuksesta. Sanokaa etten ole ainut joka kamppailee mielikuvahajujen ja -makujen maailmassa :D
 
Nannanna et todellakaan oo ainut! Mulla on tismalleen samalla tavalla xD ärsyttävintä on jos se eilen mielessä hyvältä maistunut ruoka ei seuraavana päivänä maistukaan. Ei sitä voi väkisinkään syödä koska sit tulee taatusti oksu.
 
Takaisin
Top