Ristiäiset/ nimiäiset

Mulla meni isoin aika ennen ristiäisiä siihe ku etin itelle vaatteita. Sit lopulta laitoin päälle kaapista löytyneen, raskausaikana käyttämäni mekon. Sillä kun pysty imettään. Koruilla sit taioin siitä juhlavamman, toimi hyvin[:D]

Me kans meinattiin tarjota kuoharia, mä olin pullotkin jo hankkinu aikaa sit, mut sit juhlassa olin niin väsyny et en yksinkertasesti jaksanu miettiä laseja tms. Olis ollu niin ihanaa kilistää pikkuiselle, mutta se jäi nyt sit toiseen kertaan...
 
Asali: Mekin mietittiin aluksi että pojasta tulisi julius mutta sitten päätettiin laittaa se kolmanneksi nimeksi koska miehen siskon pojan nimi on justus ja julius olisi ollu liian samanlainen ja samalta kuulostava nimi [:)]

essi83: olen lueskellut paljon lehdistä kastettujen nimiä ja huomannun että todella moni laittanut julius nimen toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, juuri lehdessä oli kastettu jasper julius ja meijänhän pieni tosiaan on jasper mico julius [:D] ja meijän tuttujen tuttu kasto poikansa kasper juliukseks [:)]
 
Me juhlittiin kastejuhlia 19.9., kun mies vihdoin siihen suostui - hän ei siis olisi halunnut, että poikaa kastetaan. Juhlat olivat ihanat ja tosi herkät. Pidettiin juhlat meillä kotona. Poitsusta tuli Mio [:)]
 
Kiitos Haniliini. Mekin mietittiin, josko laitettais kahdella ii:llä, mutta päädyttiin yhteen. Tämä nimi on ollut mun miehellä mielessä jo ennen kuin olin raskaanakaan [:)]
 
No eikä mitään Miu! Tosi hieno kakku! Mun koristelut menee aina v**uiks, kermaki valuu jo kakun reunoja pitkin ennen ku saan koko koristelua ees valmiiksi.. Mitä se päällä oleva oranssi juttu oli?
 
Miu!!! Ai päin p...tä sun kakkus? Mä luulin et sekin oli tilattu jostakin. Katoin eka onko toi ite tehty mut sit ajattelin ei kai ku on noin siisti. Jaa'a, minkähänlainen kakku olis jos sulla olis ollu aikaa? Mut siis se oli tosi hieno ja siisti.

Mio on oikein kaunis nimi[:D].

Haniliini se lohikeikaus kakku näytti tosi hyvältä. Tuotahan vois joskus itekki koittaa.
 
Juhlat oli viikko sitten sunnuntaina ja vieläkin on kotona sen näköistä..[:D] KAnnettiin puutarhapöytä sisälle tarjoilupöydäksi ja se on niin raskas lasikannella, ettei olla vielä saatu aikaan kasata ja kantaa pihalle.. mut tärkeintä, että juhlat meni hyvin [:)] Huldan koko nimi on nyt Hulda Milja Vilhelmiina (viimeinen nimi tulee molempien isovanhemmilta) ja kaksi ensimmäistä on "nimiä, mistä pidämme" [;)] Juhlat oli tosi herkät: jokainen vierasperhe oli kirjoittanut toivomuksen Huldalle elämään toteutuvaksi ja niitä lukiessa valui kyynel jos toinenkin.. ihmiset olivat todella miettineet niitä. Sormuksia vaihdettaessa vuodatettiin lisää kyyneleitä, mutta onneksi onnen sellaisia..[:)] Samoin, kun kummit esiintyivät: kummisetä soitti kitaraa ja -täti lauloi "tiitiäinen metsäläinen", jota olen Huldalle laulanut jo sairaalassa.. niin liikuttavaa.

Hirmu ihania nimiä on lapsosenne saaneet: tuo Mio on todella kaunis pojan nimi!!

Ja piti vielä sanomani, että huuto.netistä minäkin huusin Huldan juhlapuvun, ihan uuden veroisen. Mustaa satiinia, vaaleanpunainen rusetti ja hopeisia palloja. Niin ja tyllivuori..[:D]
 
Meijän sälli sai tänään nimekseen Eetu Otto Ilmari :), toinen ja kolmas nimi tulee suvuista. Juhlat oli ihanat, vain lähimmät perheenjäsenet paikalla (yht. noin 15 + pappi). seremonia oli seurakuntatalolla ja kahvit kotona. Tarjottiin vaaleensinistä täytekakkuu, karjalanpiirakoita munavoilla (+ kylmäsavulohta ja kinkkua), kahvikakkua ja kinkkupiirakkaa. sit oli vaaleensinisiä pipareita :). Melkein kaikki tarjottavat meni, onneks, ja sehän oli tarkoituskin :)
 
Mirde, noi toiveet ja lauluosiot kuulostaa tosi ihanilta. Etukäteen ajattelin et meilläki olis voinu jotain tollasta olla ohjelmassa, mut sit en kuitenkaan ehtiny ajatella asiaa sen tarkemmin. Varmasti kyynel jos toinenkin on vierähtäny, onnea!
 
Voiii... Nooa oli mun toive pojan nimeksi, jos sellainen olisi syntynyt.. [:)] Ihana nimi!!
 
Meillä oli ristiäiset lauantaina. Tilaisuuden alussa meidät vihittiin eli tässä totuttelee ajatukseen että on vaimo ja koitaa muistaa nykyisen sukunimensä.. Ristiäiset alkoi klo 14 ja imetin pojan klo 13. Poika nukku koko tilaisuuden ja heräs vasta joskus kuuden aikaan kotona. [:D] Nimekseen poika sai Eelis Antero. Tuo Antero kulkee sekä mun että miehen suvussa lähes joka pojan toisena nimenä niin tuli sen takia.
 
mä oon ihan paniikissa kun en keksi mitenkä meidän "nimiäiset" menisi... runon lukemsita ja vaikka mitä on käyny mielessä mutta aina ne täytyy unohtaa, kun tajuaa millanen suku mulla on. niitten kanssa ei toimi mikään, kukaan ei ole ikinä valmis mihinkään osallistumaan. ja samaten tuon oman ukon kanssa, sen kommentti oli juhlista että tee mitä teet hän ei ainakaan avaa suutansa tai rupee mitään leikkimään. [:@] [:(] en minä halua että juhlat on vaan kahvikutsut, haluan jotain ikimuistoista ja juhlavaa....
 
Oi, onnea paukke rouviutumisesta [:D] Poika sai myös ihanan nimen[:)]
 
Lemppi, sama vika meillä. Nimiäiset lauantaina ja ei mitään tietoa ohjelmasta tai muustakaan.
 
Meillä oli ristiäiset viime sunnuntaina eli 3.10. Rinsessa tasan 2 kuukautta vanha[:)]
Rinsessa kastettiin kirkossa ja tilaisuus oli hieno ja juhlava. Vieraita meillä oli n.30 Suurin osa isukin puolelta. Tyttö oli kiltisti koko tilaisuuden ajan.Katteli vaan silmät suurina ympärilleen.Ainoastaan kun sai vettä päähänsä,tuli pieni itku kohtaus.Isukin isoisä lauloi kirkossa hienon virren ja Pappi puhui hienosti.Tilaisuus oli puoliski suomeksi ja puoliksi ruotsiksi[:)]
Tyttö sai nimekseen Isabella Eleonoora

Kahvittelut olivat seurakunnan tiloissa kirkon yhteydessä.
Pöydissä paloi jokaisessa yksi kruunukynttilä,pinkki/valk.mansetti ympärillään ja pienissä vaalean pun.tuikkukipoissa oli jokaisessa yksi vaalenpun.minigerbera.
FB:hen laitan varmaan sitten kuvia tarj.pöydästä ja muista jutuista =)
 
Ihana nimi Hanibööki! Niin kaunis!

Itsellä on kyllä noi ristiäiset niin hakusessa...Siis vieraat ja ohjelma ok, mutta siivous ja leipomukset [:o] Mies toki auttaa, mutta on ensi viikolla puolet viikosta reissussa ja vkl olis ristäiset. Tänään sain tiskien, pyykin ja ruuan lisäksi silitettyä yhden verhon, hienoa tosiaan... Missä välissä muka leivon, jos mieskään ei ole kotona? Ja vaikka oliskin, niin illat imetän hela tiden, niin että ei miehestä ole niin paljon apua silloin, tai siis hommat katkee. No, kaupasta ostan ja isän vaimo lupas onneksi leipoa jotain... mutta kinkkupiirakan ja puolukkatuorejuustokakun meinasin itse väsätä. Kaupasta ajattelin ostaa sitten valmiina pakastepiirakoita ja tarjota niitä munavoin kanssa ja ehkä jotain pasteijoita myös... Samoin pikkuleivät meinasin hakea kaupan hyllyltä. Ehkä siinä olis tarpeeksi eri lajeja [8|]

Mutta tosiaan en tiedä saanko tehtyä tuotakaan, tai ainakin pitää jättää ruuan laitto kotona väliin!
 
Meillä oli tänään ristiäiset, Hugo Aleksander tuli pojan nimeksi [:)]


Meillähän on kiltti poika, joka ei itke juuri tai siis ei pitkiä aikoja ja on yleensä tyytyväinen kun perusasiat ovat kunnossa. Mutta mutta, kun pojalla on niin tyhmä äiti [:@]

Syötin poikaa tuntia ennen juhlien alkua, jolloin nukahti syödessä, eikä ehkä syönyt sitten mahaa täyteen. Vauveli heräsi sopivasti n. 20min ennen juhlan alkua, jolloin vaihettiin vaippa ja yritin syöttää vauvaa. No, ei poika syönyt, kitisi vain. Nostin ylös ja röyhtäisi pari kertaa kunnolla. Yritin vielä syöttää, mutta itkua vain seurasi, joten nostin pojan ylös jalkojeni päälle. Siinä poika jutteli tyytyväisenä, joten ajattelin, että itkun syynä olivat röyhtäisyt ja kun kerran edellisestä syönnistä oli vajaa tunti,ettei nälkä ollut kyseessä. Mutta kun pappi alkoi puhumaan niin alkoi itku ja huusi lopussa ja välillä jo aivan täysillä. Tutti ei auttanut, eikä mikään asento ollut hyvä, pojalla oli selvästi nälkä, ja kun meidän pojalla on nälkä, niin silloin huudetaan, eikä mikään auta! Meni vähän papin puheet ohi ja oli tuskastuttavan kuuma. Pappi kyllä lyhensi puheitaan ja kesti ehkä yhteensä 15 min, mutta silti [:(][:(][:(][:(] Niin paha mieli olla, kun toinen itkee ja siinä vaan tönöttää. Jos olis heti alkuun tajunnu, että kyse on nälästä niin olisin varmaan pyytäny siirtämään aloitusta ja syöttäny, mutta luulin alkuun, että epämukavaa mekkoa kitisee.

Syömisen ja pikku-unien jälkeen oli taas kaikki hyvin ja loppupäivä menikin oikein mukavasti [:D] Silti vähän paha mieli itellä, että tuolla lailla huudatti vauvaa [&o] Niin huono äiti olo... No, ehkä ei vauvalle jääny kuitenkaan traumoja, kun tosiaan oli tuntia aiemmin syöny ainakin jonkin verran, ettei nälkä nyt aivan hirmuinen voinut olla. Eikä hetkeä aiemmin ollut ruokaa tahtonu.


Tulipas nyt omaa napaa vuodatettua, mutta ajattelin koko ajan, että pakko päästä tänne vuodattamaan [8|]

Jos tässä vielä ristiäisiä vietetään niin pullon lämmitän varmuuden vuoksi vaikka kuin olisi vähän aikaa sitten syöny!
 
Hih, kuulosti hyvältä Miu toi tainnuttaminen uneen [:D] Meillä tulossa ristiäiset nyt tän viikon lauantaina 23.10. Pojan neuvolalääkäri on nyt keskiviikkona ja siellä annettas ne rota-virustipat, mutta taidanpa siirtää ne tippojen saamiset ensi viikkoon! En ota sitä riskiä että saa ne tipat kolme päivää ennen ristiäisiä, joissa sitten meidän tuurilla huutaa koko ajan mahaansa tms.
 
Pitu86 meille ei ainakaan tullut mitään tosta rotasta ja maistuikin hyvin kun on kuulema makean makuista [:)] Tietty jokainen yksilö on erilainen.

Kunhan huutelen...ignore me [:D]
 
Takaisin
Top