Ristiäiset/ nimiäiset

gazelle

Satasella mukana keskusteluissa
Taitaa olla jo ajankohtaista suunnitella ja viettää ristiäisiä, joten avataanpa tälle aiheelle ihan oma aiheensa!
Jokos muilla on ristiäis/nimiäispäivä valmiina?? Entä onko vauvalla jo nimi tiedossa??

Meidän poika syntyi 6.8 ja ristiäiset pidetään 12.9. Varasin lähimmän seurakuntatalon, jossa koko kastetoimitus pidetään. Tilan sai vuokrata viideksi tunniksi ilmaiseksi ja siihen kuuluu myös keittiön käyttö, astiat ja pöytäliinat yms. Ihan kiva, kun ei tartte kotona siivota ja tuonne mahdutaankin paremmin, on kaikille kunnon istumapaikat (yhteensä 20 henkilöä) ja tarpeeksi iso astiasto![:)] Ja koirat ei ole varastamassa showta![:D][:D][:D]

Itse olen ihan tumpelo leipomisjutuissa, joten siskoni ja mummot lupasivat hoitaa sen puolen. Onneksi!!! Itse ostan varmaan vain jotain pikkuleipiä ja sitten ehkä täytekakun jostain konditoriasta...Kaupassa oli ihania vaaleansinisellä sokerilla kuorrutettuja sydänpipareita, ne olisi aika ihania, vaikka inhoankin pipareita...[:D] Kahvin kanssa tarjotaan kakun lisäksi ihan perinteistä pullaa (äitin leipomaa!!), jotain suolasta piirakkaa/pastejoita, karjalanpiirakoita+munavoita ja jotain pikkuleipiä. Simppeliä ja perinteistä.[:)]

Pentikiltä ostin kauniit vaaleansiniset servetit, ja tiimarista hain läjän askartelutarvikkeita, joista askartelin kutsukortit. Painoin sellaiselle käsintehdylle paperille vauvan jalanjäljen (vaaleansinisellä sormivärillä) (oli muuten aikamoinen operaatio ja oltiin kaikki siinä värissä!![8|]) ja seuraavan runon:
 
"Pienen pojan katseessa, helinää onnenenkelten.
Pikkuisissa varpaissa, onni tulevien askelten"


Jalanjälki ja tuo ylläoleva runo tulivat siis kanteen (+muita koristeita) ja kortin sisäsivuille tuli seuraavat runot ja teksti:
[font="times new roman"]


Silitti hiljaa enkelin siipi,
kauneinta kaikista käytti.
Onnen ovesta sisään hiipi,
todeksi toiveet täytti.
 
 
Synnyit tähdenlennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta.






On syttynyt sydän pieni,                  
on uusi elämä alkanut.
On kastetta vailla vielä,
lapsemme pieni nyt.
Sen tuletko kanssamme jakamaan,
pikkuisen nimen kuulemaan?
 
*****
Tervetuloa poikamme ristiäisiin
xxx- seurakuntatalolle
sunnuntaina 12 .9 2010
klo: 15.30
*****
Terveisin: X ja X


Mitäs muuta...Niin joo, virsiksi haluaisin Maankorvessa ja Ystävä sä lapsien, mutta niistä täytyy sitten keskustella papin kanssa. Muuten haluan, että toimitus mennään mahdollisimman lyhyen kaavan mukaan, en jaksa mitään turhia löpinöitä![;)] Lisäksi paikalle tulee pari lasta ja muutama vanhus, niin en halua mitään pitkän kaavan toimitusta!


Kastemaljaksi tulee sama, mikä oli minulla vauvana ja mekoksi mieheni isän vanha mekko, joka on ollut myös miehelläni. Tulee vähän perinteitä!

Ensin ajattelin ostaa Iittalan kastehelmi-sarjan kulhon kastemaljaksi, mutta haluan sitten kuitenkin tuon omani...Mulla on kyllä sellainen kastehelmi-sarjan maljakko/kynttilänjalka (on siis toisinpäin maljakko ja toisinpäin kynttilänjalka), joten se laitetaan kastepöytään joko kukkakimpulle tai kynttilälle. Kukkakimppuun haluan valkoisia tulppaaneita ja ruiskukkia, jos niitä vain saa...Tai sitten jotain muita sinisiä kukkia. Kahvipöytään tulee sellaiset valkoiset tulppaani tuikkukipot...Niin ja kastepöytään haluan myös sellaisen keramiikka-enkelin, jonka olen saanut mieheltäni joskus vuosia sitten.[:)]





Kakkukoristetta haeskelin monesta paikkaa, koska haluaisin jonkun persoonallisen ja sellaisen, minkä voi säilyttää...Eli ei mitään marsipaanista tms. tehtyä. Mistään ei oikein löytynyt...Sitten keksin hauskan (???) idean!: Vauvan tuleva kummitäti toi käydessään sellaisen pienen siiliperheen, missä on isä, äiti ja poika. Ne on siis sellaisia nukkapintaisia pieniä leluja...Ajattelin sitten, että se siili-poika laitetaan kakun päälle ja äiti-ja isäsiili laitetaan odottamaan kahvipöytään! [:D] (Onkohan ihan tyhmä ajatus???)
Lisäksi kakkuun voisi laitta jotain vaaleansinisi kukkia tms.



Sitten ajattelin EHKÄ teettä kummeille kiitokseksi mukit, joihin tulee kuva vauvasta ja joku teksti tyyliin: "Kiitos kummitädille/kummisedälle t: Vauvan nimi"
Mutta saa nyt nähdä...


Jep, tulipas tekstiä!![8|][:D] Ja miten niin oon miettinyt kaikki yksityiskohtia myöten!?![:D][:D]





Kertokaapas muutkin omista suunnitelmistanne!!!


 
 
Meillä samana viikonloppuna ristiäiset kuin teillä Gazelle tosin vain lauantaina 11.9.

Paikkana vanha entisöity 1800-luvun pappila, josta löyty kans kaikki tarvikkeet kastemaljaa myöden. Vielä keskustelen pitopalvelun kanssa hinnasta mut ne saa hoitaa kaiken tarjoilun. Mä menen ite vain paikalla. Noh teen mä nyt jotain.

Servetit käyn varmaan ite ostamassa, että saan sellaiset mitkä varmasti miellyttää ja sit pöydille jotkut kukka koristeet valitsen ja laitan itse.

Kastemekkona menee sama kuin oli pojalla ja kaikilla veljen lapsilla. Sitä on lainattu myös muille. Kastemekko on tehty veljen vaimon äidin vanhasta hääpuvusta, joka on ollut vanhaa kokoa 34, eikä hän ole saanut sitä kenellel´kkään myytyä sen takia et se ei yksinkertasesti mahdu kellekkään. Kaikkien kastettujen jälkeen mekkoon on kirjailtu siinä kastettujen lasten nimet. ihan valkoisella tietty et ei ole mitkään räikeet tekstit. Pitääkin muuten tänään kun mennään synttäreille nii ottaa mekko mukaan ihailtavaksi[:D].

Kutsut olen lähettänyt jo. Lahjattomana ostin valmiiksi leikattua ihanaa korttipaperia (vaalean liila helmiäisväri) ja tarroja (hopeisia vauvoja kantavia haikaroita, sydämiä ja kutsu teksti) ja hopeatussilla kirjoitin vain hyvin yksinkertaisesti
Tervetuloa tyttäremme ristiäisiin ja aika ja paikka ja nimet alle.

Olis kai siihen jonkun ihanan runon voinut rustata mut mä nyt tällä kertaa päätin tehä vain hyvin yksinkertaisen mutta kauniin kutsun. ja vaikka ite sanonkin ne näytti kauniilta, ainakin mun silmään.

Mut toa mäkin ajattelin et jos keksin jotain niin ostaisin kummeille jotkit pienet muistot.
 
Meillä on nimenantojuhla syyskuun lopussa, omassa kodissa. [:)] Mä värkkäsin kanssa kutsut ite ja ne on nyt jaettu; sukulaiset, lähimmät, vain kutsuttiin. Siinäkin on väkeä ihan yllin kyllin... [8D] Mä hain Tiimarista vaaleanpunaista mulperipaperia, joka oli korttikokoinen heti itsessään. Sinne sisäpuolelle, vasemmalle sivulle printtasin runon:

Oli sormet ja varpaat pikkuiset,
sydän sykki jo rinnassa mulla.
Omat aivot ja vakaat aikomukset:
Minä maailmaan tahdon tulla!

Tahdon tulla ja nähdä auringon,
ja perhoset viljapellon.
Tahdon kuulla tarinan Tuhkimon
ja kuiskeen kissankellon.

Minä pikkuinen aikani uneksin
äidin ja isän sylistä lämpimästä,
ja vihdoinkin saan iloita
mulle suodusta elämästä.


Ja oikealle puolelle laitoin kutsun. Kutsun mä tulostin vaaleansiniselle paperille, jonka liimasin valkoiselle "pitsipaperille" ja sen sit kiinni kortin oikealle puolelle. Ja koristeeksi kanssa niitä hopeisia vauvatarroja: tossuja, nalleja, hakaneulaa jne. Kortin väliin mä laitoin persikanvärisen kartonkikortin, mihin olin tulostanut "Tahtoisin toivoa sinulle".. ohjeen kirjoitin kutsuun: haluan, että jokainen perhe miettii kotona valmiiksi toivomuksen, jonka haluaa tyttäremme elämässä toteutuvan. Ne toiveet luetaan juhlassa ja kortit kerään talteen: Hulda saa ne myöhemmin itselleen. Kerään muutenkin "laatikkoa", mihin laitan sairaalasta kotiintulovaatteet, vauvakirjan, syntymäpäivän sanomalehden jne. matkan varrelta. Saa sen sit joksikin lahjaksi isona.. [:)] Juhlan ohjelma on aika vapaamuotoinen; alotetaan se yhdellä biisillä, joka soitetaan levyltä. Sit kummit (kyllä, ne on vaikkei kasteta) esittävät valitsemansa laulun: kummisetä soittaa kitaraa ja -täti laulaa. <3 Sit luetaan nuo toivomukset ja se on abauttiarallaa siinä. Syödään hyvin päälle. [:D] Äiti on luvannut tulla päivää-paria aiemmin mun avuksi: leivotaan pari kakkua jne. Mitään mahdottomuuksia mä en jaksa: jotain suolasta piirakkaa, makeaa jne. Kinuskikissan sivuilla vois olla hyviä vinkkejä: pitää mennä katteleen lähempänä. Kakunkoristeen mä oon tilannut netistä aikaapäivää..hätänen.. [:D] Siinä on Nalle Puh ja Möhköfantti, muistaakseni. Vaaleanpunaisella tyynyllä.. [:)]

Muoks.lisäys: tilasin tänään servetit täältä: http://www.nowandforever.fi/

Toi muisto kummeille on ihana idea! Mitä se vois olla?!

Lisää näitä tänne, jookoskookos?! [;)] Kiva lukea muidenkin suunnitelmia.
 
Ihania runoja teillä. Tuli ihan tippa linssiin [:)]

Me järjestämme nimenantojuhlat 23.10 kotona. Vieraita tulee n.15 ja ehkä muuutama lapsi lisäksi. Ahdasta tulee mutta väkimäärä on sen verran pieni etten viiti vuokrata mitään tilaa.

Ohjelmaa on vähän.

-Kunniakummien julkistaminen, ja kertomus jokaisesta kummista. Miksi hänet on valittu jne. Humoristisessa sävyssä.
-Nimen julkistaminen ja pieni kertomus mmiten nimeen päädyimme.
-Malja Siirille.
-Nimiäiskirja, johon kaikki vieraat kirjoittavat terveiset ja toivotukset Siirille

Kaikille vieraille ajattelin teettää valokuvan johon on painettu Siirin nimi ja syntymäaika.

Sitten vain syöpöttelyä [:D]

Tarjoiluksi tulee perinteisesti täytekakku+voileipäkakku, jotain suolasta ja makeaa piirakkaa ja keksejä.

Kävin katsomassa näitä ihania painettuja servettejä. Mutta mun mielestä 35e 40kpl oli liikaa.. kun siitä on pelkästään toimituskulua 11e!!! Totesin että mielummin teetän sitten kuvat nimellä vieraille, kun ne sentään säilyy..  Ehkä jos jostain tupsahtaa bonuksia niin tilaan ne [:D] 
 
Tää kuuluis varmaan tonne tyhmien ja hölmäjen kysymysten palstalle, mut liittyy kuitenkin ristiäisiin niin kyselen täällä.

Miten yleensä toimitaan jos kummeilla on pieni vauva itsellään jota täytyy pitää sylissä? Toinenko pitää omaa vauvaa ja toinen sit tätä meiän vauvaa? Vai pietäänkö me tätä meiän kummipoikaa vai häh? Joo, ihan hölmö kysymys, mut... Siis meiän neidin tulevat kummit ei tunne sillain meiän kummankaan sukua, et viittis tyrkätä lasta vaan jollekin "hoitoon" kasteen ajaks ja jotenkin luulen et isovanhemmat haluu olla "läsnä" tossa tilantees, eikä hyssytellä "vierasta" lasta.
 
Onneks nykyään ristiäiset ei oo enää kovin kaavoihin kangistuneita tilaisuuksia ja sen myötä just toi lasten kaitseminen on helpottunu. Ristiäisissä, joihin mä oon osallistunu, on menny niin et sellasen lapsen vanhemmat itse hoitaa oman lapsensa, joka vähänki vierastaa, on arka tai just tollei "vieras". Tilaisuuden kulun kannalta se on kaikkineen helpompaa ja rauhallisempaa. Siirretäänhän se kastettava lapsikin oman äidin syliin jos alkaa parkumaan eikä sylikummi saa lasta rauhottumaan. Oma äiti / omat vanhemmat on lapselle kuitenkin paras paikka olla rauhassa.[:)]
 
"Lainasin" Gazelle sun ideaa ja teetätän kummeille kiitokseksi mukit Huldan kuvalla. [:)] Oli tullut sellanen uus, mattaharjattu muki, mihin tulee sit mustavalkosena se kuva ja teksti "kummitäti" toiseen ja "kummisetä" toiseen. Samassa paikassa tehdään meille kiitoskortit kuvasta. Siihen ei tuu "kiitos" tekstiä, vaan Huldan koko nimi. Voidaan sit ite kirjottaa kiitokset toiselle puolelle. Mä kerään Huldalle sellasta "muistojen laatikkoa", missä on sairaalasta kotiitulovaatteet, vauvakirja, ultrakuvia jne. Sinne tulee sit kiitoskortti ja sellanen nimiservettikin. Muistoksi tuosta päivästä.. [;)]
 
Mä teetätin kanssa ne mukit, mutta ihan ifilorilla, kun tilattiin sieltä valokuvatkin. Kummitädille laitoin kauniin mustavalkoisen unikuvan siihen mukiin ja kummisedälle kaksi kuvaa, missä pojalla on AC/DC-body-ja pipo! [:)] (kummisedän yksi lempibändi)

Myös mulla on sellainen muistojen laatikko (ihan tavallinen pahvinen säilytyslaatikko, jonka päällystin kauniilla paperilla), jonne olen laittanut onnittelukortit, ristiäiskutsun (tein yhden ylimääräisen), sairaalan rannekkeet , syntymäpäivän aamulehden jne. Jatkossa kerään tuonne myös synttärikortit, piirrustuksia yms.

Meillä on siis ristiäiset viikon päästä ja tänään pitäisi käydä anopin kanssa kukkakaupassa ja leipomossa varaamassa kukat ja täytekakku...Kastepöytään ajattelin kukkakimpun sijasta teettää sellaisen kranssin, joka laitetaan kastemaljan ympärille.[:)]
 
ALKUPERÄINEN: gazelle

Mä teetätin kanssa ne mukit, mutta ihan ifilorilla, kun tilattiin sieltä valokuvatkin. Kummitädille laitoin kauniin mustavalkoisen unikuvan siihen mukiin ja kummisedälle kaksi kuvaa, missä pojalla on AC/DC-body-ja pipo! [:)] (kummisedän yksi lempibändi)

Myös mulla on sellainen muistojen laatikko (ihan tavallinen pahvinen säilytyslaatikko, jonka päällystin kauniilla paperilla), jonne olen laittanut onnittelukortit, ristiäiskutsun (tein yhden ylimääräisen), sairaalan rannekkeet , syntymäpäivän aamulehden jne. Jatkossa kerään tuonne myös synttärikortit, piirrustuksia yms.

Meillä on siis ristiäiset viikon päästä ja tänään pitäisi käydä anopin kanssa kukkakaupassa ja leipomossa varaamassa kukat ja täytekakku...Kastepöytään ajattelin kukkakimpun sijasta teettää sellaisen kranssin, joka laitetaan kastemaljan ympärille.[:)]


Meilläkin on laatikossa onnittelukortit ja sen sairaalan rannekkeen mä niittasin vauvakirjan etusivulle. [:D] Pysyy tallessa, ehkä.. Kutsu on myös laatikossa ja syntymäpäivän lehti. Eli TOSI samoilla ideoilla mennään Gazelle sun kanssa [:D] !!

Mä ajattelin pyytää anoppia leipomaan pullaa juhlaan, äiti tulee mun avuksi pe-la; leivotaan kakku sit silloin yhdessä. 26.9 sunnnuntaina on sit juhla. Mä mietin, että mä olisin halunnut teettää Huldalle kukkaseppeleen päähän sinne juhlaan.. meillä on tarkoitus uusia vihkivala ja vaihtaa uudet sormukset siellä lopuksi: kymmenenvuotis hääpäivä oli elokuussa.. niin tulis samoja kukkia, kuin mun hääkimpussa oli aikanaan.. mut pitää kysyä, mitä se maksaa. Olis meidän kukat sit siinä.. sen seppeleen vois sit nimenannon jälkeen laittaa pöydälle koristeeksi.
 
Hei toi mukihan on tosi hyvä idea!!! Mäpäs taidan käydä ifolorin sivuilla. Tosin ei taida ehtiä ku meidän ristiäiset on jo ens la.

[:@][:'(][&:] Mul piti tällä kertaa olla mukava anoppi!!! Mä kysyin ukolta jo seurustelun ekalla viikolla et onks sulla kiva äiti? Ja lupas et on. No Se anoppi on jääny kaukaiseksi kun asuu Kemissä. Yhden kerran olen tavannu. Mitään kiirettä hänellä ei tunnu olevan tulla vauvaa katsomaan. Eipä tule nyt sitten ristiäisiinkään samoin kui ei miehen sisko perheineen tule. Asuvat myös siellä kemissä. Syyt olivat nämä. Ku ovat kaikki työttömiä niin ei kuulemma ole rahaa tulla ja hotellia ei varsinkaan ole varaa maksaa. no kun mä sanoin et kyllä me heille majapaikat järjestetään jos se siitä on kiinni niin sit on kuulemma autossakin niin huonot renkaat[:-][:-][:-]. Ihanko totta!!!??? Mies raukka. Ku kysyin siltä et mitä se ajattelee ku ne ei ny tule nii se vaan sano et ei tartte tulla sit toistekkaan. Et sen verran on se pettynyt[:o].
 
Eemi, ei kyllä yhtään kiva tilanne! Mullakaan ei oo mitkään parhaimmat välit anopin kans, ollaan vaan niin erilaisia, mut ei nyt sentään ihan tuollaista. Toisaalta hyvä, että miehes ymmärtää myös loukkaantua tuosta. Mä ajattelen, et olis viel kurjempaa jos sille olis iahn sama eikä välittäis koko asiasta yhtään!
Voimia sinne siis kovasti!!!
 
Onpa Eemi kurja tilanne!! Oon sun miehen kanssa ihan samaa mieltä: ei väkisin eikä sit toistekaan... [&:]

Käykää valokuvaliikkeessä kattoon niitä mukeja; vois saada nopeemmin ja ilman postimaksua.
 
Mä kävin jo tilaamas ne mukit Ifolorilta. Tulevat varmasti ens viikolla mut voin kertoa kummeille et jotain on tulossa.

Mä en ole ite nähny anoppia ku yhen kerran koko aikana ku miehen kanssa on oltu yhessä. Et muuten mulle ihan yks lysti tuleeko ne. Kutsua lähettäes mun piti mieheltä kysyä et mikä se sun äitin etunimi ny olikaan?[;)][:-]  Mut miehen takia ja tietysti lapsen, koska mun mielestä isovanhemmat on lapsille tosi tärkee juttu. Ainakin mun äiti on ja mun isä oli ihan huippu. Se rakasti lapsia oikeen oikeesti ja jaksoi hömpöttää ja touhuta niiden kanssa koko ajan. Siis mun isä. Onneksi miehen isä vaimoineen tulee varmasti[:)].
 
Ihania ristiäis-/nimiäissuunnitelmia teillä [:)]

Itseä mietityttää, kun ne, ketä ollaan pitkään ajateltu tai pidetty itsestäänselvyytenä, ketä pyydetään ensimmäisen lapsen kummeiksi, niin näistä kolmesta kummista/ kummeista kaksi pariskuntaa asuu tilapäisesti ulkomailla, eikä siis pääse ristiäisiin. Loppuelämäksihän sitä pyydetään niitä kummeiksi, mutta tuntuu vähän kolkolta, ettei paikalla olisi kuin yksi kummi [&o] Mutta ehkä se ei pientä haittaa[8|] Pidetään skype-ristiäiset [:D]
 
Hei mistä te ootte löytänyt niitä hopeisia vauva-tarroja? Oon yrittänyt etsiä, mutta missään ei oo tullut vastaan! Olis kuitenkin jotain koristeita kiva saada kutsuihin.
 
Mitähän ihmettä sitä laittaisi ristiäisiin päälle.. Onko kamala etikettivirhe jos on olkapäät paljaana? Poitsun kastajaiset pidetään seurakuntatalolla, päteekö siellä samat "säännöt" pukeutumisen suhteen kuin kirkossakin? Vai meneekö se niin että kastetoimituksen ajan pitää olla joku jakku tms päällä ja sitten voi heittää pois.. Kertokaa pliis joku viisaampi ettei tarvitse papilta kysellä tyhmiä kastekeskustelun koittaessa [:D]

Anopeista.. Saas nähdä millainen show ristiäisistä tulee. Miehen vanhemmat ovat eronneet, isällä uusi vaimo joka ei oikein tule toimeen siipan äidin kanssa. Molemmat siis ainakin näillä näkymin tulossa. Jos eivät saa kinaa aikaiseksi, tunnelma ainakin on jäätävä jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

Tämä kuuluisi varmaan tuonne jurputusosioon, mutta minua ärsyttää suunnattomasti kun äitini mies ei ole tulossa ristiäisiin. Ovat olleet yhdessä yli 4vuotta ja asuvat yhdessä, mutta tämä "iskäpuoli" välttelee meidän sukulaisia viimeiseen asti. Ei tullut edes lakkiaisiini, koska "ei tunne ketään, ei kiinnosta, ei ole seurallista tyyppiä, ei ole pukua" jne, sama virsi nytkin [:@] Voi jestas.. Otan tämän henkilökohtaisena loukkauksena. Meinaako se muka jokaiset perhejuhlat skipata??
 
Sartza tuolla kyseli lapsen sylissä pitämisestä kasteen aikana. En tiiä onko muutki jo vastannu.
Mutta siis meillä vauva oli isän sylissä koko kasteen ajan, kummeista kukaan ei ollut erityinen sylikummi vaan samalla viivalla kaikki. Ja muissakin ristiäisissä missä olen ollut, on kastettava ollut äidin tai isän sylissä. Helpointa varmaan kaikille!

Emilia hyvä tapa on tosiaan kirkossa peittää olkapäät, mutta mun mielestä seurakuntatalolla ei oo niin justiinsa. Uskon, että juhla-asusi on säädyllinen noin muuten. ;) Tuskin tulee papilta noottia.
 
Emilia, aivan hyvin voit laittaa ne vaatteet ristiäisiin mitkä haluut. Ei srk-taloilla oo samanlaisia "sääntöjä", kuin kirkoissa.

Retu, me halutaan kyllä ehdottomasti, että on sylikummi. Tässä tapauksessa siis miehen paras kaveri on sylikummi ja hänen vaimonsa saa sitten varmaan pitää omaa, eli meidän kummilasta sylissään.
 
Madie: niitä oli Tiimarissa.

Meillä on sama tilanne: mun porukat on eronneet ja molemmilla uudet kumppanit.. mahtuvat kyllä samaan tilaan, mutta luontevaa sei ole.. [X(] Harmittaa se, mutta minkäs teet.. Meillä tulee sylikummit, vaikka on nimenantotilaisuus. Tilasin Pro Seremonioilta kummitodistuksen ja nimenantotodistuksen: tuli eilen postissa ja aivan ihanissa kansissa!! Suosittelen kyllä, jos joku muu miettii tilaamista. Ei olleet kalliit. [:)]

Ja oon samaa mieltä muiden kanssa: ristiäisiin voi pukea ihan mitä haluaa, vaikka näkyis olkapäät. Musta tänäpäivänä voi vallan mainiosti tehdä niin! (Hautajaisiin en pukeutuis niin, silti vieläkään, mut muihin juhliin kyllä)
 
okei kiitos! en ollut löytävinäni, mutta se onkin ihan huono tiimari missä kävin. Jos huomenna piipahdan toisessa[:)]

mullakin on olkaimeton mekko ja oon miettinyt, että voinko sillä mennä. Omistan kyllä nätin virkatun huivin, jonka voin kastetilaisuuden ajaksi heittää olkapäille, jos tuntuu liian paljaalta, mutta kahvitustilaisuudessa oon kyllä ilman.
 
Takaisin
Top