Rinnat -maidontuotanto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tissistä tihkuu tavaraa ja liiveissä on epämääräisiä länttejä päivän pääteeksi. Onneksi kuitenkin nykyään jopa osaan oleilla ilman liivejä, koska paidan likaantuminen ei niinkään rasita :grin Liivejä sen verran vähän, ettei kehtaisi joka päivä uusia kaivaa kun kerkeä entisiäkään pestä. Alasti kun tottunut nukkumaan, niin ei onneksi tuota häiritseviä henkisiä ongelmia märkä paita yöllä. :p

Pitäisi ostaa kaarituettomia liivejä ja isommalla rinnanympäryksellä ... Alkaa omat olla aika naftit nykyään, mutta mielummin käyttäisi rahat ruokaan kuin tissiliiveihin. o_O Valintoja, valintoja ...

Mä nukun urheilutopilla, tukee tarpeeks ettei särje mutta ei oo yhtä epämukavaa kun rintsikoilla nukkuminen. Myöskin pysyy sen verran paikallaan että pysyy liivinsuojatkin, mutta kyllä tissin saa uloskin yöimetyksiä varten. Mulla on nimenomaan "uniliiveinä" H&M sport-urheiluliivejä jotka on hinnaltaakin kohtalaiset, eikä harmita kovakin käyttö ja imetystä varten venytys. Kovin koviin hyppypomppuihin en näitä liivejä suosittele, ei oo kovin laadukkaat siihen mihin ovat tarkotettu - näin niinku omasta mielestäni.

Tää on jo jotain aivan kauheeta! Kuppikoko kasvanut 75C:stä 85F:ään!!! Minä en kyllä jaksa niitä enää kantaa jos ja kun ne maidosta täyttyy!

Zuttura - lohduttaako yhtään jos kerron kaverista, jonka rinnat oli lapsen saannin aikaan todella muhkeat. Eli ihan sieltä kuppikokojen ylä-ääripäästä, joihin ei edes kovin monesta liikkeestä saanut liivejä hankittua.

Itse pidän vielä peukkuja pystyssä, sillä tähän mennessä on kasvu pysynyt suht maltillisena, ja muistelen että ei siskotkaan kovin pahasti kärsineet tissien kasvusta. Vähän alkaa vanhat liivit ahdistamaan, ja jos kauppaan menisi sovittelemaan, niin varmaan pari kuppikokoa isommat pitäisi hankkia. Laiska kun oon niin oon vielä jättänyt menemättä, kun pelkään että nyt loppua kohti mennessä voi kasvu kiihtyä, ja tulee tehtyä turhia hankintoja.

Mää niin voisin vaihtaa nää takaisin niihin vanhoihin, kerran imetettyihin luppanoihin... Nyt vasta ymmärrän mitä isorintaiset ystäväni ovat puhuneet, kun mikään vaate ei sovi päälle ja niskoihin/päähän koskee...

Itse oon nyt ostanu vaan isoimpia liivejä mitä alelaareista on löytynyt niin ei harmita kun kuppikoko heittelee ja joutuu taas ostoksille :)

Toisella tutulla on ollut jo teinistä asti joidenkin miesten märkien päiväunien takavuosien ihannetyttöä samantha foxiakin isommat tissit. Ja on kyllä niistä kärsinytkin juuri noina hartia ja pääkipuina, ja olkapäihin painuneina liivin jälkinä. Ja vaateongelmat vielä päälle. Nyt kun heillä on lapset tehty, niin vakavassa harkinnassa on pienennysleikkaukseen meno. Itse sitä ei tälleen pikkutissisenä oikein ymmärrä, mitä haittaa isommista sitten oikeesti on.

Mun yksi ystävä kans kärsi tosi paljon isoista rinnoistaan ja pääsi terveydellisistä syistä kunnallisen kautta pienennysleikkaukseen, ja ihan muutamassa kuukaudessa tapahtui kaikki. On todella tyytyväinen muutokseen, vaikkakin komplikaatioiden kautta vasta pääsi toipumaan...

Tilasin Nettiemosta nuo monien kehumat bravadon body silk seamless -liivit. Oli muuten erittäin nopea toimitus, eilen aamulla tilasin ja tänään kolahti jo luukusta! Vaikutti muuten kyllä hyvältä ja joustavalta kokonsa puolesta mut tällaiselle ääritapaukselle ei silti tarpeeks varaa. Otin koon M kokotaulukon mukaan vaikkei mun kokoa suoraa ollu, alko ympärysmitasta 70 ja loppu F-kuppiin mut koitin arvioida. Oon käyttäny kokoa 65H ennen raskautta ja nyt väittäisin et yks kuppikoko suurempi, ympärysmitasta vanhat liivit menee mut yli tursuaa.. Oli kovat odotukset noiden suhteen ja nyt onki sit kysymysmerkki et mistä saan oikeesti sopivat!

Nuo oli kyllä tosi miellyttävän tuntuiset päällä mutta ympärys oli liian iso/löysä ja kuppi olis saanu olla isompi. Mietin et josko tilaisin sit L-koon ja pienentäisin sit ympärystä vaan ite ompelemalla.

Onks meillä imetysketjua?
Nyt on kohta 5pv synnytyksestä. Rinnat on tosi lämpöset ja pinkeet pallot. Poju syö tosi hyvin, mutta ei nää kyllä tyhjeneen pääse. Pumppasin just toisesta tissistä (oli siitä syöny yli tunti sitten) 70ml ja toisesta josta oli just syöny vielä 20ml. Ja ois niistä vieläki tullu, mutta poju rupes taas vaatiin tissiä ja tuossa se imee ja maitoa riittää..
Ainut vaan että lämpöä 37,5 :/

Joku puhui maidonnousukuumeesta facessa eli voisko olla sitä sullakin Sande..? Mä en oo ennen semmosesta kuullu vaikka jo kolmannen synnytin, mut ilmeisesti semmostakin on. Toivotaan, että on jotain harmitonta ja tissien pinkeys siitä tasaantuu. Kyllä mullakin alussa oli tosi karseen pinkeet ja täydet ja kipeetkin tissit, mut nyt kun poju on kohta 3vk niin on jo lähes normaalit ja jopa tyhjän tuntuiset joskus, vaikka maitoa riittäää. Tsemppiä! :)

Joo kyl mä luin raskausaikana tosta kuume jutusta ja toivon että se on vaan sitä. Otin yöks buranan ni vähän helpotti :)
Eiköhän tää tuotanto tästä tasaannu, kun tissit huomaa että paljon sitä maitoa tarttee (eli en kuitenkaan ihan joka pv ala pumppailemaan :) )

Mulla tuli tisseistä jotain kellertävää ihan vähän liiveihin. Kai se on ok ja normaalia?! :)

Sande mullakin oli esikolta yhden tai kahden päivän lämpöily kun maidot nousi niin vauhdilla. Nyt tällä kertaa on nousseet maltillisemmin niin ei onneksi ainakaan vielä ole kuumetta ollut...

Mä arvasin tän. Maidosta ei tietoakaan.. ei edes pisaraa. En käsitä tätä. Miksi ei tule MITÄÄN?! Kaks ensimmäistä siis imetin ja onnistui hyvin. Kolmannelta en saanu pisaraakaan aikaseksi vaikka yritin kaks kk ja nyt taas.. tiedän että on liian aikasta sanoa ku synnytyksestä vasta kaks päivää mutta ahistaa niin pirusti. Lisämaitoaki pitää koko ajan antaa ko vauvalla paino tippunu niin paljon.

Jasmin_e jos yhtään helpottaa niin mulla esikolta nousi maidot vasta rintapumpulla pumppaussession jälkeen neljäntenä päivänä kohisemalla ja nyt maltillisemmin toisena päivänä eli eilen..joten kyllä ne hyvin sieltä vielä voi nousta..kokeile hiukan stimuloida pumpulla?

Tuolla facessa joku sano että ykköskaljan juotua maito alko kohista ihan urakalla. Kokeilemisen arvoista?

Nyt 4. päivänä maito lisääntynyt, vaikka vieläkään ei hirveästi tule. Kotona oon juonut perinneolutta ( perhekalja, pöytäkalja), joka maksimissaan 2,2% mut todennäköisesti alle sen. Mulla toi pumppaus ei ole yhtä tehokas kuin vauva rinnalla. Pumppaan sitten perään, ja oon imettänyt ja imettänyt vaikka punnituksessa paino ei noussut imetyksen jälkeen yhtään. Mut jos 2 kk yrittää eikä nouse, niin ei se kyllä varmaan nouse sillä kertaa.

Tuleeko edes lypsämällä käsin mitään?

Mä arvasin tän. Maidosta ei tietoakaan.. ei edes pisaraa. En käsitä tätä. Miksi ei tule MITÄÄN?! Kaks ensimmäistä siis imetin ja onnistui hyvin. Kolmannelta en saanu pisaraakaan aikaseksi vaikka yritin kaks kk ja nyt taas.. tiedän että on liian aikasta sanoa ku synnytyksestä vasta kaks päivää mutta ahistaa niin pirusti. Lisämaitoaki pitää koko ajan antaa ko vauvalla paino tippunu niin paljon.

Onko sulla siis maito vielä noussut? (sehän voi viedä useamman päivän) Helpommin sanottu kuin tehty, mutta stressi ei auta asiaa, koita ottaa rennosti: juoda (ja syödä paljon). Oletko facebookissa siellä ryhmä: imetystuki ry, jossa koulutetut tukihenkilöt auttavat/tsemmpaavat yms. Toisethan ei heru pumpulle/käsin yhtään vaikkakin vauva saa imien maitoa, eikä sieltä alkuun tulekkaan kuin tippoja (sitäkin arvokkaampia).

Voimahali ja tsemppiä!

Mulla nousi maito sektiosta 2,5pv, vaikka vauva ei jaksanut imeä kunnolla ja paino vain laski ja lisämaitoa annettiin. Onneksi yksi ihana kätilö ohjasi sähkökäyttöisille pumpuille. Luulen edesauttaneen maidon nousuun. Tosin esikoiselta nousi parissa päivässä sektion jälkeen myös. Edelleen pakkautuu maito aika ajoin ja nyt 3 viikon jälkeen saan rinnasta pumpattua käsipumpulla hetkessä 150 ml eli tarjontaa on ja pakkaseen kertyy. Toinen rinta tosin hieman heikompi eli pumpulla ei helposti irti saa paitsi alkusuihkut. Imettäminen taas yhtä tuskaa eli nännit ei tahdo kestää. Verta ei tule, mutta aivan tosi arat on.

oih, olen kyllä kateellinen kaikille, joilta maitoa tulee runsaasti. Itse olen rintamaitolapsi, ja olin pitänyt itsestäänselvää, että oma lapsenikin tulee olemaan.
Nyt mennään siis sekä rintamaitolapsi että korvikkeella, ja koko ajan pelkään että maidontuotanto tyrehtyy. Lisäksi joudun pelaamaan rintakumin kanssa, mitä ilman imetys tuskin onnistuisi.

Takaisin