Ravitsemussuositukset, vitamiinit yms. terveysasiat

Mä kans tuota sushia mietin, et se saattaa hyvinkin olla syy mikä paljastaa vielä minut siskolleni reissuun lähdettäessä :oops:
 
Toinen mikä pitäny heittää nyt suosiolla pois niin cokis ja battery. Varsinki yövuoroissa kulu ihan sikana batterya ja cokista et jakso sitten ajella työvuoron jälkeen kotiin (menee suuntaansa vähän vajaa tunti) niin vähän nyt mietityttää et miten pysyy hereillä ku lähtee kotia päin ajelemaan. Kahviakaan kun en juo (eikä sitäkään raskaana saa hirveesti juoda) niin oisko vinkkejä muuta ku nukkuminen? :D

Ihan tee? Teessä on teeiiniä joka myös piristää ja on ihan sallittu juoma. :)
 
Ihan tee? Teessä on teeiiniä joka myös piristää ja on ihan sallittu juoma. :)

Pitää koittaa. Vihreässä ja mustassa teessä tais olla kans cofeiinia niin pitää tarkistaa et paljo saa juua :)
 
Mulla oli muuten Ennen kuin täytän 30 -bucket listillä kokea batterypärinät mutta vauvan pitäis syntyä aika tarkkaan kuukausi ennen mun synttäreitä. Taitaa jäädä kokematta :grin

Kahvinjuonti on ihan vaivihkaa vähentynyt kun ei vaan maistu kuin max 2 kuppia päivässä. Cokista tulee todnäk joskus ostettua tölkillinen saunajuomaksi mutta muuten yritän pitää minimissä ihan jo sokeripitoisuudenkin takia (:
 
Tuli vielä tuosta sushista mieleen, että onko siinä haitallista nimenomaan raaka kala ja ne noriarkit? Mietin, että voihan susheja ostaa/tehdä ilman niitä noriarkkeja ja raakaa kalaa... Esim. avokadonigirit tms.

Ei sillä, että tekis mieli sushia :hilarious:
 
Tuli vielä tuosta sushista mieleen, että onko siinä haitallista nimenomaan raaka kala ja ne noriarkit? Mietin, että voihan susheja ostaa/tehdä ilman niitä noriarkkeja ja raakaa kalaa... Esim. avokadonigirit tms.

Ei sillä, että tekis mieli sushia :hilarious:

Mun mielestä just se raaka kala se the syy. Merilevää kai voi vähän syödä jos ei joka päivä syö. Näin muistelen, mutta en oo ihan varma :)
 
Mun ystävä ainakin söi odotusaikana itsetehtyjä susheja kun oli käynyt graavilohen hakemassa tuoreena kalatiskiltä (: Mmm mites alkoikin tehdä mieli kylmäsavulohi-makeja... :D

Mä olen maaliskuuhun asti ilman pihvejä, koska mun makuun se saa olla korkeintaan medium, mielellään medium miinus. Läpikotaisin kypsä liha maistuu mun mielestä kengänpohjalle :p
 
Ai että just nyt tekis mieli semmosta medium-pihviä.. Juustoista mä en turhia stressaile, kotimaiset juustot on kuitenkin pääosin valmistettu pastöroidusta maidosta, joten ääntä kohti vaan. Monta päivää auki olleisiin tuorejuustoihin en kuitenkaan koske ja jos jonkun alkuperä epäilyttää niin sitten se käytetään kuumennettuna. Muun suhteen tulee oltua varmaan tarkempi sitten, lihat, kalat ym. Kahvia juon niin pitkään kun maistuu, nyt on kyllä alkanut närästää aika lahjakkaasti, eli taitanee jäädä sekin kohta pois.. :D
 
Hei onko vinkkejä, miten helpottaa kipeää kurkkua? Luottoaineeni inkivääri kun on kiellettyjen listalla samoin ku kaikki finrexinit yms... Pelkkä tee ei nyt oo tuonut toivottua helpotusta.. :sad001
 
Hunaja on kyllä hyvä kurkkukipuun, näin ohjeisti ainakin joku lastenohjelma joskus :grin
Ite oon kanssa joskus kurlaillu lämpimähköö suolavettä pahimpaan ärsytykseen, ihan kotimiksauksena lasiin vettä ja suolaa ja mikroon hetkeksi. Ite lämmittäny niin kuumaks ku oma kurkku kestää kurlata, eli aika lämmintä ollu..
 
Heräsinpä juuri minäkin ajatukseen, että ai niin, pitää miettiä syömisiä.. Mulla kans joku Mama-vitamiini, jota olen syönyt pari vuotta putkeen, kun puolisen vuotta sitten imetyksen loputtua alettiin heti haaveilla seuraavasta. :) Mulle viime raskaudessa neuvolasta kiellettiin, että ei saa syödä yhtään enempää d-vitamiinia. No mulla on purkki möllerin kalanmaksaöljykapseleita ja siinä on d:täkin.. Kai mä nyt voin purkin syödä tyhjäksi...? Niin ja salmiakin kanssa aion mennä niinkuin viime raskaudessakin: joskus voi vähän syödä. :)

Olin kyllä ekassa raskaudessa aika hysteerinen kaiken syömisen kanssa.. :D Jos nyt ois vähän armollisempi, mutta veikkaan, että aika tarkkaa oon kyllä edelleen.
 
Mä en oo vielä aloittanut mitään mamma vitamiiniä, en muista missä vaiheessa esikoisesta aloitin. Mulla on aina tullut ilman raskauttakin pahoinvointia/kuvotusta monivitsmiineista, niin ne ei taida olla mulle sopivia päivittäisessä käytössä, vaan pitää olla nyt taas tarkempi että syö varmasti monipuolisesti, että saa kaiken tarvittavan. Ruoasta vitamiinit imeytyy kuitenkin pillereitä ja synteettisiä paremmin, niin ainakaan näin kesällä ei oo itselle vielä välttämätöntä monivitamiinit.
Foolihappo lisän aloitin keväällä ja nyt kun tiesin että oon raskaana, niin aloitin B-complexin, ettei tulis pahoinvointia. Samat vitamiini lisät nyt alussa kun esikoisen aikanakin. D-vitamiiniä syön ympäri vuoden silloin kuin muistan ottaa. Ennen söin menkkojen aikaan rauta+c ja nyt mietin että pitäiskö sitä syödä vieläkin, mutta tsekkautan hb.n neuvolassaniin tietää sitten. Calsiumia pitäis muistaa syödä kunen käytä maitotuotteita nyt ja magnesiumia löytyy suihkeena, mutta vielä ei oo muistanut käyttää säännöllisesti.
 
Ollaan tekemässä reissua hankoon vkonloppuna, himoitsen saaristolaispöydässä syömistä mutta onko multa nyt kaikki ravut yms herkut kielletty? :D
 
Oon kans monesti miettiny tuota rapuasiaa! Katkarapuja on kyllä ollut parissa ruoassa eikähän ne siinä Eviran listalla oo?
 
Mites onko joku käyttänyt gelee royalia?? Ihan ku alussa oisin nähny et joku sitä syö?

Voiko sen purkin loput syödä ihan huoletta? Vai onko jopa hyväksi alkuraskaudessa? Mä aloin syödä sitä kuukaus sitten ja tästä kierrosta sit myös tärppäsi! :love017
 
Mä en oo vielä aloittanut mitään mamma vitamiiniä, en muista missä vaiheessa esikoisesta aloitin. Mulla on aina tullut ilman raskauttakin pahoinvointia/kuvotusta monivitsmiineista, niin ne ei taida olla mulle sopivia päivittäisessä käytössä, vaan pitää olla nyt taas tarkempi että syö varmasti monipuolisesti, että saa kaiken tarvittavan. Ruoasta vitamiinit imeytyy kuitenkin pillereitä ja synteettisiä paremmin, niin ainakaan näin kesällä ei oo itselle vielä välttämätöntä monivitamiinit.
Foolihappo lisän aloitin keväällä ja nyt kun tiesin että oon raskaana, niin aloitin B-complexin, ettei tulis pahoinvointia. Samat vitamiini lisät nyt alussa kun esikoisen aikanakin. D-vitamiiniä syön ympäri vuoden silloin kuin muistan ottaa. Ennen söin menkkojen aikaan rauta+c ja nyt mietin että pitäiskö sitä syödä vieläkin, mutta tsekkautan hb.n neuvolassaniin tietää sitten. Calsiumia pitäis muistaa syödä kunen käytä maitotuotteita nyt ja magnesiumia löytyy suihkeena, mutta vielä ei oo muistanut käyttää säännöllisesti.

Hei mikä tuo B juttu on? Miten ehkäisee pahoinvointia? Jestas ois tervetullut joku turvallinen juttu mikä siihen auttaa. Oon pk-hoitaja ja parin viikon päästä alkaisi työt (ja se pahoinvointi viimeistään myös silloin!) Ja en tiedä kuinka selviän päivät ipanalauman kanssa jos koko ajan oksettaa ja kuvottaa. Jännittää kovasti.
 
Hepuli, mä oon syöny gelee royalia, kun yritysajalta jäi. En oo selvää ottanut, mut en uskos että ois jotenkin haittaa raskaudelle.:) pitääpä katsoa, just miettiny itsekin että pitäis ottaa ihan mielenkiinnosta selvää.:)
 
Takaisin
Top