Minniliini, Eikös Aloe Veraa suositella raskausaikana välttämään? Ja mieluiten raskausaikana suositaan apteekin valmisteita (ovatko omasi niitä?) kun luontaistuotteita ei samalla tavalla ole tutkittu, eikä niitä siksi suositella käyttää. (En nyt siis sano että omasi ovat luontaistuotteita kun enhän tiedä mitä valmisteita käytät, mutta yleisesti näin tiedoksi.)
Itse en ole aivan samoilla linjoilla kaikkien yleisten suositusten kanssa -olen vähän tällainen oman tien kulkija ja luotan siihen, mitä oma kroppani kertoo:)
Lääkärit esim. Silmät kirkkaina suosittelivat silloin 4kk:n ikäiselle tytölleni atooppiseen ihottumaan kortisonivoidetta ja koska en ollut koskaan osannut kyseenalaistaa lääkäreiden suosituksia niin sitä tuupattiin pienen kehoon, kunnes ihana vyöhyketerapeutti kehoitti miettimään uudelleen. Ja löydettiinkin muita ratkasuja onneksi.
Aloe Vera juomia on hirmuisesti nykyään, enkö minäkään mitä tahansa niistä joisi. Juoma jota itse juon, on kuitenkin sen verran laadukasta, että uskallan sitä juoda. Mutta itsekään en raskausaikana uskaltaisi sellaista aloittaa ellen olisi sitä jo juonut. Ihan vain siksi kun ensimmäinen kolmannes on niin herkkää aikaa. Aloe Veraa on tutkittu paljon ja käytetty tuhansia vuosia. Olen myös yksinkertaisesti itse huomannut sen hyödyt omaan kehooni.
Itse olin hyvin skeptinen alkuun juoman suhteen ja kuulin ja luin paljon juttuja puolesta ja erityisesti vastaan. Juomallani juomalla on laatusertifikaatti, joka takaa mm. Aloen puhtauden (esim. Ei sisällä liikaa Aloiinia, josta on paljon ollut kohua, joka lukijoina pitoisuuksina tod näk nostaa maksa-arvojakin.
Mitä tulee maksa-arvoihin, niin moni asia voi nostaa maksa-arvoja (lääkkeet, juuri aloitettu reilu kasvisten syönti tai muu elämäntapamuutos, rankka treeni, jolloin keho puhdistuu ja kuonat lähtevät liikkeelle ~> rasittaa maksaa hetkellisesti). Maksa-arvojen hetkellinen nousu ja maksavauriot taas ovat kaksi aivan eri asiaa. Tietenkään en voi tietää mikä sinulla Susqi nosti maksa-arvoja ja hyvin voi olla että johtui juomastasi Aloesta.
Tuotteet, joita käytän eivät ole luontaistuotteita vaan ovat siis peräisin luonnosta, ovat siis ruokaperäistä -ruokaa, jolloin keho osaa myös hyödyntää ko. ravintoaineet. Oman näkemykseni mukaan syön mieluummin näitä kuin mitään synteettisesti valmistettuja vitamiineja, joissa
A.) on paljon ylimääräisiä täyteaineita
B.) aineet on eristetty kemiallisesti suuremmasta kokonaisuudesta, jolloin niiden ei voida olettaa toimivankaan niin että keho osaisi ne hyödyntää, kun ns. kaikki palaset eivät ole kohdallaan. Itse koen esim. einesruoan sellaiseksi, jota en mielelläni syö sen lisäainemäärän vuoksi.
Mutta kuten tiiamaria sanoikin niin tutkimuksia erityisesti Aloesta on niin puolesta kuin vastaankin. Itse olen omassa kehossani huomannut kuitenkin esim sokerin ja valkoisen vehnän aika kovaksi "myrkyksi". Ja kun olen jättänyt joitain juttuja ruokavaliosta pois ja ottanut toisia tilalle niin olen alkanut voimaan paremmin enkä usko sen olevan sattumaa.
Mutta kukin tyylillään, eikö vain

. Ja ihanaa kun olitte niin huolehtivasia, että "murehditte" mun puolesta ja varoittelitte

. Kävin sellaisen ajan ennen esikoisen syntymää läpi ennen kuin nämä tuotteet tuli meidän elämään (pari vuotta yritystä johon mahtui pari keskenmenoa), että uskokaa vain, en todellakaan olisi valmis ottamaan mitään keskenmenoriskiä. Mulle ja mun keholle tämä sopii ja tällä hetkellä voin paremmin kuin vuosikymmeneen, enkä löydä siihen muuta syytä kuin tämän ruokavalion, turhien lisäaineiden ja kemikaalien karsimisen. Mutta eiväthän nämä varmasti kaikille sovi ja onneksi - onneksi meillä kaikilla on oikeus päättää itse