Ravinto- ja ruoka-asiat

Minäkin ymmärtänyt että vain höylättäviä juustoja!

Tässä neuvolasta saamani Valion ohjeet, toivottavasti saa suurennettua.

Liitteet

• 1487610538355.jpg
    1487610538355.jpg
    75.2 KB · Katsottu: 46
Okei.. sulatejuusto kun on kuitenkin tehty kovasta juustosta ni sillä mietin :) Pitää kysyä neuvolassa :)

No tuossahan tulikin vastaus ainakin valion sulatejuuston kohdalla.. meillä on nyt rainbown versio,mutta eiköhän ne samalla tavalla tehdä :confused013

No tuossahan tulikin vastaus ainakin valion sulatejuuston kohdalla.. meillä on nyt rainbown versio,mutta eiköhän ne samalla tavalla tehdä :confused013
Ongelmana ei itse asiassa oo se, miten ne tehdään, vaan miten ne pakataan. Jos juustoa ei pakata kuumana vaan se jäähtyy linjastolla, voi siihen tarttua linjastosta uudelleen listeria. Siksi pastoröidutkin pehmeät juustot on lähtökohtaisesti kiellettyjen listalla, jos pakkaamisesta ei ole tietoja.

Ensimmäistä kertaa en yöllä heränny hirveeseen nälkään, kun kerrankin söin kunnon iltapalan, ison lautasellisen puuroa :happy:

Eikös mozzarellakin lukeudu pehmeisiin juustoihin eli ei saa. Mä söin ihan raskauden alussa vuohenjuusto, kun muistin että pästörointi riittää. Mutta täältäpä tuli luettua toista. Onneksi mun vuohenjuusto oli kuumennettua :hilarious: Itse en ehkä uskalla syödä kuin valion tiettyjä pehmeitä juustoja.

Minäkin olen päättänyt että pitäydyn Valion juustoissa JOS on pakko saada. Yritän olla ilman. :p

Eipä täälläkään tule usein pehmeitä juustoja käytettyä, koskenlaskijaa välillä ruoassa ja fetaa salaatissa. Et eipä tuo juustojen puuttuminen suurta surua aiheuta :grin Juustojen todellisille ystäville viini ja juusto voi olla paha paikka :hilarious:

En muutenkaan juustoja käytä kun ruuanlaitossa jossa ne kuitenkin aina kuumennetaan. Puhun nyt siis esimerkiksi aurajuustosta, koskenlaskijasta tai erilaisista juustoraasteista. Pizzaakin saa syödä auralla koska se on kuumennettu tirisevän kuumaksi ja bakteerit on varmasti kuolleet! Mutta ne juustokakut jota joskus on jossain tarjolla!! :sad001

Höh.. no hyvä että jätin tänään sen sitten kauppaan. Miksi oi miksi juustot viedään. Vielä kun haluaisi jotain muuta yrittä tunkea kitusista alas kuin appelsiiniä :D

Mä söin tyytyväisenä kahvilassa juustokakkua :eek: Miten tää osaa olla näin hankalaa. Jatkuvasti tajuaa mokanneensa jotain.

Oliko hyydytetty vai uunissa paistettu? Jälkimmäisessä ei varmaan huolta kun on uunissa niin kauan :)

Oliko hyydytetty vai uunissa paistettu? Jälkimmäisessä ei varmaan huolta kun on uunissa niin kauan :)
Hyydytetty :shifty: Tyytyväisenä tilasin vakiokahvilassa vakioherkun ja söin sen ennen kuin tuli mieleenkään, ettei ehkä ole hyvä idea.

Tuo Vital Science aiakin sanoo heti sivulle klikattua pop up -disclaimerissaan, että sivun sisältö on pitkälti vertaisarvioimatonta tietoa, ja termseissä irtisanoudutaan mahdollisista sivuston noudattamisesta johtuvista vahingoista. Sivulta ei myöskään löydä mitään tietoa, mikä taho ylläpitää sitä ja kuka tietoa tuottaa. Ei mun korvaan kuulosta kauheen turvalliselta.

Oxford university press sen sijaan kuulostaa, kiitsa linkistä!

Mietittiin miehen kanssa et mentäisiin joku kerta kahdestaan treffeille.. sit aloin miettii safkapaikkaa. Tuli vaan mieleen kaikki sushipaikat, pihvipaikat (pihvi syödään vain medium miinuksen! :D) ja juustotarjottimet. Ihan ku ei ois mitään muuta syötävää ku kielletyt :D

Mietittiin miehen kanssa et mentäisiin joku kerta kahdestaan treffeille.. sit aloin miettii safkapaikkaa. Tuli vaan mieleen kaikki sushipaikat, pihvipaikat (pihvi syödään vain medium miinuksen! :D) ja juustotarjottimet. Ihan ku ei ois mitään muuta syötävää ku kielletyt :D

Hah :D sama juttu! Me ei olla käyty ulkona treffeillä tai ylipäätään missään kahdestaan esikoisen syntymän jälkeen. Olen yli vuoden ronkunut että mies veisi minut ulos syömään. Ja nyt kun olen raskaana, ei ole mitään järkeä koska en voi syödä härän entrecota mediumina tai muita lemppariruokiani :D

Takaisin