Ravinto ja ravintolisät

Veikkaan et se 110 varmaankin on joku raja. Mulla laski sen verran et arvo 112 ja vieraileva neuvolatäti sano ettei ois pakko lähtee vielä raudalle mutta sano että voin ottaa sen obsidanin vaikka joka kolmas päivä. Oon sitä ohjetta noudattanut niin arvo on nyt ollu sen 125.

Kylläpä tässäkin käytännöt vaihtelee. o.O Mulla oli 115 ja neuvolatäti kehotti syömään rautaa 100mg päivässä. Seuraava sitten tosin sanoi että välillä voi jättää yhden päivän välistä jos se tuntuu sekoittavan vatsaa. Olen nyt jättänyt sitten muutaman väliin niin että nuo riittää sopivasti seuraavaan neuvolaan (ensi tiistaina) ja saan tietää mikä on tilanne ja miten pitäisi jatkaa. Täällä kun ei neuvolassa mitata sitä vaan pitää käydä labrassa muutaman kerran raskauden aikana ja kävin siellä taas viimeviikolla.
 
Parempihan se on jos hb on korkea kun matala. Synnytyksessä menettää kuitenkin verta ja jälkivuotokin, varsinkin jos jatkuu pitkään, vie osansa. Ei tulisi ainakaan matalasta hb:sta johtuvaa väsymystä heti siihen synnytyksen jälkeen. Univajeesta johtuva väsymys on varmasti tarpeeksi! :wink
 
Tuo synnytyksen verenhukka muakin alkoi pelottaa, ja varmaan imetyksenkin kannalta olisi rautavarastojen hyvä olla kunnossa. Otin riskillä taas Obsidanin mutta aamupalan kanssa, jos siitä jotain kuitenkin imeytyisi kun en ole saanut aikaiseksi ostettua muuta valmistetta. Saa nähdä kärsiikö tyhmästä päästä koko ruumis... Tiedättekö saako noita mehuversioita ihan jostain Prisman vitamiinivalmistehyllystä vai vain apteekista?
 
Mulla meni viimeksi yli litra verta alatiesynnytyksessä mutta siinä olikin ongelmia. Saa nähä miten sektion kanssa käy. Ehkä se hb nousee nyt jo luonnostaankin raskauden tässä vaiheessa.
 
Mulla oli verenvuoto 300ml ennen istukan irrottamista ja irrottamisen jälkeen 310ml+ jälkivuoto:) hb oli 117 ku pääsin kotiin:)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
CMT, sulla meni sit hyvin. :) Vitsi, mua rupee jo jännittämään...
 
Takaisin
Top