Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vaihdoin n. 3kk sitten gluteenittomaan ruokavalioon ja ilmeisesti sen seurauksena (ja/tai rautavalmisteen vaihdoksesta johtuen) rauta on alkanut nyt imeytymään. Nousu on melko hurja, 35 -> 102 neljässä kuukaudessa, jota en vielä ihan purematta tuota niele mutta lukemani perusteella voi olla ihan mahdollista, että moinen harppaus tapahtuu... IVF-suunnittelukäynti siintää edessä joulukuussa, pitää käydä kontrolloida arvot vielä juuri ennen sitä. Toivotaan, että tää "ongelma" ois nyt korjaantumaan päin eikä ainakaan heikentäisi meidän mahdollisuuksia.
Eikä kannata ottaa monivitamiinin kanssa! Jos siinä on yhtään kalsiumia, ei rauta imeydy. Ja kahvi on myös iso ehdoton ei! Kahvi, tee ja maitotuotteet estää raudan imeytymisen.
Mä kokeilin kerran ottaa ennen unille menoa, ja sain valtavat vatsakivut. Se oli kyllä Maltofer, josta sanotaan et voi ottaa ruuan kans ja imeytyy. Otin siis iltapalan kans ja painuin suoraan pehkuihin. Luulen että voit, enemmän epäilin että johtu tosiaan yhtäaikaisesta syömisestä ja eri valmisteesta mun kohdalla..
Mun ystävän mies laittaa kellon herättää yöllä neljältä ja nousee varta vasten sillon vain ottamaan raudan :)
Toivotaan todellakin! Onko sulla tutkittu pcos:ää? Se voi myös aiheuttaa keskenmenoja. Metformiini lääkitys estää keskenmenoja ja jos on pcos niin sitä saa syödä ainakin varhaisultraan saakka. Pcos voi aiheuttaa insuliiniresistenssiä ja verensokerien heittelyä, nyt on todettu että verensokerien seilaaminen ees taas edesauttaa keskenmenon tapahtumista..
Toivottavasti pian on teidän vuoro
Mulla tavoitteena rautavaraston täydentäminen. Hieman harmittaa ettei ammattilaiset ole tästä maininneet, lähinnä huhupuheiden ja googlauksen tuloksena päädyin omatoimisesti rautalisään. Oma arvoni oli normaalin alarajalla, mutta todennäköisesti riittämätön hedelmöittymisen kannalta kun ei pariin vuoteen ole tärpännyt.
Pieleenhän nostoyritys meni kun en tarpeeksi perehtynyt eikä ammattilaisen neuvoja ollut. Tuoteselosteissakaan ei ihan niin hyvät ohjeet mitä internet osaa kertoa. Ruuan kanssa ottaminen ja kahvi/tee ainakin meni pieleen, ehkä myös vähäiset tai väärin ajoitetut C-vitskupitoiset tuotteet. Vain muutamia yksikköjä nousi 3kk aikana, hb sentään oli noussut enemmän. Nyt parisen kk olen paremmalla tietämyksellä jatkanut rautalisän kanssa ja jospa se seuraavaan testiin mennessä olisi noussut. Kiitos tällekin palstalle vinkeistä
Toivotaan tarpeeksi hyvää lukua seuraavasta testistä! :)
Ei tää ferri asia ole helppoa, koska jokainen ammattilainenkin on eri mieltä asiasta. Varsinkin jos puhutaan tavallisista lääkäreistä, ei hedelmällisyyspuolen lääkäreistä. Hedelmällisyyshoidoissa sentään ollaan kiinnostuneita ferritiini arvosta.