Oletteko jo ostaneet foolihapot ja raskausvitamiinit?:) Mitä valmisteita teillä on käytössä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Mä oon syöny tavallista multivitaa ja sen D sekä magnesium. Nyt pohdin tota multivitan raskausajan vitamiinia. D-vitamiinia on kuitenkin kaikissa noissa raskausajan valmiissa "sekotuksissa" tosi vähän..(toki suomen suositusten mukaisesti) Syökö joku niiden lisäks vielä erikseen D-vitamiinia?
Kävin viime raskauden varhaisultrassa Terveystalon erikoislääkärillä, joka oli perehtynyt D-vitamiiniin, ja määräsi 100 mikrogrammaa/vrk. Eikä kuulemma saa uskoa, jos joku muuta väittää.Mä syön tällä hetkellä 20 mg D-vitskua purkista. Neuvolassa kun varailin aikaa sanoivat että 50g on turvaraja... munkin mielestä 10 Mg on tosi vähän, varsinkin talvella kun ei saa auringosta...

Kävin viime raskauden varhaisultrassa Terveystalon erikoislääkärillä, joka oli perehtynyt D-vitamiiniin, ja määräsi 100 mikrogrammaa/vrk. Eikä kuulemma saa uskoa, jos joku muuta väittää.![]()
Sanoiko se mitään C-vitamiinin suosituksesta/ylärajasta raskausaikana?Kävin viime raskauden varhaisultrassa Terveystalon erikoislääkärillä, joka oli perehtynyt D-vitamiiniin, ja määräsi 100 mikrogrammaa/vrk. Eikä kuulemma saa uskoa, jos joku muuta väittää.![]()
Mutta juuri se sysipimeä talvi mietityttää, kun meidänkin pienokaiset kasvaa juuri sinä pimeimpänä vuodenaikana. 
En oikein voi sanoa voiko ottaa vai ei, kun anonyyminä palstalla voisi puhua mitä sattuu. Mutta kyllähän se suositusten 10 kuulostaa vähältä. Ei ollut puhetta muista vitamiineista. D :stä antoi mukaan kirjoittamansa artikkelin.Eli ilmeisesti ei sitten ole haittaa, vaikka raskaus-monivitamiinin lisäksi ottaisi myös erikseen :arghh:täSanoiko se mitään C-vitamiinin suosituksesta/ylärajasta raskausaikana?
Melkein sama vuodenaika, kun maaliskuista odotin.Oliko tämä mikä vuodenaika? Mä uskon että auringosta kaikki suomalaiset saa aika hyvin kesällä deetä, vaikka käyttäis voiteitakin.. että en ehkä vetäisi vielä satastaMutta juuri se sysipimeä talvi mietityttää, kun meidänkin pienokaiset kasvaa juuri sinä pimeimpänä vuodenaikana.
![]()