Raskausvaatteet

Hilimainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tuulitakki jo kiristää, samoten osat housuista..johtuen varmasti tästä turvotuksesta ja silloinhan mikään ei saa puristaa :mad:
Eli mistä löytää plus kokoselle vaatteita raskausajalle? Toki nyt kesällä ei ehkä vielä syysvaatetusta löydäkään.
 
Mä ostin viimeraskauteen h&m mun kylläkin toppatakin ja satuin saamaan viä alennusmyynnistä. Onneks just ostin huhtikuussa kesken menneeseen raskauteen uusia mamma farkkuja nii nyt on ihana kulkee niissä.
 
Mä suosittelen kans h&m, viimeks ostin sieltä kaikki, hyvin kesti pesun ja pysy muodossa. Tietty ne koot on välillä vähä "haastavia" ku osan ostin M kokoa ja osa oli xl:p
 
Aikapitkälle minunkin vaatteet oli viimeksi H&M:ltä hankittuja. Yhden ihanan äitiysmekon tilasin Ellokselta ja se oli ihan mun lempparivaate viimeisten raskauskuukausien ajan, kun vielä kävin töissä ja housut ahdistivat. Nyt en tiedä, miten osaan käyttää mekkoa, kun ajoittuu talveen tuo loppuraskaus. Ainakin raskaustakki on nyt ostettava, viimeksi ei tarvinnut, kun ajoittui niin kesälle tuo loppuraskaus. Onko kellään suositella hyvää raskaustalvitakkia?
 
Jos jollain on vinkkiä, mistä löytyisi oikeasti lämmin äitiystalvitakki niin olisin kiitollinen! Olen päiväkodissa töissä ja joulu-tammikuussa on aika hitsin kylmä. Ei tarkene millään fiineillä villakangastakeilla, niitä kyllä kaupat olis pullollaan... :D
 
Komppaan sinua Meirami!
Itse ajattelin todellisen hädän hetkellä ratkaista ongelman miehen takkia lainaamalla mikäli muuta ei ole :D
 
tiudeko mäkin kyllä lainaisin mieheltä, mutta hän ei juurikaan ole minua isokokoisempi :D Just sovitin miehen ultimate lämmintä untuvatakkia ja kyllähän se nyt tuntuu löysältä, muttei edes tyynyn kanssa mahtunut kunnolla kiinni. Puhumattakaan että pystyis kyykistelemään tms :D
 
Siinä vaiheessa ku se maha on jo valtava ja liikkuminen yhtä puuskutusta, niin kummasti ei palele vaikka alasti hilluis pihalla :D Hommaisin varmaan vaan jonku XL takin jostain alehyllystä ja alle vaan fleeceä ym.
 
Tulispa H&Mn paketti jo! Taas jouduin kesken työpäivän käydä vaihtamassa omat farkkuleggarit työhousujen sijaan jalkaan ku mahaa turvottaa ja ähkyttää :shifty: miten voi näillä viikoilla jo kuteet kiristää :arghh:
 
Mulla on kaapissa keskimmäisen raskauden jäljiltä mamaliciousin talvitakki. Jostain nettikaupasta (zalandolla ainakin kai on) niitä löytää. Monet on vaan tosi kalliita :/ Ite maksoin tosta kolmekymppiä kun alennuksesta ostin.
 
Esikoista odottaessa käytin pääasiassa hameita ja mekkoja, kun äitiyshousut alkoivat ekan kolmanneksen jälkeen painamaan inhottavasti. Ostin yhden koon omaa kokoa isompia trikoomekkoja ja pari kokoa isompia perus pitkähihaisia. Kauheasti tuossa raskaudessa ei tullut ylimääräistä, joten onnistui hyvin. Raskausleggingsejä ostin h&m:ltä ja ne oli kyllä ihan ehdottomat kuten myös sellainen mahatuubi jolla sai mukavasti liian lyhyet paidat "jatkettua". Talvitakki oli joku h&m syystakki jonka alle vaan kerroksia paljon. Koiraa lenkittäessä käytin miehen toppavaatteita.
 
Mun farkut on nyt ruvennut puristamaan iltapäivisin, kun turvottaa niin kauheasti. Kokeilin eilen mammafarkkuja viime raskaudesta, mutta ne taas eivät pysy ylhäällä kunnolla. Ehkä mä nyt luovun housujen käytöstä vähäksi aikaa ja käytän vain mekkoja ja hameita. Me ollaan menossa lauantaina Guns'n rosesin keikalle ja mä en nyt tiedä mitä ihmettä mä laitan päälle sinne. Mekko on vähän epäkäytännöllinen jos sattuis satamaan eikä mun mukavat kengät sovi ollenkaan mekon kanssa. Mutta en mä myöskään voi koko iltaa olla puristavissa farkuissa. Tekis mieli ottaa verkkarit, mut vähän noloo olla verkkareissa keikalla. :D
 
Mä otin riskin kirpparilla ja ostin h&m mama talviparkatakin ja housut yht. 13€ :) toivotaan että pikkuinen on tiukasti matkassa!
 
Hyvä diili Heidukka! Eiköhän tuon riskin kanssa pysty elää :wink
 
Viime raskaudessa pärjäsin tavallisilla farkuilla vielä rv 12, mutta nyt kiristää kaikki housut jo rv 6. Varmaankin tulee enemmän turvotusta kun on toka raskaus? En viitsisi ihan vielä alkaa käyttää noita mammavaatteita. Hyvä kun on kesä niin voi käyttää mekkoja ja hameita.
 
Kesästä puheenollen; mun mielestä kesä-äitiysvaatteet ovat aivan ihania. Pyöreä vauvavatsa ja kaunis kesämekko näyttää aina niin ihanalta. Viime raskaudessa harmittelin, kun en koskaan päässyt niitä käyttämään. Ja nyt taas tässäkin raskaudessa vatsa pyöristyy sitten vasta syksyllä ja talvella. No eiköhän loppuraskaus kesällä ole kuitenkin aika rankkaa, vaikka voikin käyttää kauniita vaatteita. :D
 
Juu vatsa varmasti näkyy aiemmin tai tulee isommaksi, kun kohtu ei palaudu täysin samaan kokoon ekan raskauden jälkeen.
Korjatkaa jos näin ei ole, muistaisin vain lukeneeni jostain tämmösen
 
Kyllä kai kohtu samaan kokoon palautuu, mutta venyy sitte uudelleen nopeammin eli vatsa kasaa nopsemmin.
 
Ei se välttämättä palaudu. Ultrakuvissa voi nähdä, että esikoisen kohdalla on pienempi kohtu ja tokan kohdalla saattaa ollakin paljon enempi lääniä sikiön ympärillä. Lienee kuitenkin yksilökohtainen juttu.
 
Takaisin
Top