RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pieniä vaaleita haivenia törröttää mahassa :D ja vessassa käyn kerran yössä, yleensä...viime aikoina käyny toisen kerran joskus 7 aikaan kun maha jotain reistaillu niin on niin outo tunne aina alamahassa kun vaihtaa asentoa ettei tiiä et onks rakko täynnä vai mistä se tunne tulee :confused:

Joo, karvamaha täälläkin. Pelkään sitä päivää, ku ne karvat päättää muuttua kokonaan mustiksi :confused: Löysin myös ekan raskausarven pari viikkoa sitten - vasemmalta puolelta persausta!!!?! Siis mitä %&¤%#o! Ilmeisesti jo muutenkin reipas takareppu on räjähtämässä käsiin :grin (Vitsit, ku kuulen tätäkin kaunistelematonta kuvausta tehdessäni mun miehen äänen ja sen, miten se nimittelee mua taas kerran tytöksi tehtaan varjosta. Sillai se aina sanoo, ku täräyttelen asioita kuulemma liian epähienovaraisesti tai värikkäästi, ja vastaavasti mää nimittelen sitä konservatiiviksi.)

Munkin vatsa on karvaisempi, tosin ei sitä muut huomaa (öö kun niin usein pyörinkin ihmisten ilmoilla napa paljaana?), kun mieskin vaan naureskelee mun karvahysterialle. Sen sijaan sekin totesi eilen, että nännipihat on kyllä tummenneet.

Rasvaileeko muut pötsiään? Mulla on apteekista ostettu bio-oil käytössä, vähintään kerran päivässä. Kotoa löytyy myös bodyshopin stick, johon en oikein luota, mut kätevä jos on kiire (ei tahraa niin kuin nuo öljyt), ja weledaa, johon meni hermot jo aiemmin kun tuntui ettei imeydy ollenkaan. Nyt voisi kyllä yrittää uusiksi, kun iho on kuivempi kuin aikasemmin syksyllä. Tiedä häntä pelastavatko nahkaani, mutta tiedänpähän yrittäneeni, niin ei sit tarvi kirota itseäni ainakaan :D

Mä käytän ihan normirasvoja päivittäin, äiti halus hommata mulle työpaikaltaan eli apteekista jonkun rasvan raskausarpiin niin hinkkailen ainakin mahan ja tissit tolla Bepanthenin Bebancarella.

No blää! Olen alkanut heräilemään todella aikaisin. Eilen kahdeksalta ja tänään puoli kuudelta, tuossa tuo mies vieressä tuhisee. Virtaa olisi vaikka mihin eli ehkä tämä on sitä energistä keskiraskautta tai joulumaniaa? Olen nukkunut myös huonosti selkäsärkyjen ja tukkoisen nenän takia. Sain kaverilta imetystyynyn ja se helpotti selkään nukkumiskaverina. Jonkinlainen tukivyö menee kyllä hankintaan, jotta nämä jomotukset helpottuisivat. Aijoo, lisäksi erinäisiä nivuskipuja ja ilm.liitoskipuja ja kohdun kasvusta aiheutuvaa epämukavuutta. Mut siis ilman näitä nii olo on mitä mainioin! :D

Mä en oo pystyny eilen illasta asti liikkumaan normaalisti, kun kohtuun sattuu niin paljon ja välissä ilmeisesti supistelee kun vatsa kovettuu. Vihlovaa ja terävää kipua. Onkohan tää vielä ihan normaalia kuitenkin.. panadol helpotti vain hetken oloa. Heti kun vaihtaa asentoa niin kipu tuntuu kovempana.

Nebula soita ihmeessä lääkäriin jos ei panadol auta

Söin ahmien hamppari aterian ku oli nälkä ja mullaki koskee mahaa. Kylläki sillai miten ruukaa jos on ilmaa täynnä vatsa :/ tyhymästä päästä kärsii koko maha xD

En oo soittanu. Edelleen kipu tuntuu, välissä enemmän, välissä taas ei niin paljoa. Jos tää ei lopu ja pahenee niin sit meen päivystykseen.. Mut tuossa lueskelin huhtikuisten supistelu ketjua ja uskon, että on vain harjotus supistukset alkanu, monella vaikutti olevan aika kivuliaitakin.

Jotenkin uskon lantionpohjalihas harjoitusten (mitä terkkari käski tekemään) laukaisseen tän kivun.. aina niiden jälkeen on tuntunu pientä kipua ja nyt sitten kivut yltyi ihan mahdottomiksi niiden jälkeen..

Onko muilla ongelmaa nännien kanssa? Jatkuva "valmiustila" on todella turhauttavaa!! Kokoajan tunne että ilmavirta käy ja on kylmä = nännit sojottaa liivien ja paitojen läpi. Tuntuu myös inhottavalta tällainen jatkuva herkkyys. Jouduin hankkimaan silkkivillaisia suojia liiveihin että voin liikkua missään. Aiemmin ei puhettakaan prisman kylmäosastolle menemisestä.. joudun kuitenkin käyttämään suojia jatkuvasti välttääkseni vedon tunteen:/

Esikoisesta mulla kans lisäänty vaaleita karvoja mahaan ja vähän muuallekkin ja sit olin tosi äkänen..Nyt ei oo ainakaan vielä alkanut lisääntymään karvoja ja toivottavasti ei lisäännykkään.. Ja en oo lainkaan semmonen äkänen mitä olin viimeks ja toivottavasti sekin pysyy poissa tai ukolla on kamalaa..
Mulla on taas ollu ihmeen huono olo kun on ollu jo jonkin aikaa pois..

Onko kellään muulla ollut nenäverenvuotoja? Mulla on nyt kahteen kertaan viikon sisään ruvennu nenä vuotamaan verta aivan yllättäen keskellä yötä (juuri tässä odottelen, että tyrehtyisi). Molemmilla kerroilla olen siis ollut vessareissun jäljiltä vielä hereillä, mutta mitään syytä vuotoon ei ole, pötkötellyt vaan rauhassa. Ja aivan holtiton vuoto, nenä aivan täynnä hyytymiäkin, ja valuu nieluun, mikä saa oksentamaan ja hetken aikaa valuu ihan tipottain pyttyyn. Mutta sitten toisaalta myös tyrehtyy melkoisen nopeasti. Pikkuisen ärsyttävä vaiva! Toivottavasti ei kovin yleiseksi jää!

Suvitus :) Mulla tihkuu useesti verta nenästä ei sillai kyl solkenaan valu mut kuitenki mä veikkaan matalaa hb:tä koska samaa oli keväällä ku hb laski 80 kun sain noista hoidoista hyperstimulaation. Sit helpotti kun sain hb nostettua normaaliks :)

Joulusiivous ja kahtena päivänä kahden tunnin silitys, ei ole muuten kovin mukava yhdistelmä raskauden kanssa. Eilen oli niin ikäviä supistuksia että oli pakko istua vähän väliä lepäämään. Nyt alkaa tuntumaan jo suht normaalilta mutta kehossa tuntuu kahden päivän urakka.

Rosmariini, mun rinnat on tosi herkät. Olen joutunut luopumaan kaarituellisista rintsikoista. Lapset ja mies ei aina osaa ottaa huomioon, että mun kehoni on ihan älyttömän arka tällä hetkellä. Viimeksi tänään mies tuli söpösti mua nostelemaan, mutta jotenkin otti mua kiinni liikaa rinnan alueelta ja sattui ihan sikana. Raukka oli ihan poissa tolaltaan tuosta :/

Kuvaamasi tilanne kuulostaa samalta, mitä itse koin vauvan synnyttyä alkuimetyksessä. Silloin mun rinnat olivat tosi arat kylmälle muun arkuuden lisäksi. Nyt on kyllä kiva kun vauva syntyy kesällä niin ei tarvitse samalla tavalla suojata rintoja mitä talvikuukausina, kun esikoinen syntyi.

Takaisin