RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain viikon sairaslomaa. Ja jonku reseptin pahoinvointilaakkkeisiin. Epaillyttaa. Laakari sano etta niita ei sitte syoda loppu raskaudesta. Miks?! Hitsi ku ei sanonu laakkeen nimea ja seki selviis vasta apteekissa. Enka tyhmana kysyny ku yritin olla pulauttamatta laakarin lattialle.

Haha ma katoin et mita pervo linkkeja laitat :D ai ku alko naurattaa. Joo nii tuo teratologinen palvelu, aivan. Pitaa soittaa sinne huomenna ja tajusinki tassa just samalla etta voinhan kattoa netista sen mika laake se on eika enaa apteekkii asti tarvi menna. Ja tadaa se on PRIMPERAN 10 mg.

Mä sain vaapukka juurikin tuota primperania (vahvuudesta en ihan varma kun meni suoraan suoneen) sairaalareissulla ja varmistin moneen kertaan että on turvallista käyttää :) en kyllä tiedä tuosta loppuajan rajoitteesta, mutta mulla se ainakin auttoi huomattavasti! Toivottavasti saat oloon helpotusta!!

Oon kuullut muistakin, joille on tuota määrätty. Aina on vähän eri säännöt eri kolmanneksille, esim buranaakin sain lääkäriltä luvan syödä toisen kolmanneksen, mutta en sit enää vikalla kolmanneksella.

Onko kellään nännit kutissut? Mulla on jo toista viikkoa vaivannut tommonen eikä rasvailu tunnu auttavan tippaakaan, ja raapiminenkin on hippusen vaikeea. Eikä se muutenkaan kauhean pitkälle ongelmanratkasua vie :D

Ja mulla rinnat turpos eka sen verta et ehin jo vaihtaa isompiin liiveihin, mut nyt siirryin takaisin näihin vanhoihin pienempiin. Sikiön äänet kummiskin kuuluu ettei siltä saralta hämmennä. Liekö turvotuksen lasku tai rintalihasten surkastuminen syynä :think005

Mulla kutiaa niin perkeleesti! :D kiva kun koulussa alkaa tunnilla kutittaa niin vaivihkaa aina raavin :P en tiiä mikä helpottais kun oon yrittänyt rasvata rinnat kunnolla, jos olisi vaan kuivasta ihosta johtuvaa kutinaa, mutta ei sekään tunnu auttavan..

Täällä kans kutisee mutta onneks on satunnaista. Tissit ei oo kyllä vielä kasvanu :angry9

alkanu onneksi jo helpottamaan eri oireet, ainoa mikä oikeasti ärsyttää on tää ummetus ja siitä johtuva turvotus, sitten ku maha vihdoin toimii niin menee sitten maha sekasin :( niskajumat jaa huomenna kyytiä kun huomenna hieronta <3

amanita, eiköhän ne sunkin tissit ehdi tässä vielä turvota :D Itsellä viime raskaudessa alkoivat vasta loppua kohden kasvamaan noi nännien alla oleilevat pallerot.

Kiva kuulla et muillakin kutiaa :grin harmi vaan jos ei oo kukaan löytänyt tohon apuja o_O

Itseä alkanut taas heikottamaan niinku viime raskaudessakin, toivottavast johtuis vaan alhasist verensokereist ni ois helpost aisois pidettävä vaiva, mut hippusen kyl alkanu taas jänskättämään ku viimeks ei löytynyt mitään apua tohon vaivaan. Ja taisivat silloin neuvolan puolella epäillä alhaisia verenpaineita jotka olivat kuitenkin vähän yli 100/jotain.

JMT: Kiva tui hieronta :)

bmt Kyllä oli aivan ihana <3 Tuli kyllä tarpeeseen :) Nyt on oikeestaan enää raskausoireena pissaamistiheys ja ummetus, en nyt keksi muuta enää tähän hätään, että jos tässä ois tää seesteinen toinen kolmannes menossa :)

Jep, pissalla ravaamista ja satunnaista ummetusta :D

Nauttikaa näistä oireistanne kanssaodottajat!

Mulla ollu niin oireeton raskaus etten ees ite usko vieläkään olevani raskaana. Rinnat oli vähän kipeät vähän aikaa ja vähän hajuaisti herkistynyt, ei muuta! Vatsa ei vielä oo kasvanu eikä mitään selkeitä liikkeitäkään oo vielä tuntunu :D
Vähän sitä koko ajan miettii et onkohan siellä masussa mitään elämää kun ei mitenkään itsestään ilmottele :D

Jep, viime neuvolassa alko taas jännittää kun sydänääniä alettiin kuuntelee et onks siellä kettään :D alkais noi liikkeet tuntua varmemmin tai hyppäis maha kunnolla ulospäin :P

Voi kun pystyiskin oikeasti nauttia, oon kyllä koittanut miettiä tätä asiaa tuolta kantilta Habs :D
Ei oo kuitenkaan helpottanut oloa sen ihmeemmin nuo aivopesuyritykset, oon sulle ja muille teille oireettomille hieman kade :D En kyllä ole ajatellut liikkeiden tuntemista oireiluna(?), mut jos se oireeks luokitellaan niin onpahan sit yks semmonenkin mistä oikeasti nautin :grin

ps.tänään on taas joka paikassa haissut niin pahalle että oon koittanut tuon tuosta peittää nenääni kädella tai vaatteella, mutta oon sit todennut että nekin haisee. Ja esim. käsien pesu ei tähän ongelmaan auta :confused:

Niin ja nyt on alkanut tää ylenpalttinen ja epämääräinen `nihkeä-olo` mihin tunnu auttavan mikään muu kuin makoilu :gen113

Voi poru :D mä oon tänään taas itkeny vaikka mistä :D no onneks syyllinen on selvillä ;) hih hih

Onko kellään ollut enemmänkin kipuja vaivana? Alavatsa on mulla vihlonut aina aika ajoittain jo pidemmän aikaa, mutta nyt tuntuu, että on vähän sellainen lähesvakituinen ikävä olo seurana. Vähän niin kuin pakottaa tai vihloo, tuntuu samalla tavalla kurjalta kuin kova pissahätä alavatsassa. Ja kävellessä kipeytyy, ei tunnu tykkäävän tärinästä. Taidan huomenna soitella lääkäriä varmuuden vuoksi, että voisi ainakin varmistaa, ettei ole pissatulehdusta (vaikka ei vessassakäydessä kyllä satukaan), mutta ajattelin täältäkin kysellä, että kuulostaako normaaleilta kohdunkasvu/työnnän-kaiken-muun-tieltäni -kivuilta.

Kyllähän se kannattaa soittaa ja varmistaa, se pissatulehdus voi olla oireetonkin raskausaikana

Takaisin