RaskausOireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päiväsaikaan ei tuo pissalla juokseminen haittaa, mutta öisin se nyppii jo todella!! Laskin tällä viikolla, ett käyn vähintään neljä kertaa yössä vessassa.
Mä oon kanssa huomannut, ettei maha tykkää tärinästä, tulee huono olotila vatsaan.
Mites, onko muilla rinnat kipeät kylmästä?? Mulla tulee tosi kipeiksi jos vähänkin saa kylmää. Joku jossain ketjussa mainitsi lämpimistä liiveistä, muistaako kukaan??
Selkä on alkanut kanssa reistailemaan. Pitkät istumiset koulussa (huonoilla penkeillä) tai jaloillaan pitkään oltua, selkä huutaa loppupäivän halleluujaa. Hankin jo selkätuen ja vatsaa sekä selkää tukevat alkkarit. Jospa vähän helpottaisi..

Mulla kans on tissit ihan tosi viluherkät ollu jo useamman viikon! Kaipaisin lämmittimiä välillä, hetken jopa mietin puolitosissani, jos välillä käyttäis sellaisia pestäviä liivinsuojia ku imettäessä, lämmittäis ja ainakin suojaisi nöpöttäessään pirun kipeät nännit saumoilta ja muilta. Olen monasti ollut tosi onnellinen, että noissa liiveissä, mitä pääsääntöisesti käytän, ei oo saumoja lähimainkaan, ja tosi pehmeetä kangasta muutenkin..

Täällä lähti tukivyö käyttöön tänään. Muutamana iltana koiran kanssa reippaalla lenkillä on tuossa kankun yläpuolella tuntunut kipuilua ja eilen kun siivosin kiireisen työpäivän päälle, niinvoi jösses tuota alaselkää... Edellisessä raskaudessa selkä pääsi äitymään niin pahaksi, että mummot ohitti kadulla ihan 6-0 ja kävely oli tosi tuskasta. Eli kannattaa todellakin tukivyötä käyttää jos selkä alkaa yhtään oireilemaan, säästyy kyllä paljolta.

Täällä lähti tukivyö käyttöön tänään. Muutamana iltana koiran kanssa reippaalla lenkillä on tuossa kankun yläpuolella tuntunut kipuilua ja eilen kun siivosin kiireisen työpäivän päälle, niinvoi jösses tuota alaselkää... Edellisessä raskaudessa selkä pääsi äitymään niin pahaksi, että mummot ohitti kadulla ihan 6-0 ja kävely oli tosi tuskasta. Eli kannattaa todellakin tukivyötä käyttää jos selkä alkaa yhtään oireilemaan, säästyy kyllä paljolta.

Mä otin myös viime viikolla tukivyön käyttöön :) on ollut tosi hyvä vaikka en ole kauaa ehtinyt käyttää!

Mulle tulee kanssa tärinästä outo olo vatsaan. Olin ti-ke työreissussa ja tuulen takia sekä meno että paluulento ryskytti aika rajusti. Varsinkin eilen iltamyöhään paluulennolla tuli huono olo mahaan. Ei tosin mitään vakavaa varmaan ja meni jo ennen nukkumaan pääsyä ohi. Vähän kyllä säikäytti.

Päiväsaikaan ei tuo pissalla juokseminen haittaa, mutta öisin se nyppii jo todella!! Laskin tällä viikolla, ett käyn vähintään neljä kertaa yössä vessassa.
Mä oon kanssa huomannut, ettei maha tykkää tärinästä, tulee huono olotila vatsaan.
Mites, onko muilla rinnat kipeät kylmästä?? Mulla tulee tosi kipeiksi jos vähänkin saa kylmää. Joku jossain ketjussa mainitsi lämpimistä liiveistä, muistaako kukaan??
Selkä on alkanut kanssa reistailemaan. Pitkät istumiset koulussa (huonoilla penkeillä) tai jaloillaan pitkään oltua, selkä huutaa loppupäivän halleluujaa. Hankin jo selkätuen ja vatsaa sekä selkää tukevat alkkarit. Jospa vähän helpottaisi..
Oletko kuullut sellaisesta 'lämpö-liivistä' kuin termomamma? Voisi auttaa tuohon rintojen arkuuteen kylmällä :)

Huomasin, ett Ruskovillalla on villaiset rinnanlämmittimet ja vinkkinä heillä vielä, että vyötärönlämmitintä voi käyttää pakkasella rintojenlämmittimenä.. täytyy vissiin kokeilla :)

Kasvaako muilla kynnet ihan jumalatonta vauhtia? Viiden päivän välein on viimestään pakko leikata kynnet. Pikkasen turhauttaa tää kynsioperointi. Varsinki ku oon bakteerikammone, joka haluaa nyhtää kyntensä minimimittoihin. Tällä menolla mulla muuten on oikeesti ne viiden sentin peikkovarpaankynnet synnärillä, josta joskus oli puhetta, ku mietittiin, miten varpaankynnet saa leikattua loppuraskaudesta!

Mangusti Mulla ei niinkään kasva nopeammin mutta ovat paljo vahvemmat mitä aikasemmin

Mulla kasvaa nopeasti ja on tosi tosi vahvat :) tosin on aina ollut nopea kasvu kynsissä mut ne on myös katkennut yhtä nopeesti :)

Kasvaiskin :/ mulla on tosi huonot kynnet, ohkaset eikä kasva kunnolla. Ei sillä et haluisinkaan pitkiä kynsiä mut vahvemmat sais olla :D

Mulla lohkeilee normaalia enemmän :) Mä oon ihan järkyttävä Itku iikka ihan mille vaan voi itkee ja hetken päästä voi nauraa kippurassa itelleen et miks tollasestaki pitää porata :D Miestä naurattaa kauheesti ku oon tämmönen herkkis :D

Täälläkään ei kynsien pituuskasvu ole nopeentunut, mutta vahvistuneet ovat mukavasti :P Mutta sitä en ymmärrä kun nää kerää nykyään koko ajan töhnää tonne kynnen alle, mitä eivät ennen tehneet kun olivat vielä sellaiset erittäin lohkeilevat.

Tuo kynsien vahvistuminen taitaa liittyä siihen että hiuksetkin vahvistuvat raskauden aikana. Saa nähdä mitä tapahtuu (mahdollisen) imetyksen aikana :p. Minulla kun imetykset eivät ole valitettavasti onnistuneet kahdella ensimmäiselle kerralla.

Kynnet kasvaa, hiukset kasvaa ja kaikki muutkin "haivenet" kasvaa hirveetä vauhtia ☺

Vieläkö muut juoksee yöt vessassa? Mä joudun käymään pissalla 2-4 kertaa yössä edelleenkin..

Meikä ainakin saa rampata vessassa tuon tuosta.. plus mulla kasvaa mahassa karvoja mitä ei kyllä aikasemmin oo ollu.. toivottavasti noi häviää raskauden jälkeen pois ettei tartte alkaa sheivaamana mahaa.....

Täällä kans yks karvamaha :D onneksi on vaaleita karvoja, mutta toivon myös että häviää synnytyksen jälkeen :) kerran yössä joudun käymään vessassa, onneksi ei sen enempää (vielä!)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Meinasin juuri tunti sit kysyä tästä karvamahaisuudesta mut en aivan kerinny :D täällä kans

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin