Raskausoireita.

Hymiöistä muuten: Mulla jotku hymiöt ei toimi tuosta ylävalikosta valittunakaan. Jos siis hymiötä klikkaa niin se ei ilmesty tekstiin. Mut jos hymiötä "pitää pohjassa" ja liu'uttaa sen tähän tekstiin niin toimii mulla :).

Onko ketään muuten supistellu? Näin aikaisn (16.viikko)? Ku en oo ihan varma että onkohan supistuksia vai mitä mutta parina iltana, nukkumaan mennessä huomannu että maha menny ihan kovaksi, siis niinku kramppi. Kestäny muutamia sekunteja. Ei ollenkaa oo käyny kipeetä mutta kuietnki silleen että on "tuntenu kohdun rajat" tai sen kramppaavan alueen. Pitäsköhän huolestua.. Taidan soittaa huomenna neuvolaan :talk030

Miulla on ollu noita harjoitussuppareita nyt noin viikon. En oo ollu huolissani ku ei oo kivuliaita, korkeintaan miedon mietoa jomottelua samalla (sitä o yhä välillä ilman supisteluakin et tuskin varsinaisesti liittyy siihen).

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Mulla alkoi harjoitussupparit viikolla 12, mutta tämä onkin toinen raskaus jolloin ne alkaa aiemmin. Vatsa on myös nyt jo paljon isompi (vk 18+6) kuin oli viimeksi viikolla 25...

soitinkin tänään nlaan ja sanoivat että ei huolta kun ei liity kipua. Kohdun kasvu voi aiheuttaa suppareit näillä viikoilla kuten myös liian vähäinen juonti ja huono syönti. Nomut,sain mielenrauhan :)

Ei jeesus kristus nyt on tullu kunnon turvotus näemmä pysyväksi kaveriksi. Nyt jo! Eilen ravasin miehen talon remonttia varten kaupoilla kaksi tuntia ja ekaa kertaa tuntui et on pakko päästä selälleen kun jalkoja pakottaa. No, siinä sit jatkoin sitä remonttia vielä, ja kun muutamaa tuntia myöhemmin menin nukkumaan niin miun nilkkaluut ei ollutkaan se levein kohta nilkkaa vaan ne luut oli "uponnu" sinne turvotuksen sisään varmaan sentin molemmin puolin :eek:

Aamuun mennessä osa siitä turvotuksesta oli jo mennyt pois mut kyl on turvonnut olo ja nilkkoja pakottaa edelleen. Kädethän on tuntunut jo ahtaalta monta viikkoa ja reidet on turvonnut ihan kauheaksi (toivon ainakin et osa on turvotusta eikä vaan läskiä) mut hitto että toi pohkeiden turvotus iski nopeasti. Onneks on kotona muutamia "tukisukkia" eli lentosukkia tai antistress-sukkia missä on pien puristus. Tarttee vissiin alkaa niitä käyttää sitten.

Toivottavasti tää johtuu nyt vaan siitä et on joutunu siellä remontoidessa syömään eineksiä ja niissä luulis olevan aika paljon enemmän suolaa kuin miun ruuassa yleensä. Sipsejäkin meni muutama kourallinen.

Aini. Ja ekat raskausarvet oon saanut myös seurakseni. Tosin nää on tullu rintojen alaosaan että normaalissa huonevalaistuksessa ne ei edes näy kun ovat niin varjossa. Mutta jos rintaa nostaa ylös näkyy violetti verkko alapuolella. Onneks miulla on entisetkin arvet aina vuodessa parissa vaalentunut aivan valkoiseksi et eipä nuo paljon haittaa. :)

Turvotus on saapunut myös tänne, aargh! Varsinkin iltaisin jalat on ihan järkyttävät. En halua edes nähdä omia polviani tai nilkkojani styles/default/xenforo/hmh.gif Paino on kyllä noussut muutenkin, mutta kyllä tuon pöhötyksen silti erottaa. Kiukku ja erittäin lyhyt pinna myös tuttuja tällä hetkellä.

nyt sitä rupiaa huomaaha, että oikiasti on raskaana (jos ei alaku raskauen pahoinvointia ja väsymystä lasketa)... mulla on ollu vain semmone olo niinkö oisin lihonnu ko maha kasvaa, vaikka painua ei oo kyllä tullu yhtää. nyt liikkeitäki tuntuu kovasti, vaikka olinki niistä huolisani.

mutta nyt siis oon huomannu, että en taho enää jaksaa kiertää yhtä pitkiä lenkkejä ko ennen ja lenkin aikana selekää vihilooki jonku verran. tosin meijän 2 vuotias ei enää nii pitkiä lenkkejä viihykkää rattaisa, että joutuu kyllä lenkkejä vähä lyhentää senki takia. sitte lenkin jäläkee alamahaa vihiloo jonku aikaa.

ja mun suonikohojua tykyttää... mulla on vasemmasa jalasa pohkeesa/sivusa esikoisen aikana tullu pieni suonikohoju. sittekö ootin toista lasta, nii se levis alas päin. nyt sen yläpuolelta tykyttää välillä, nii nyt se varmaa leviää ylös päin... :confused:

Mulle on palanneet alkuraskaudesta tutut hirveet hormoonipatit leukaan!!! Voi luoja että ne on perseestä!!! Kohta on taas koko leuka revittynä auki kun en voi niiden vaan antaa olla ja kuivaa pois vaan kopeloin niitä koko ajan... Ja miten hirveen näköisiä ne on! Eikä niitä peitä mikään... :sad010

Olisiko jollain vinkkejä tähän päänsärkyyn, joka johtunee matalista paineista? Taas alkoi töissä särkeä päätä (luulisi, että siellä ne paineet vasta nouseekin, kun on yli 20 lapsen päiväkotiryhmässä pitämässä järjestystä..) ja kun kotiin pääsin niin paineet oli 102/58. Syönkö vain hyvällä omallatunnolla suolaa ja salmiakkia? Neuvolan soittoaikakin on jo mennyt, joten sinne ei voi soitella enää, mutta huomenna ajattelin pirauttaa ja kysyä, että olisiko nuo paineet syynä näihin päänsärkyihin ja mitä asialle voisi tehdä. Tuntuu meinaan ettei Panadol auta kuin tovin päästä ja sittenkin vain hetkisen aikaa.

Olen muuten miettinyt, että voisiko ihon kuivuminen johtua raskaudesta? Ainahan se on minulla kuiva etenkin talvisin, mutta nyt on käsistä myös sormienpäät karheat, ennen iho on kuivunut käsistä korpuiksi vain kämmenselistä ja sormien päältä, ei ollenkaan kämmenten puolelta.

Miulla kuivui alkuraskaudesta ihan hulluna, nyt vähän tasoittunu. Päänsärystä en tiiä, salmiakkia tai lakuahan ne verenpaineisiin suosittelee. Suolaa en ehkä lisäis ku turvottaa?

Tulin vaan kertomaan kaikkien iloks et toi näyttäis miun elämäni ekalta peräpukamalta. "Jee." Suonikohjuja ja kohdunlaskeumaa odotellessa ja ehkä viä viime metreillä pari tiikerinraitaa mahaan.

Täällä taas mukavasti alkanut lantion löystyminen ja liitoskivut. Ei voi edes kuvitellakaan lähtevänsä mihinkään kävelylle, kun normi elosta jo häpyluu ja sisäreidet ja lonkat aivan hajalla...:/ Selästä ei viitti ees puhua, oli jo hajalla ennen ja nyt mukavasti yhä useammin yhä kipeämpi. Varmaan tulee helpottamaan vaan! :/ Ja noita suonikohjuja oon saanut jo ennen tätä vauvelia perintönä äidiltä, mut peräpukamat ja kaikki muu kyl kiinnostais kans...can't wait!

Tuohon päänsärkyyn Neida suosittelen laittamaan kielen päälle pienen määrän suolaa! On auttanut mulla ennen raskautta monesti päänsärkyihin ja väsyneeseen oloon. Monesti tulee juotua niin paljon vettä, että suolot lähtee kehosta.

Mulla on kanssa tuon selän kanssa ollut ongelmaa aina... Sirdaludin ja buranan avulla on menty ja saikkua on ollut yleensä syksyllä aina viikon verran, kun ei oo päässyt enää sängystä ylös. Nyt on pysynyt parempana, johtuisko mun ahkerasta saliharrastuksesta ennen raskautta. Peräpukamia mulla on ollut nuorempana jo, raskauden aikana ei ole vielä vaivannut onneksi. Muutama vuosi sitten löysin häpyhuulistani sellaset patit ja näytin niitä lääkärille ja se oli vahvasti sitä mieltä, että kun tulen joku päivä raskaaksi niin mulle tulee suonikohjut alapäähän!! :smiley-angry017 Ovat vahvasti perinnöllisiä ja tottahan meidän äidillä oli niitä minun raskauden aikana... Ainakaan vielä ei ole tullut mitään sinne mutta niitä odotellessa.
Kenkiä kun laittaa jalkaan niin ei meinaa saada enää henkeä, rinnat kun ovat melko isot ja siihen päälle tuo maha niin keuhkoilla ei sitten paljon tilaa enää olekaan.
Mut muutenhan tää raskaus on huippuihana juttu joten mitä sitten jos alapää tuhoutuu, jalat on sinistä pattia täynnä, ei pysty tekemään mitään arkisia asioita ja peräpukamien kanssa varmaan joutuu vielä synnytyksen jälkeen johonkin leikkaukseen!! :dance018

Mulla kanssa pääsärky vaivaa, migreeniä ilmeisesti raskaushormoneista johtuen ja lisäksi matala hemoglobiini tuo omat lisänsä siihen. On myös matala verenpaine kuten sulla Neida, ehkä osa on myös RR:n tuomaa pääkipua.

Kuinka moni muu oksentaa vielä?? Mä oksennan edelleen kerran päivässä ja sit kun on migreeni niin useammin. Viikkoja siis 19+1.

Nyt on olo ensimmäistä kertaa raskauden aikana oikeesti tukala. Eilen töissä supisteli koko illan ja kotiin päästessä en meinannu saada unta kun alaselkää vihlo niin poikittais kun pitkittäissuunnassa. Lisäks on tullu vielä tosi pahoja ohimeneviä mahakipuja oikeelle alavatsaan. On melkeen sellanen olo et pitäis käydä lääkärissä :sad001

ameeba minä oon vielä tällä viikolla oksentanut:/. Veikkaan että jatkuu loppuun asti. Vaikkakin on vähentynyt koko ajan

musta taas tuntuu että mulle tulee raskausaikana suonikohjuja. äidillenikin,tullut.. Ja tosiaa pukamia on. Ollu jo ennen raskautta.

Onko muita alkanut jo närästää? Mulla tuntuu heti, jos syö yhtään liikaa. Onneksi esim. tuliset ruoat ei närästä mitenkään erityisesti, vaan tuntuu olevan enemmän vaan määristä kiinni. Suurena chilin ystävänä saattaisi tulla elämäni pisimmät kuukaudet pelkän kaurapuuron, perunan ja muiden mietojen makujen parissa...

Alkoi närästää jo pari kk sitte mut onneksi ei pahasti. Miulla on kans määristä kii, jos esim. juo syömisen jälkeen paljon vettä se "tulee yli" takas kurkkuun. Samarinia oon ottanu ihan pari kertaa. Kai relaksiini löystyttänyt mahalaukun läpän ja tietty on voinu kohtukin jo viedä mahalaukulta tilaa.

ja hurjan herkästi tulee pää kipeäksi väsymyksestä. Migreeni ilmestynyt ja ennen raskautta ei ollut yleensä edes pää kipeä. Yhtenä päivänä migreeni tuli etikan hajusta. Oksentaessa ja kovaa yskiessä saattaa pari tippaa lirahtaa ja myös mulle pukama ilmestynyt.. Selkä on onneksi ollut nyt paremmassa kunnossa, koska ennusteena sille on varmaankin kipeytyminen varsinkin kun vatsa kasvaa isommaksi.

Takaisin