Raskausoireita.

Mitä oon googlaamalla tietoa löytänyt, niin oireiden aaltoilu on kai useimmiten ihan normaalia näin alussa. Ja tosiaan kroppa sopeutuu hormonitasojen muutoksiin, toisilla nopeammin ja toisilla hitaammin. Oon koittanut ottaa ihan rauhallisesti ja olla panikoimatta kun kuitenkin jotain uusiakin oireita on tullut (eilen iski huimauskohtaus auton ratissa, hieman säikäytti - mahtoi viereisten autojen kuskit ihmetellä kun puistelin vimmatusti päätäni ja läiskin itteäni poskille liikennevaloissa seistessä!)
Kovat vatsakrampit ja verenvuoto kun pysyy poissa niin pitää koittaa olla stressaamatta. Mitään kun ei kuitenkaan voi itse tehdä, suuntaan tai toiseen, vielä tässä vaiheessa.

Voiko verenpaineen lasku muuten liittyä alkuraskauteen? Mulla oli viime viikolla 104 / 49 kun kotimittarilla mitattiin. Yleensä on ollut noin 115 / 60 - 120 / 70.

Onko teille tullut raskausturvotusta? Minulla on nyt menossa rv 6+3, ja on ollut kolme päivää vatsa aivan turvoksissa. Nyt on tullut reilu kilo viikossa painoa lisää. Ruokailu ei ole muuttunut, muuta kun sen että on oikeasti koko ajan nälkä, pakko syödä parin-kolmen tunnin jälkeen jotain. Välipala on yleensä hedelmä, tee ja riisikakku tms.

Maha näyttää kyllä jo erehdyttävästi että olisi raskaana.... ja se on selkeesti ns. navan alapuolella. Onko kellään kokemusta, millä turvotusta saisi vähennettyä. Ns valkoisten hiilihydraattien pois jättämisellä? Millä muulla?

Miulla on kanssa turvotusta, samantyyppistä, kuin yleensä on ovulaation jälkeen ja menkkojen aikaan. En oo kyllä ajatellu että sitä tartteis mitenkään saada pois, ei se vaatteet päällä kenellekään näy ja itseäni vaan muistuttaa siitä että ehkä siellä onkin jotakin kasvamassa. :) (Siis näkyyhän se mut ei siihen kukaan mitään huomiota mahda oikeasti kiinnittää vaik itestä tuntuu ihan paksulta.)

Mulla myös alavatsa turpoaa iltaisin, mutta ei vielä ihan niin näkyvästi että raskaus paljastuisi muille. Aamulla se on ihan littana eikä merkkiäkään raskaudesta. Tosin olot kertovat että raskaana ollaan. Oksettava olo kestää koko päivän :( Työpäivät on ihan kamalia, kun pitää pitkin päivää hengitellä syvään etten oksenna. Ihan alkaa tärisyttämään kun verensokeri laskee ilmeisesti niin alas. Syödä pitäis tunnin välein, ja paljon, muuten huono olo ei mee ohi. Sitten tulee hirveä väsymys eikä meinaa pää toimia.

Katki, kyllä kait se matala verenpaine siihen liittyy, tänään neuvolassa multa mitattiin lukemat 95/65 . Mulla on toi verenpaine ollut yleensäkin alhainen, mut ei se ihan tollasta oo kuitenkaan ollu.. Ilmankos pikkasen huippaakin. Joten suolaa naamaan vaan :smiley-bounce022 Sainpahan luvan syödä tänään salmiakkia ;) Niin, ja vettä kannattaa juoda runsaasti kans!

Pitikin mennä sanomaan että oon päässy vähillä oireilla... se asia taitaa olla korjaantumaan päin: eilen ja tänään tolkutonta nippailua ja juilintaa mahassa ja pahoinvointikin sai hurjasti lisää kierroksia tänään päivän mittaan. Ja mistä; esimerkiksi vedestä. Hanavedestä. Pitää kai siirtyä vissyyn.

Mulla on nyt kadonnut turvotuskin kokonaan.. Huoh.. Onpas ärsyttävää epätietoisuutta! Sain muuten neuvolankin vasta rv 9+0, miten muilla on ollut?

Mullaki oli se neuvola muistaakseni vasta joskus 9+3 tai jotain tuommosta. Luulin, että se ois ollu vähä aikasemmin :o En tiiä vaikuttaako se jos neuvolassa kesälomalla porukkaa tai jotain :)

Mulla on eka neuvola torstaina ja silloin on rv 6+5. Ja varhaisraskauden ultraan meen ensi torstaina eli rv 7+5 :) nyt on alkanut pahoinvointi täälläkin päin näyttäytymään....ei yhtään kiva juttu :/ no mut onneks se on ainakin vielä sillä etovuus asteikolla :)

Miulla on neuvola tasan rv 9+0 miun laskujen mukaan. Menkoista jos laskettais oltais 8+1 tms. Täällä on viikoilla 8-10 ensimmäinen käynti, aika hyvä aika.

Miulla on ollu sitä lievää etomista kyllä koko ajan, on saanu olla ruokailuvälistä aika tarkka. Eilen tuli vähän köhittyä kun pesin hampaita huolimattomasti. Mie en oo kauheen herkkä kyllä oksentamaan et en usko että se siihen pisteeseen raskauden takia menee, ainoot kerrat aikuisiällä ku on nii käyny ni oli 40+ kuumetta vatsataudissa yhden kerran ja sit alkoholia liikaa nauttineena joskus.

Mulla neuvola huomenna, silloin myös rv 6+5 näiden laskureiden mukaan. Eka ultra varataan ilmeisesti sitten samalla. Vähän jänskättää, kun pikkasen jo konkretisoituu tämä ensimmäinen raskaus. Koko ajan olo et liekköhän tää kroppa vaan pilailee, eikä olla raskaana ollenkaan. :happy118 Kohta joku testaa sen oikeilla menetelmillä...

Itselläni oli neuvola eilen, koska menkoista laskettuna viikkoja olisi nyt 9+6, mutta todennäköisesti olen vasta n 7-8 viikolla. Perusjuttuja katsottiin RR, Hb yms. Verikokeetkin, jossa katsotaan muistaaseni veriryhmä ja poissuljetaan kupat ja hivit ottivat uudestaan vaikka viime joulukuussa vasta otettiin. Ne otetaan kuulemma joka raskaudessa uudestaan. Liput ja laput mulla olikin jo kotona edellisestä epäonnistuneesta raskaudestani valmiina. Kovasti pyysi alkamaan nauttia raskaudesta, joka tuntuu minulla olevan hiukan hankalaa, koska en uskalla kuitenkaan täysillä luottamaan, että kaikki olisi hyvin. Luulen, että monella meistä on pieni pelko takaraivossa, mutta toivon, että kaikki saamme pienemme pitää :)

Oho, kirjoitin vahingossa väärään ketjuun tuolla kun on oma neuvola- ja ultrakuulumisille. Ilmeisesti tuota ei voi edes poistaa :confused1

Minut on tänään säikäyttänyt aivan valtava huimaus. Etenkin kumartuessa tulee. Pelottaa,kun tuntuu ettei pystyssä pysy!

En mene vannomaan kummasta tämä uskomaton väsymys johtuu, tupakan ja kahvin lopettamisesta vai tuosta nykkösestä masussa. Voin kertoa että työpaikalla on lähes mahdotonta pysyä hereillä, ja nytkin olisi iltavuoroon meno, ja vasta heräsin. Herään siis alunperin todella aikaisin, mutta tussahdan sitten nukahtaa ihan minne sattuu. Kofeiinitonta pikalahvia olen koittanut lirppiä ja ihan hyvää se maun puolesta onkin mutta eipä se väsymykselle mitään tee. Samoin huomaan hikoilevani ja hengästyväni todella helposti! Vatsan nippailu ja kivut äkkinäisiä liikkeitä tehdessä myös tutut. Pahoinvointia ei vielä ainakaan ole, lievääkin lievempää etomista ehkä. :)

Mulla oli maanantaina ja tiistaina ihan hirveä olo... Oksennus oli ihan tosi lähellä! Syömään en pystynyt oikein muuta kuin suolakeksejä, mustikoita ja juomaan sitruunamehua, ne helpotti. Uusia oireita ei ole, ne perusoireet on, rinnat tosi kipeät, varsinkin illalla, kun ottaa liivit pois ja maha kipeä välillä.

Mulla ainoat oireet tällä hetkellä ajoittaiset aivan jäätävät repäisykivut, kaikki äkkinäiset liikkeet aiheuttaa. Lisäksi palelee ja rinnat on niin arat, että esikoisen kantaminen sattuu. Pahoinvointia ei ole minkäänlaista *kopkop*.

Mä nukun nykyään keskimäärin 2h yössä enemmän kuin ennen raskautta, eikä sekään tunnu riittävän. Helposti voisin jäädä sinne vielä pariksi tunniksi, ellei esikoinen alkaisi hihkua omasta huoneestaan, pinnasängyn vankina kun on. ;) Kuvotus on taas pahenemaan päin. Nyt alkaa olla sellaisia supernoloja kuivayökkäyksiä. Saas nähdä kuinka pitkään raskaus pysyy salaisuutena, kun yökkäilen ääneen milloin missäkin.

täällä viimeinen vikko on ollut tosi huono olo, saattanut vierähtää koko työpäivä ja juurikaan mitään syönyt. pitäisi kyllä jotain edes vähän..ja kyllä jotain oon saanukkin alas. alavatsa vihlontaa,menkka juilintaa. rinnat todella arat nyt vähän helpottuneet. palelu ja kylmänväreet. mitähän vielä... mikään makea ei uppoa. ei suklaa tai muukaan makea, mikä kyllä ennen ei ole tuottanut ongelmia :blob5

Takaisin