Raskausoireita.

Tämä joutu tänään oksentamaan het ku joi aamulla vettä. Väsyttää edelleen koko päivän.

Mo83: En tietenkään tiedä miten sun kohdallasi asia on, mutta mäkin ehdin tossa jo huolestua kun oireet katosi joku viikko sitten. Tänään heräsinkin sitten kuvotukseen ja koko päivän on kuvottanut, huimannut ja väsyttänyt. Ehdin tehdä jo viikkonäytöllisen testin tarkistaakseni että hormonitasot on nousussa. On ne juu...

Mulla ei oo mitään muita oireita ku se et menkat jäi pois ja plussa testissä. Esikoisestaki oli vaan noita nippailuja vatsassa ja hiukan heikko tai etova olo jos oli pitään syömättä. Jaksamista oireista kärsiville!

Minäkin oon tosi oireeton, nippailuja vatsassa, vähän paremmin maistuu uni ja ruoka ja ruokailuväli on nyt entistä tarkempi. En tiiä liittyykö tää raskauteen, mut miulla on ollu elohiiri oikean käden nimettömässä kohta viikon... Vänkän tuntuista :D Kerran oli elohiiri ovulaation jälkeen munanjohtimessa, tosin siitä kierrosta ei plussaa tullu mut vähän nauratti kun se alkoi.

Tulipa elmiina tuosta sinun elohiirestä mieleen et mullaki oli edellisessä raskaudessa niitä enemmän. Muistan ku vasemman käden peukalo rupesi monesti väpättämään. Ihmeellisiä oireita sitä tuleeki välillä :D Tällä hetkellä on suht oireeton olo. Väsyttää ja vatsaa nippaili yöllä ja aamulla. Ja edelleenki ihan armoton nälkä heti ku herää. Normaalisti saatan olla montaki tuntia syömättä heräämisen jälkeen ja lipitän kahvia vaan, nykyään ei kyllä pysty. Toissa iltana ihan säikähin ku huippas niin pahasti päässä. Onneksi istuin penkillä sillä hetkellä.

Hah, mullaki oli edelliset kolme päivää elohiiri silmän alaluomessa! Ei kyllä kokoaikaisesti, mutta monesti päivässä. Tänään ei olevielä tuntunut..

Muhunkin on nyt sitten se pahoinvointi viimein iskenyt, hyi että.. Ja koko ajan huimaa. Välillä ihan pelottaa, että kohta lähtee taju :/ Mutta kaipa se on vaan merkki siitä, että kaikki on ihan kivasti :)

Mulla on vieläki nuo samat oireet ku reilu viikko sitte. Rinnat kipeät, alamahaa välillä vihloo ja väsyttää :sleep002 . Jotenki toivois, että tulis enemmän tai jotain muitakin oireita laughing6

Nauti Sall vaan kun ei ole :D

Onko kellään muulla ollut kovia huimauskohtauksia? Mua oikeasti välillä ihan pelottaa, ja niitä tulee monta kertaa päivässä.. Ennen raskautta ei huimausta ole ollut.

Mulla on ollut tota huimausta...just yks päivä seisoin keittiössä mikron edessä kun alkoi huimata ja yhtäkkiä havahduin kun mikro alkoi huriseen ja sit jo pötkötin lattialla,olin päällä painanut mikron oven kiinni kaatuessani :D Mulla on tosin ollut aina huimausta,johtuu alhasesta verenpaineesta. Mutta juu,muita oireita ei oo sit ollut. Välillä on vaikea uskoa et on raskaana,mut ainakaan ei menkkoja kuulu ja testejäkin tuli muutama tehtyä :)

Minulla arat rinnat,kuvotusta etenkin kun tyhjä maha,jatkuva nälkä, alavatsan krampit joiden takia olen jo ultrassakin ehtinyt juosta;) lisäksi väsyttää todella paljon esim pienen lenkin jälkeen tai kauppareissun jälkeen tuntuu kun olisi valvonut ikuisuuden!

Ainiin ja ruokavalio on ainakin hetkellisesti kaventunut hedelmiin,marjoihin,pilttiin ym raikkaaseen,koska pelkkä lihan,vihannesten yms ajattelu ja haju saa voimaan todella pahoin!:D

Mä olen päässyt (pelottavan?) helpolla: rintojen aristusta vaihtelevassa määrin, hyvin lievää pahoinvointia lähinnä silloin kun vatsa on päässyt liian tyhjäksi, ja vessassa saa käydä aiempaa useammin. Alavatsalla on välillä pientä juilintaa ja hengästyttää tavallista helpommin, mutta siinäpä ne oikeastaan onkin. Heti plussan jälkeen eli viikolla 4+ oli voimakkaimmillaan oireet, noiden lisäksi myös väsymystä, palelua ja huimausta, mutta sen jälkeen tuntuu hieman helpottaneen. Välillä huolestuttaa onko tämä nyt sitten huono merkki, mutta silloin on oireet yleensä tulleet taas kohta voimakkaampina ja se on rauhoittanut mieltä.

Sen oon kyllä pistänyt merkille, että mitään makeaa ei tee yhtään mieli (ja se on ennenkuulumatonta mun kaltaiselle karkkihiirelle!). Banaanikin tökkii kun on mukamas liian makeaa. Eilen huomasin myös että uutena ilmiönä on tullut vastenmielisyys kananmunia kohtaan. Ja nyt kahtena aamuna on aamukahvi jäänyt puoleen mukilliseen, kun normaalisti menee kaksi. Jännää :)

Mä olen päässyt (pelottavan?) helpolla: rintojen aristusta vaihtelevassa määrin, hyvin lievää pahoinvointia lähinnä silloin kun vatsa on päässyt liian tyhjäksi, ja vessassa saa käydä aiempaa useammin. Alavatsalla on välillä pientä juilintaa ja hengästyttää tavallista helpommin, mutta siinäpä ne oikeastaan onkin. Heti plussan jälkeen eli viikolla 4+ oli voimakkaimmillaan oireet, noiden lisäksi myös väsymystä, palelua ja huimausta, mutta sen jälkeen tuntuu hieman helpottaneen. Välillä huolestuttaa onko tämä nyt sitten huono merkki, mutta silloin on oireet yleensä tulleet taas kohta voimakkaampina ja se on rauhoittanut mieltä.

Sen oon kyllä pistänyt merkille, että mitään makeaa ei tee yhtään mieli (ja se on ennenkuulumatonta mun kaltaiselle karkkihiirelle!). Banaanikin tökkii kun on mukamas liian makeaa. Eilen huomasin myös että uutena ilmiönä on tullut vastenmielisyys kananmunia kohtaan. Ja nyt kahtena aamuna on aamukahvi jäänyt puoleen mukilliseen, kun normaalisti menee kaksi. Jännää :)

Mrs. L: Mulla on ollut huimauskohtauksia sekä esikoisesta että nyt tästä. Nyt ne eivät ole olleet ihan niin pahoja, mutta viime raskaudessa olen joutunut töissä istuessani pitämään pöydänreunasta kiinni etten putoa. :D

Katki: Mulla oli sama juttu, että plussan aikaan oireet oli tosi vahvat ja vahvistui viikon ajan, mutta sitten viime viikko oli hiljainen viikko ja nyt taas tänään (5+6) todella kuvottava olo, palelua, väsymystä jne... Varmaan myös kroppa tottuu hormonitasoihin jossain välissä ja sitten taas oireita esiintyy, kun tasot nousevat :) Ja eihän kaikilla edes tule mitään kummallisempia oireita vaikka kaikki olisikin hyvin.

Mulla ei oikeastaan ole ollut mitään suurempia oireita ja se vähän jännittää. Esikoisesta oli rinnat todella arat ja toinen kuukausi oli yhtä krapulaoloa. Nyt ei oo kumpaakaan. Ainoat pienet tuntemukset on nukkuessa selällä. Silloin tuntuupientä kiristystä vatsassa välillä, mutta ei oikeastaan muuta. Meinaan varmaan varata varhaisultran ens viikolle, jotta saisi varmistuksen. Tänään pitäis olla joku 5+5.

Mulla oli kans plussan aikaan 2.8. paljon enemmän ja voimakkaampia oireita kuin esim. nyt rv 6+2. Silloin oli tosi voimakkaita alavatsan tuntemuksia, rinnat oli todella arat ja väsy painoi kokoajan. Nyt tällä hetkellä enää rinnat ovat arat ja joskus pieniä nipistelyjä tuntuu vatsassa....mut ehkä tää kuitenkin on ihan normaalia, että jostain vaiheessa oireilee enemmän ja toisessa vaiheessa vähän vähemmän? Vai pitäisikö olla huolissaan :(

Mulla oli kans plussan aikaan 2.8. paljon enemmän ja voimakkaampia oireita kuin esim. nyt rv 6+2. Silloin oli tosi voimakkaita alavatsan tuntemuksia, rinnat oli todella arat ja väsy painoi kokoajan. Nyt tällä hetkellä enää rinnat ovat arat ja joskus pieniä nipistelyjä tuntuu vatsassa....mut ehkä tää kuitenkin on ihan normaalia, että jostain vaiheessa oireilee enemmän ja toisessa vaiheessa vähän vähemmän? Vai pitäisikö olla huolissaan :(

Takaisin