Raskausoireita.

joo tottakai jokainen saa tehdä/imettää/nukkua yönsä miten haluaa. itse tosiaan koin helpoimmaksi vain nostaa vauva meidän sänkyyn, imettää ja torkkua itse siinä samalla. esikoisen kohdalla aluksi en uskaltanut antaa unen tulla yöllä imettäessä, pelkäsin justiin että rutistan vauvan, mutta kun tiesin että herään tosi herkästi pienimpiinkin ääniin, niin kummasti sitä jaksoi paremmin päivisinkin, kun antoi itselleen luvan torkkua siinä samalla kun vauva syö. :)
ja kuitenkin molemmat pojat ovat jo parin kuukauden ikäisenä nukkuneet yönsä heräämättä syömään, ettei tuota "perhepetiä" meilläkään kovin kauaa edes ollut. vain sen "pahimman" imetysajan. :)

Mulla on kans aamusin aina kipeet ja turvonneet sormet. Muuten ei oo mitenkään hirveesti turvotusta havaittavissa niin tuntuu oudolta että sormet on kun rivi pieniä vesi-ilmapalloja!

ninetsu just tuollai ku meniskin niin se olis ihan ideaali :) Alussa on vauva varmasti sängyssä, en mie ainakaa aio alkaa jollain imetystuolilla kökkimään puolta yötä. Mutta omaan sänkyyn nukutetaan ja sit siirretään sitä mukaa kun yösyömiset vähenee.

Miulla ei tuo sormien turvotus ja käsien tikkuilu mee enää ollenkaan ohi, kohta kolme viikkoa ollu vasen käsi jatkuvasti kipee. Nyt vasta tosin alkaa olla sellaista ihan näkyvää turvotusta 37. viikolla. Silloin ton säännöllisen tikkuilun alettua lakkas sormukset menemästä. Tai piti erikseen kokeilla ku en sormuksia yleensä käytä :)

Juurikin noin se meni meilläkin. Sitte ku yösyötöt väheni/loppui niin vauva nukkui omassa sängyssä. Alkoi kyllä aikasin nukkumaan kokonaisia öitä. Katsotaan vaan niin tää kakkonen alkaa sit joskus vuoden ikäisenä, enhän mää voi mitenkään saada kahta hyvin nukkuvaa lasta :grin

Aaa, mies tiesi, mistä kivut alapäässä johtuu: "Se on se vauva" Ihanko totta? Ei paljo lepo auttanut. Ilmeisesti se tunkee nyt ittesä tonne lantioon tms. Pohdin just, et lähenkö ees ruokakauppaan, et pystynkö kävellä sen vertaa...Kotonakaan ei kyl jaksais olla.

Mulla ei oo edelleenkään vauva laskeutunu kovin alas. Pään ja häpyluun välissä on yli 5cm tilaa. Tietenkin tota aikaakin on vielä mutta välillä mietin että meinaako se puskea koskaan tonne alaspäin?!

^^ On ne miehet ihania, kun ne tietää kaikki vastaukset :grin Mullakin on tänään alapää jotenkin eri tavalla kipeä kuin ennen. Sellanen kosketusarka o_O

Tiietkö Kaisa onko sulla toi vauva jo laskeutunut asemiinsa? Mulla maanantaina vielä neuvolassa se pää oli "ylhäällä ja heilui". Mut nyt on kyl niin jäätävä toi kipu ja tosiaan kosketusarka koko häpyluun seutu...

Viime viikon neuvolassa oli laskeutumassa mutta ei vielä alhaalla asti, ei kuitenkaan saanut enää otetta päästä. Voisi hyvinkin olla, että meidän vauvat laskeutuu ja kiinnittyy nyt tai sitten me aletaan kohta synnyttämään :p

Mun puolesta joku teistä pidemmällä olevista vois lähteä synnyttämään vaikka tänään! Odottaminen on niin pitkästyttävää.

Joo vaavit kuulemma usein hiljenee pariks päivää ennen synnytystä ja tää on vaan intoutunu mylläämään taas oikein urakalla pidemmän hiljaisen kauden jälkeen. :)

Tää kaks päivää jatkunut "paineen tunne lantiossa" kyl riittää. Siis pingviini ei ees enää kuvaa mun kävelytyyliä, tai no 150-vuotias pingviini. Kävin kaupassa, ärsytti kun joutu unohtuneen tavaran takia raahustaa siellä vähän takaisinpäin..."voit käyttää päivät miten haluat! tee pitkiä kävelyretkiä!" (vau-kirja...)

Ja oon kans vapaaehtonen synnyttämään! Koska huomenna jo 38+0. Mietin just tänään niitä "oho synnytti yllätysvauvan, ei tiennyt olevansa raskaana", ni MITEN ei tiennyt? :) Kyl olisin ainakin ite jo jossain selkä-häpyluulääkärillä käynyt...

Elmiina tai joku muu joka on fb-ryhmässä, onks siellä syntyny jo vauvoja enemmänki? Musta on jotenkin tosi hassua että siitä on jo niin hirmupitkä aika kun Katkin vauva synty mutta muita vauvauutisia ei oo vielä tullu. Odottelen täällä herkeemättä seuraavaa poksahdusta :)

Ok. No niin mä ajattelinki! Meitä on täällä niin paljon pienempi porukka että vauvauutisiakin tulee vähemmän :)

Suurin osan raskauden ajasta on ollut kamalat liitoskivut, issias kivut ja on ollut vaikea kävellä. Nyt olo on melkoinen pallo olo kun on lisäksi turvotusta ja kutina raskaus arpien takia. Toivoon jo et pikkuinen putkahtaa pian maailmaan kun ei olisi kun pari viikkoa enää.

Takaisin