Raskausoireita.

Eipä ne oo sielläkään vielä synnytystarinoitaan juuri kertonut kuin pikaiset kuulumiset ja muutama hassu on vasta ehtinyt lisätä siellä syntyneiden listalle vauvat niin siksi en miekään muista montako niitä nyt oli. Kun se vauva tulee tapaa olla muutakin tekemistä ku netissä roikkuminen... :)
 
Uskomatonta että pian mun päivät täyttää muunlainen ohjelma...siis tää on varmaan odotusajan tehtävä: kyllästyttää, ni jaksaa sit hoitaa vauvaa innolla, kun on jotain tekemistä.
 
Minulla ei ole mitään muita oireita tällä hetkellä kuin aina iltapäivisin alkava selkäsärky ja satunnaiset supistelut. Ja toisinaan tulee sellaisia menkkamaisia jomotuksia tuonne etualan sivuille (hienosti termit hallussa). Joskus raajoja ojennellaan siihen malliin, että pitää ihan itsekin suoristautua jos sattuu istumaan, kun tuntuu niin ilkeältä sisuskaluissa. Tuo selkäsärky on kyllä jännä, kun se on vaan tuolla oikealla puolella kyljen ja selkärangan keskellä. En tiedä johtuuko jotenkin siitä kun vauva lilluu siellä oikealla puolella, tai ainakin vielä viime neuvolassa oli sillä puolella enkä usko että se on puolta vaihtanut. Itse en siis vieläkään kykene havaitsemaan miten päin ja missä kohtaa tuolla mahassa oleillaan..
Olen ihan ihmetellyt teidän muiden juttuja lukiessa, että miten itse olen päässyt oireiden kanssa näin vähällä. Toki tässä on vielä aikaa tulla vaikka mitä, mutta toivon tietysti ettei tule. Nukuttuakin saan hyvin, kun pikkuinen tuntuu nukkuvan samassa rytmissä kuin minä. Silloin se hetken yöllä melskaa jos käyn vessassa, mutta aika pian se sitten taas rauhoittuu.
 
Minulla on jonki aikaan ollut tosi kova kutitusta. Aluksi neuvolassa epäiltiin että olisi raskaushepatoosia. Kun verikokeet oli otettu niin niissä ei ollut mitään onnkesi. Neuvolassa sanottiin vaan, että se on se turvotus joka tekee sitä.

Ärsyttävää kun koko ajan kutittaa joka paikasta. Vaikea saada untakin sen takia.
 
Loppuraskauden iloja... Nyt pari viikkoa sitten on alkanut:

- Ikenet vuotaa verta
- Pimpissä on limakalvot ohuet ja arat
- Nenä vuotaa verta
- Hengitys haisee niin, että itsekin huomaa ja suussa maistuu pahalta
- Ensin tuli naama täyteen näppyjä, nyt hilseilee nahka joka puolelta pois (rasvaus ei auta, mutta hillitsee vähän kutinaa)
- Valkovuotoa lorahtelee tosi miellyttävän tuntuisesti, yh
- Kunnon turvotus, jonka myötä
--- Vasemmasta kädestä puuttuu tunto ja tikkuilee (rannekanava ahdas)
--- Sormukset ei mene sormeen
--- Alahuuli on turvonnut, ihan kuin ois huulipistoksessa käynyt
--- Kengät tuntuu ahtaalta
- Lisäksi nyt parin päivän sisään on kipeiden suolistokramppien lisäksi tullut taas alkuraskaudesta tuttu ummetus takaisin, jee. Tää ripulinpoikanen on ollut paljon mukavampi.
- Sit tietty ne menkkamaiset vihlonnat kohdunsuulla
- Vauva on laskeutunut niin alas ja painaa niin paljon, että virtsarakkoon vihloo ja sattuu lähes koko ajan kun hän yhtään liikkuu

Jos jotain positiivista hakee, niin vaikka turvotusta on tullut ja vauva kasvaa kohisten niin painonnousu näyttää hidastuneen.
 
Järetön turvotus iski taas jalkoihin :sad001 Helpotti välissä hieman, mut nyt on taas pallonilkat. Toisesta tennaristakin hajosi pohja niin ei viitsis rikkinäisellä lompsia märällä kelillä, en tiedä meneekö tällä hetkellä oikeen mitkään muut kengät jalkaan. Pitää varmaan kohta jotku miehen kengät ottaa lainaan....:confused:
 
Mä oon jotenkin aatellut, et käyttäsin crocseja ja reinotossuja kohta enää, koska kenkien laitto on niin pirun raskasta. Kengät menee kyl jalkaan, eikä oo jalka ainakaa vielä kasvanut. Oispa kesä, ni vois jotain lipilapeja ja ballerinoja käyttää...
 
Mulla on tän päivän aikana turvonnu sormet ja kädet muutenkin. Oon yrittäny juoda ja liikkua ja syödä greippiä mut ei auta :/
 
Samaa toivon et olis crocsi-kelit niin helpottas eikä tarvis ähertää normikenkien kanssa. Itekki mietin noita miehen reinoja vaan on tuolla sen verran märkä keli ettei niitäkään pysty käyttää. Saa nähä mitkä kengät sitä vetäsee huomenna jalkaan, kun ois neuvolaanki meno...
 
Minä oon joulusta asti käyttänyt pelkästään kuomia ja kumppareita :) Kumpparit saa sujutettua jalkaan aika mukavasti. Crocsit (tai siis kopiot) pitäiskin käydä ostamassa kesää varten, viime kesäset heitin roskiin, kun kaikista meni pohjat puhki. Crocsit ois aika hyvät siellä sairaalassakin.
 
Mä oon saanu loppuraskaudessa liitoskipujen ja raskausdiabeteksen lisäksi raskausihottuman. Jeejee.
 
Kuivuuko jollain muulla suu ja kurkku nukkuessa? Mä nimittäin herään nykysin sellaseenkin mukavuuteen, ei auta vaik kuinka kieltä pyörittää, vettä on juotava (vessakierre valmis...) Vai voiko se nyt olla jotain allergiaa...musta tuntuu, et olis koko raskauden ollut nenä tukossa...
 
Parasta! En ees ite aina huomaa, et on ihan hiki nukkuessa. Ite nukun pelkis pikkuhousuissa toinen jalka peiton alla. Miehellä jopa paita päällä...:) Syntys jo...
 
Samaa täällä kuumeisesti ootellaan. Pyörii ajatukset vaan sen ympärillä. Silti kuitenkin koittaa keksiä lähipäiville jotain tekemistä niin jospa se aikakin menis nopeammin. Huommenna ois tarkoitus käydä kirppiksellä, to leffassa ja pe ois vyöhyketerapiahierontaa. Toivon et se käynnistäis synnytyksen jos vaan kroppa on siihen valmis... :)
 
Viime yönä iski ekaa kertaa koko elämän aikana ystävämme närästys! En oliskaan halunnu nukkuu yöl. :wink
 
Miten paljon teillä on tuota maitoa tiputellut tisseistä jo raskausaikana? Mulla alko varmaan puolessa välissä raskautta tulla sillon tällön pisaroita toisesta rinnasta, ja nyt loppua kohden tulee joka päivä, ja vähän useampiakin pisaroita. Mutta siis vaan toisesta! Nyt oli aamulla herätessä ekaa kertaa kuivunutta maitoa pisin rinnuksia, oikeen kunnolla siis yön aikana valutettut. Pitänee ottaa liivisuojatkin käyttöön. Se tässä vaan mietityttää et miten mahtaa synnytyksen jälkeen toi toinen tissi toimia, kun ei oo pisaran pisaraa siitä koko aikana tullut.
 
Molemmissa n. puolesta välistä alkaen tiputellut maitoa. En olisi sipuli kovin huolissani, eiköhän se maito nouse molempiin kunhan syntyy. Eihän kaikilla tule pisaran pisaraa raskausaikana, mutta ihan normaalisti noussut maito synnytyksen jälkeen. :)
 
Takaisin
Top