Raskausoireita.

No ei :) Ja oon ton laskenut siitä, et saa syntyä vkolla 37 ja tulee viimeistään 42. viikolla. Siin on kuitenkin 5 viikkoa eroa...Ehkä tekisin aamukamman kyl ton isomman luvun mukaan, ni ei ihan hypi seinille (eipä!)

Elmiina oli kyllä niin osuvasti sanottu noista mielialanvaihteluista, samaistuin heti tohon fiilikseen :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään menin pissille niin kuulu masusta hento napsahdus. Pikkumies taitaa vaan venytellä kalvoja pinkeeks ja päästää ne sit taas irti.. Ainakin hope so. :)

Minulla on nyt alkanut supistella vähän kirpakammin töissä. Välillä tulee ihan sellainen olo, ettei pysty kunnolla kävelemään jos on vatsa samaan aikaan pinkeänä. Tottahan sitä sitten olen miettinyt, että kuinkahan pian se vauva meinaa maailmaan putkahtaa? Menkkamaisia jomotuksia tuntuu alavatsalla päivittäin. Mutta mitään liitoskipuja tai vihlovia puukkoja en ole täälläpäin havainnut. Tai sitten en vain tajua niitä. Pitää nyt katsella miten tuo ensi viikko töissä käynnistyy, että pitäisikö käväistä näytillä. Ei tässä enää olisi kuin ensi viikko töissä ja sitä seuraava viikko koulussa, niin sitten alkaisi äitiysloma.

Tuttuja tän hetken oireita mullaki mitä muilla. Onko muilla sellasta että aaltomaisesti sattuu ihan alavatsalle siellä missä oletan vauvan pään ja käsien olevan. Luultavasti aiheutuu siitä kun vauva heiluttaa päätään ja käsiään ja yllättävän usein tekee todella kipiää :( se on melkein pahenpaa kun ne potkimiset melkein keuhkoissa :D mä olen onneksi välttynyt koko aikana ummetukselta tai ripulilta, mutta nyt on ilmenny jotain suolisto ongelmia :( epäilen ku suoletki rupee olemaan ahtaasti niin on ilmavaivoja ja ihan sellasia kramppeja plus vatsa toimii tuplasti useammin kun normaalisti.

Nyt on tainnu vauva laskeutua, kun pitää yölläkin käydä useammin vessassa ja närästys tuntuu hieman helpottaneen. Äitikin eilen katsoi mahaa ja kysyi et onko se laskeutunu ja ehkä tää vähän matalemmalla on mut en mitään isoa eroa huomaa, tiiä sitten. Vauva tuntuu rauhottuneen vaikka liikkuukin edelleen hyvin. Menkkasupistuksia on tullut monena iltana pidemmän aikaa. Mulle iski nyt flunssa, ei ois kyllä kiva lähteä tälleen puolikuntosena synnyttää vaikka tuskin ihan hetkeen onkaan lähtö mut pitää vaan toivoo et tää menee pian ohi...

Onko muilla muuten sellaista puujalka-oloa niin kuin minulla? Eli jos istun taikka seison paikallani pidempään kuin 5min, niin sitten kun lähtee liikkeelle niin tuntuu ettei jalat oikein meinaa toimia. On siis jotenkin tosi jäykän tuntuiset. En tiedä näkyykö se minun liikkeellelähtö ulkopuolisen silmiin mitenkään, mutta ainakin itsellä on sellainen olo ettei meinaa eteenpäin päästä.

On ollut tuota puujalkaa välillä. Jalat ja kädet on jäykät lähinnä turvotuksesta ja yöllä puutuu joku raaja vähän väliä.

Minulla ei ole ollut turvotuksia vielä lainkaan, ei edes näihin puujalkoihin liittyen. Öisin saattaa jompi kumpi käsi puutua, mutta varmaan lähinnä sen takia että olen nukkunut niin sikeästi ja pitkään yhdessä asennossa kun sitäkään ei joka yö tapahdu.

mulla on ihan viiltävän kamalat liitos ja alamahakivut..ai jlauta! Ihan reilu viikossa pahentunu tämmösiksi ja aina uus päivä on edellistä pahempi :(. Voiko näitä helpottaa jotenki? Ainoat toimiviks havaitut keinot tähän asti on konttaaminen ja etunoja asento esim pöytään nojaten.

mut jotain hyvääki:vauva on kääntyny pää alaspäin ! Kälyni (valmistuu nyt kätilöksi) kokeili vauvan asennon eilen ja raivotarjonta oli :).tosin voi vielä kääntyilläki,ei ollut kiinnittyny. Mut mietin et voisko tuo pää alaspäin kääntyminen selittää nää alamaha,lantio,**llukivut..

dulu, ootko kokeillu jyväpussia tai jumppapalloa? mulla ainakin auttaa kipuihin lämpö ja pallon päällä killuminen, ei ne kivut lopu, mutta hellittää vähän :)

Jyväpussi on kyl hyvä! Mulla ei oo liitoskipuja tai alavatsakipuja, mut selkäkipuja senki eestä. Vuoroin alaselkä ja keskiselkä jomottaa, ja lantio on aamuisin ihan hullun kipee kun ei saa kunnon asentoa yöks. Varmaan ainakin osittain senki ansiota et en oo saanu mitään liikuntaa tehä kohta kahteen kuukauteen, ni on ihan jumissa koko selkä. Mut jyväpussin ohella oon huomannu et piikkimatto auttaa tosi hyvin, vaikkaki aina ne kivut lopulta takasin tulee. En ihan pysty enää makailee sen päällä, kun meillä on ihan superterävä piikkimatto, mut selän taakse kun laittaa ja nojailee siihen ni kyl helpottaa.

Hei hyvä vinkki toi piikkimatto, sitä oliskin kiva kokeilla!

Ääni piikkimatolle. Se rentouttaa tosi mukavasti ja itse ainakin nukahdan sen päällä köllöteltyä tosi nopeasti. Saiskohan sen maton jotenkin toimimaan jalkajumeille...

Miun pitäis kans hommata sellainen joskus. Nyt on sellainen luun muotoinen piikkipallo millä rullailen selkää lattiaa vasten, sekin on ihana :)

voe kökkö, heitin just muutama viikko sitten piikkimaton roskiin vku monta vuotta lojunu käyttämättömänä täällä! enpä ois silloin arvannut että käyttöä vois vielä tulla.mut tuo jyväpussi löytyy, pitääpä sitä kokeilla. huomasin eilen että myös tukivyöllä oli vähän vaikutusta, vaikkei tää maha iso ookkaa.ilmeisesti vvävävähvähevähv

Takaisin