Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on maha ollu jo erilainen vaikka vasta 6+1 nyt. Esim. arka kosketukselle jos vaikka lapsi painaa siihen. Samoin joissakin asennoissa se tuntuu ikäänku isommalta jo ettei pysty ihan kaikilla tavoilla olemaan. Ja turvottaa kyllä varmaan myös.

Muuten on närästystä, ruokahimoja ja -aversioita jne, pienemmät annoskoot tarvii yms perusjuttuja 😄

Edit. Niin ja siis toi on jännä toi juttu että tekee mieli raskaana syödä samoja juttuja kun vaikka lapsena. Oon kuullu tosta monelta! Ja itellä aiemmissa raskauksissa perus ruokahimoja ollu pussinuudelit ja perunamuussi ainaki. 😄 En siis yleensä muuten syö pussinuudeleita.

Muokattu viimeksi:
Onko muilla alkaneet yölliset vessareissut? 8+4 mennään ja viikon verran oon kulkenut öisin kerran vessassa. Melkosta ku alkaa jo nyt tämä vessassa ravaus 😅 Mulla pahoinvointi menee tosi pahaksi, jos tulee liian pitkä väli kunnon ruuan suhteen. Vkl meinaa syöminen lipsua ja sit on niin kauhee kuvotus että vaikea saada alas mitään.

Onko muilla alkaneet yölliset vessareissut? 8+4 mennään ja viikon verran oon kulkenut öisin kerran vessassa. Melkosta ku alkaa jo nyt tämä vessassa ravaus 😅 Mulla pahoinvointi menee tosi pahaksi, jos tulee liian pitkä väli kunnon ruuan suhteen. Vkl meinaa syöminen lipsua ja sit on niin kauhee kuvotus että vaikea saada alas mitään.

Nyt 10+3 ja pitkään tullut käytyä wc:ssä 2 x yössä. 🫠

Juu ja rakko ei meinaa tyhjentyä kunnolla. 🥲

Miltä teidän vatsan koko tuntuu? Kun ei oikeasti voisi olla, mutta minusta mahalla maatessa tuntuu jo ei nyt greippi mutta ehkä mandariini vatsassa, ja minun ylävatsa on jo alkanut pyöristymään ulospäin. Aiemmin sanoin, että järkyttävä turvotus, mutta nyt välillä näyttää maha jo raskausvatsalta. Ja viikkojen pitäisi olla 6+2...
Mua lähinnä turvottaa ja ehkä joku pieni kohouma siellä. Nyt on viikkoja 8+3.

Mulla ei kyllä todellakaan näy eikä tunnu vielä yhtään mitään (viikot 8+5). Mutta syömisen suhteen oon huomannut, että aiemmin normaalit annoskoot ovat muuttuneet aivan liian suuriksi. Syön tosi pieniä annoksia, ja syödessä saattaa ihan yhtäkkiä tulla vaan totaalinen stoppi, ettei pysty ottamaan enää yhtäkään haarukallista. Toisaalta välipalojen määrä onkin sitten lisääntynyt eksponentiaalisesti 😅 Sekin on vähän huvittavaa, että ruokailun suhteen tekee mieli syödä samoja asioita, joita söin joskus teininä 😁 Pussinuudeleita ja valkosta leipää… riisikakkuja unohtamatta 😁😁
Mulla on sama, että annokset pienentyny ja/tai pitää syödä ruokaa vähitellen, taukoja pitäen.

Ja mie oon ollu ihan hulluna paahtoleipään - en oo niitä paljoa syöny aikuisiällä enää, mutta lapsena rakastin.. 😃

Johtuuko sitten tuosta paahtoleivästä vai mistä, mutta nyt oon alkanu huomaamaan vatsassa (enempi) turvotusta. Tänään ultrassa todettiin olevan 8+2

Mulla on sama, että annokset pienentyny ja/tai pitää syödä ruokaa vähitellen, taukoja pitäen.

Ja mie oon ollu ihan hulluna paahtoleipään - en oo niitä paljoa syöny aikuisiällä enää, mutta lapsena rakastin.. 😃

Johtuuko sitten tuosta paahtoleivästä vai mistä, mutta nyt oon alkanu huomaamaan vatsassa (enempi) turvotusta. Tänään ultrassa todettiin olevan 8+2
Mulle myös uppoaa paahtoleipä niin hyvin!

Mulla paahtoleipä on ainut leipä, mitä nyt saan syötyä, siitä kaura- ja moniviljaversiot. Normaalisti syön lähes ainoastaan ruisleipää, nyt en vois kuvitellakaan.

Ai että kun pahoinvointi on tullut päälle aika hurjana. Eilen illalla otin ekan pahoinvointilääkkeen ja ilo on huomata kuinka paljon parempi olo tuli jo yhdestä lääkkeestä 😍 eilinen meni oksentaessa ja erittäin etovassa olossa. Eli ihan mieletöntä että saa olla vaan vähän pahoinvoiva 🙌🏻🤢

Onko muilla ollut ennen positiivista testiä aamupahoinvointia, vatsakipua ja vatsa sekaisin. Itsellä lauantaina alkoi kaamea vatsakipu ja vatsa meni sekaosin. Nyt kipua/ paineen tunnetta alavatsalla. Lantion / alaselan lihakset kipeenä. Sekä aamuisin pahoinvointia joka pahentuu joka aamu, päivällä pahoinvointi pysyy hallinnassa säännöllisellä pienten annosten syömisellä sillä nyt myös ruokahaluttomuutta. Lisäksi ollut päänsärkyä, viluisuutta ja nyt kello ilmottaa että kehon lämpötila 1.4 astetta korkeempi kuin normaalisti. Viimeviikolla oli myös kurkku kipua muutamana päivänä. Nyt mahdollisesti dpo 9-10 ja testi näytti aamu yöllä negaa. Mietin että voiko kyse oikeasti olla raskaudesta vai jostain muusta. Tässä esikoisesta haaveillaan

Oireet kyllä edelleen varsin vähissä.. :D varhaisultrassakin tästä sanoin ja kerroin kyllä, että ekassakaan raskaudessa ei alussa hirveesti ollut mitään. Nyt silti tietenkin taas stressi nostelee päätään, kun mietin, että miksi alkio on pienempi kuin menkoista laskettuna vai onko tosiaan sit vaan ollut niin pitkä kierto..

Ilmaa mahassa on välillä tosi paljon. Se on pikkasen raskasta. 😑

Miestä ärsyttää, ku stressaan vaan kokoajan. Tekis kauheesti mieli varata vielä toinen varhaisultra jonnekin loppuvuoteen, mut kyl jouluna ois rahalle paljon muitakin käyttökohteita.

Onko muilla ollut ennen positiivista testiä aamupahoinvointia, vatsakipua ja vatsa sekaisin. Itsellä lauantaina alkoi kaamea vatsakipu ja vatsa meni sekaosin. Nyt kipua/ paineen tunnetta alavatsalla. Lantion / alaselan lihakset kipeenä. Sekä aamuisin pahoinvointia joka pahentuu joka aamu, päivällä pahoinvointi pysyy hallinnassa säännöllisellä pienten annosten syömisellä sillä nyt myös ruokahaluttomuutta. Lisäksi ollut päänsärkyä, viluisuutta ja nyt kello ilmottaa että kehon lämpötila 1.4 astetta korkeempi kuin normaalisti. Viimeviikolla oli myös kurkku kipua muutamana päivänä. Nyt mahdollisesti dpo 9-10 ja testi näytti aamu yöllä negaa. Mietin että voiko kyse oikeasti olla raskaudesta vai jostain muusta. Tässä esikoisesta haaveillaan
Itselläni ei pahoinvointi tai vatsaoireet alkaneet ennen plussaa, mutta muita raskausoireita tuli niin aikaisin, että luulin että ei ole edes mahdollista. Rinnat siis kipeytyi melko pian oletetun ovulaation jälkeen ja on tulleet koko ajan kipeämmiksi. Nyt mennään viikoilla 7+5.
Toivon todella, että olet raskaana! ♥️

Aika moni on kertonut, että raskausoireena on ollut palelu. Minulla ihan päinvastoin, eli on kuuma melkein koko ajan. Ei ole tarvinnut ulos mennessä pitkiksiä housujen alle, ja toppatakki on saanut roikkua henkarissa. Yöllä pitää heittää peittoa pois päältä, vaikka nukutaan ohuella kesäpeitolla. Onko muita kuumakalleja?

Aika moni on kertonut, että raskausoireena on ollut palelu. Minulla ihan päinvastoin, eli on kuuma melkein koko ajan. Ei ole tarvinnut ulos mennessä pitkiksiä housujen alle, ja toppatakki on saanut roikkua henkarissa. Yöllä pitää heittää peittoa pois päältä, vaikka nukutaan ohuella kesäpeitolla. Onko muita kuumakalleja?
Mulla sekä että... yhtäkkiä saattaa olla aivan tuskahiki ja seuraavaksi ja kauhea vilu. Ymmärtääkseni tämäkin johtuu hormoneista 😅

Raskaus voi alkaa oireilla aika pian alkion kiinnittymisen jälkeen. Kohta sinulla voi testikin näyttää plussaa, mutta jos ei näytä, niin sitten vaan odotat pari päivää ja teet uuden testin. Tai sitten alkavat kuukautiset. Toivottavasti tulee plussa testitulos!

Iltaisin varsinkin maha alkaa kyllä olla niin turvoksissa, että huh. :D Epäilen, et mun teini on jo tajunnut homman. Ei silti haluta lapsille ihan vielä kertoa, kun ei tiedä miten kaikki etenee...

Tänään raskausviikko 9 käyntiin.

Eilen koin ensimmäisen kunnon pahoinvointipäivän. Mikään ei maistunut, ja naama harmaana sohvalla meni päivä. Lievää etovaa oloa ja entisten lemppariruokien ällötys ollut aaltoilevasti sieltä 3+ viikoilta kun saatiin tietää.

Muutoin oireilua ollut kiinnikekipuja, vartalotyyny käytössä kun pakko saada polvien väliin jotakin nukkuessa. Saunomiset jäänyt vähemmälle, oon huomannut että alkaa otsalohkoa koskemaan heti kun siirtyy saunaan. Kellään samaa?

Psyyke on kohtuu kireä, ja harva se hetki saa pyydellä hellulta anteeksi kiukuttelua🥹 myös älyttömän apaattinen ja miltein masentunut toisinaan. Toive on että toiselle kolmannekselle helpottaa..

Takaisin