Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei. Kävin rv 7+4 neuvolassa ja tuolloin kaikki oli hyvin. Ja syke oli. Minulla kokemusrs ennen raskautta jo iskiais kivusta ja tämä täysin samaa mutta pitkäkestoisempaa ollut. Fyssarin mielestä raskaus löysyttänyt jo niveliä yms jonka vuoksi oireilee selkä. Mutta nyt uutena huolena eilen hävisi raskausoireet ainostaan hieman arat rinnat enään. Onko kellään kokemusta ja kaikki ollut hyvin?
Ei oo mullakaan juuri oireita ollut viikkoon.. Eikä siis tietoa, et onko kaikki hyvin. Toivottavasti.. On tää stressaavaa. Hyvin etäistä pientä etomista välillä ja rinnat vähän kipeet välillä. Jossain vaiheessa oli kovaa turvotusta, mut nyt ei ole sitäkään. Just näin somessa kuinka jollain oli ekassa virallisessa ultrassa selvinnyt keskeytynyt keskenmeno. 😪 Meillä on vielä kolme viikkoa ultraan ja on todella ahdistavaa odottaa.

Oispa meillä kaikilla vaan kaikki hyvin. ❤️

Mulla ainakin oireet vaihdelleet. Oli viikkoja, että pahoinvointia ei juuri ollut esimerkiksi alkuviikosta, mutta se palasi loppuviikkoa kohden. Rinnat olleet arat koko ajan, mutta pahoinvointi vaihdellut. 10-11 viikoilla meni pahoinvointi sitten siihen, että kun söi ni kohta oksensin kaikki pois. Mulla nyt 11+6. Maanantaina katosi taas enempi pahoinvointi ja tilalle tuli kova pääkipu ja verenpaine nousi. Nyt oon seuraillut tuota verenpainetta kun aina olleet niin alhaiset paineet ja yht äkkiä nousi ni huolestuin.

Hei. Kävin rv 7+4 neuvolassa ja tuolloin kaikki oli hyvin. Ja syke oli. Minulla kokemusrs ennen raskautta jo iskiais kivusta ja tämä täysin samaa mutta pitkäkestoisempaa ollut. Fyssarin mielestä raskaus löysyttänyt jo niveliä yms jonka vuoksi oireilee selkä. Mutta nyt uutena huolena eilen hävisi raskausoireet ainostaan hieman arat rinnat enään. Onko kellään kokemusta ja kaikki ollut hyvin?
Raskauspahoinvoinnille on tyypillistä, että alun jälkeen se loppuu. Sinulla on niin pitkällä jo viikot, että jos pahoinvointia ei ole, niin se on se normaali tilanne.

Minulla alkoi eilen voimakas verenvuoto ilman mitään kipuja . Vuosin kerralla n 6 dl verta!! Jouduin sairaalaan ja luulin saaneeni keskenmenon mutta vauva olikin elossa ja virkeänä. Kohdussa löytyi hematooma joka vuoti. Onko kellään kokemusta hematoomasta? Jos niin onko raskaus edennyt hyvin? Huolissani olen. Enää vain ruskeaa vuotoa jäljellä sitäkin pyyhkiessä. Voi kuulemma kestää monta viikkoa että tyhjenee.

Minulla alkoi eilen voimakas verenvuoto ilman mitään kipuja . Vuosin kerralla n 6 dl verta!! Jouduin sairaalaan ja luulin saaneeni keskenmenon mutta vauva olikin elossa ja virkeänä. Kohdussa löytyi hematooma joka vuoti. Onko kellään kokemusta hematoomasta? Jos niin onko raskaus edennyt hyvin? Huolissani olen. Enää vain ruskeaa vuotoa jäljellä sitäkin pyyhkiessä. Voi kuulemma kestää monta viikkoa että tyhjenee.
Huh, hurjalta kuulostaa! Onneksi voitte molemmat sikiön kanssa nyt hyvin. Olen ymmärtänyt että hematoomasta huolimatta raskaus voi sujua ihan normaalisti mutta ehkäpä täällä on muita joilla on asiasta enemmän kokemusta.

Miragle: kuulostaapa pelottavalta tilanteelta! Kuten edellinenkin sanoi, onneksi voitte molemmat ilmeisesti hyvin. Mullakaan ei ole kokemuksia aiheesta jakaa, mutta paljon tsemppiä ja myötätuntoisia ajatuksia sinne!

Mun raskausoireina on ollut jotakuinkin jatkuva kuvotus, mitään muuta ei ole tehnyt mieli kuin Viiliä ja piltti-hedelmäsoseita. Nyt mennään viikoilla 13+6, ja viime päivinä olen saanut syötyä jo vähän paremmin. Väsymys ja aivosumu on ollut myös ihan hirveitä, eikä niitä helpottanut joulukuussa sairastettu influenssa. Migreeni on myös ilmoitellut itsestään harmillisen säännöllisesti, pitää jutella estolääkityksestä lääkärin kanssa. Se nimittäin tauotettiin ajatuksella, että migreeni helpottaa raskaana ollessa. Harmi, ettei niin käynyt. Että niitä energisempiä viikkoja odotellessa. 🙈😅

Onko täällä muut syöneet lääkettä pahoinvointiin? Itsellä niin pahat oireet etten meinannut pärjätä mitenkään ensimmäisiä viikkoja. Nyt olen saanut vähennettyä lääkettä kun viikkoja 12+3.

Onko täällä muut syöneet lääkettä pahoinvointiin? Itsellä niin pahat oireet etten meinannut pärjätä mitenkään ensimmäisiä viikkoja. Nyt olen saanut vähennettyä lääkettä kun viikkoja 12+3.
Mulla nyt 13+0 ja edelleen pahoinvointilääke max. annostuksella, yhdessä kohtaa sain jo yhdellä tabletilla pudotettua annostusta mutta oli pakko palata takaisin 4tbl kun klo19 jälkeen olo oli ihan hirveä. Ei viitsinyt itseä kiusata kun kerran lääke vointia helpottaa. Aiemmassa raskaudessa en tarvinnut lääkettä enää ollenkaan rv.15-16, joten toivottavasti tämäkin tästä helpottaisi parissa viikossa 👍

Itselläni ollut etova olo aiemminkin ja semmosta yökkäilyä erityisesti aamuisin tai jos on haistanut jotakin voimakasta. Nyt pari viimeistä viikkoo on kuitenkin ollu etova olo lähes aamusta iltaan ja saanu juosta monta kertaa päivässä oksentamaan. Jos saa jotakin pakotettua alas, niin hetkeksi helpottaa tai sit se tulee hetken päästä ylös. Lisänä on sit jäätävä väsymys ja jatkuva päänsärky.

Miten teillä, jotka olette saaneet lääkkeet pahoinvointiin, ootteko siis oksennelleet monesti päivässä? Mietin tässä et missä kohden oireet on sellaset et pahoinvointilääkkeistä ois hyötyä.

Voi vitsit, hurjasti tsemppiä teille jotka on joutuneet olla pää pöntössä ja pahoinvointikääkkeiden kanssa.. 🥺Toivottavasti helpotus on lähellä! Itselläkin on koko päivän kestäviä olotiloja ollut ja läheltä piti tilanteita, että juoksenko nyt vessaan vai hengittelenkö hetken. Välillä taas erittäin toimintakykyisiä päiviä välissä, kunnes kysymättä ja pyytämättä iskee pahaolo. Helpompia raskausviikkoja odotellessa..

Mulla myös ultrassa näkyi hematooma ja varoitteli, että voi lähteä vuotamaan mutta ovat kohtuu yleisiä, ja raskaus yleensä jatkuu normaalisti. Ne voivat myös hävitä vain itsellään ilman vuotoa. Kävin varhaisultrassa 5 viikkoa sitten, ja ensi viikolla näkee sitten nt-ultrassa onko hävinnyt😊

Tuttavalla vuosi hematooma myös, luuli että menee kesken kun ei ollut käynyt varhaisultrassa jossa olisi voitu hematooma todeta. Ihan normaalisti meni loppuun saakka raskaus.

Takaisin