Jäi ehkä vähän tyngäksi ja epäselväksi tuo aiempi viestini, kun mainitsin vain, että uskalla. Kyse ei ole siitä, että pelkäisin muuten vain liikkumista raskausaikana. En vain viitsi jokaiseen viestiin perustella asiaa juurta jaksain, se ei olisi muillekaan mukavaa luettavaa. Ja olisi myös turhaa pelottelua normaalia raskautta läpi käyville.
Tiedän, että raskaana voi liikkua, ja pitääkin liikkua. Viime raskaudessa kävin salilla tekemässä mm. maastavetoja liki samoilla painoilla kuin ennen raskauttakin. Pyöräilin/kävelin työmatkat (reilu 4km suunta) ja sitten vielä päälle töissä ~ 10 000 askelta vuoron aikana + nostot ja siirrot.
Liikun kyllä meneillään olevassakin raskaudessa sen liki päivittäisen varovaisen, lyhyen kävelylenkin (vähintään kortteli ympäri, jos ei muuta). Töistä olen tällä hetkellä sairauslomalla, koska en pysty menemään työpaikalle (henkinen blokki, menetyksen vedet meni töissä). Lisäksi pelkään sitä fyysistä rasitusta, joka työpäivän aikana tulee työmatkoineen.
Se pelkkä päivittäinen lenkki tarkoittaa minulle sitä, että en liiku juuri lainkaan, koska se on niin valtava pudotus aiempaan liikkumiseeni.
Kävelylenkkiä enempää en yksinkertaisesti uskalla, koska joulukuisen menetyksen yksi mahdollinen syy oli kohdunkaulan pettäminen (varsinaiseksi syyksi kirjattiin tulehdus, mutta kukaan ei voi varmuudella sanoa, kumpi oli ensin, tulehdus vai kohdunkaula). Uimaan minua ei tulehduspelon takia saisi kuin ehkä aseella uhaten, vaikka muutoin hyvä liikuntamuoto olisikin.
Anteeksi avautuminen.

Meni vain vähän herkille, koska liikkuisin kyllä kuin viimeistä päivää, jos loppuvuodesta ei olisi käynyt niinkuin kävi. Olisi itse pitänyt tajuta mainita vähän enemmän pelon taustoja.