Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emiilia silmälasit? :D nuorempaa odottaessa mulla heikkeni näkö rajusti ja kärsin kamalista päänsäryistä. Se kyllä alkoi vasta isommilla viikoilla mutta tuli vaan ensimmäisenä mieleen :D

Toivottavasti ei oo siitä johtuvaa, just hommasin puolen vuoden piilarit eikö muutenkaan ois hyvä ajankohta uusille laseille :D Oliko sulla muutos pysyvä vai palautuiko näkö ennalleen jossain vaiheessa?

Tänään taas (lievä) öklötys nostaa päätää. Me happy! :D Pidätte varmaan hulluna, mutta mun pahoinvointi ollut toistaiseksi niin lievää, ja eilen huolestuin kun oli ihan normaali olo selkäkipua lukuun ottamatta.
Aaltoileeko muilla oireet, vai lisääntyykö oireet koko ajan?

Taidan vaihtaa nimimerkikseni "Hermoheikko" :D

Mulla auttaa päänsärkyyn se, että menee raikkaaseen ilmaan. Sekin auttaa, että avaa ikkunoita, jos ei voi mennä ulos. Ja uni sitten viimeisenä keinona... :D

Mää oon oikeestaan oireeton. Ainut on tuo hermojen kiristyminen. Älä hermoheikkoile Tinja, ku tarttuu muhunki! :nailbiting:

Röyhtäily ollut koko ajan, maha kipu vähentynyt huomattavasti, rinnat ei ole enään niin kipeät, pahoinvointi on ja pysyy :dead:

Hermoheikko 2 ilmoittautuu.. Eilen oli aika pahaa pahoinvointia ja tänään ei mitään oireita... Kiinnostaa kanssa onko oireet aaltoilevia..

Mulla aaltoilee oireet, välillä menee tuntejakin ilman minkäännäköistä tunnetta siitä, että ois raskaana. Mutta sit tulee joku pahoinvointi niin että melkein lentää laatta :hilarious:

Oisko vinkkejä mikä auttais päänsärkyyn? Panadolista ei tunnu olevan mitään apua :(

Mulla kans kaikissa alkuraskauksissa ollu päänsärky riesana. Ei oo tosin ollu niin kova että olisin yrittäny lääkettä syödä siihen. Ei varmaan lohduta tässä vaiheessa, mut luultavasti myöhemmillä viikoilla lakkaa.

Mä oon kyllä koittanut järkeillä niin, että raskaus ei ole sairaus ja tutut odottaneet on kyllä kyenneet ihan normaaliin elämään odotusaikana. Nyt kuitenkin täällä ihan letkuna maatessa ja seuraavaa kipuaaltoa odottaessa oon valmis perumaan sellaset hupsutukset ihan kokonaan :D

Toivottavasti ei oo siitä johtuvaa, just hommasin puolen vuoden piilarit eikö muutenkaan ois hyvä ajankohta uusille laseille :D Oliko sulla muutos pysyvä vai palautuiko näkö ennalleen jossain vaiheessa?

Mua jännittää kans et mahtaako raskaus vaikuttaa näköön ja kuinka pysyvästi.. Mulla leikattu vuonna 2014 laserilla silmät -4,5 näöstä normaaliksi 0-näöksi, ja tällä hetkellä näkö edelleen erinomainen.. :D Mutta tämäkin on sitten asioita joille ei vaan mahda sitten mitään, vaikka harmittavaa tietty olisikin..

--

Oireiden aaltoilevuuteen: Juuri tänään aamulla oli olo että nyt ei kyllä tunnu yhtään mitään oireita, että onkohan mennyt kesken kun eilen oli ne epäilyttävät kuumat aallotkin.. Töissäkin stressasin sitten ja kuulostelin kroppaa että eikö todellakaan mitään.. Sitten klo 14 aikaan kun olin jo luovuttanut oireiden tarkkailun alkoi taas rinnoissa tuntua pinkeyttä samoin kuin alavatsalla lievää jomotusta.. Että kyllä nää oireet vaan mulla ainakin on nyt tulleet ja menneet..

:smiley-bounce016

Mulla ei oo kauheesti ollu oireita, tai voimakkaita ainakaan. Mutta viimeyönä alkoi rintojen arkuus voimistua niin, että sattui aina kun kylkeä käänsi ja tosi turvonneetkin ovat rinnat. Lisäksi maha ei tunnu turvonneelta, mutta todellakin näyttää! Alkaa pursua housuista ja näyttää melkosen pönäkältä. Ihan kun olisin vaan lihonnut yhtäkkiä.

Ja tekee mieli sipulia!:woot:

Poikkeuksellinen päivä.. Ei mitään oireita!! :( Tissit pienesti vain kipeät sivuilta, ei mitään muuta.. Rupeaa heti huolestuttamaan ja huomenna huolestun vielä enemmän, jos ei oireita ole silloinkaan :'(

Täällä ei vielä oireita ole ollut, toivottavasti ei ainakaan hirveää pahoinvointia ole tulossa. Mulla on kyllä viimeisen kuukauden aikana hajuaisti muuttunut, tosi moni asia haisee sellaiselle imelän ällöttävälle, voisikohan se johtua tästä

Anteeksi, jos aiheutin muillekin heikkohermoisuutta. Mulla kaksi km tauatalla, niin oon tosiaan vähän hermona. Mutta kaikista hassuinta tässä on se, että mun loppuun asti hyvin sujuneessakaan raskaudessa mulla ei kummempia oireita ollut, ja ihan samaa hermoilin silloinkin... Eli ei ne oireet, tai niiden puuttuminen edes kerro mitään. :)
Mutta kun... tää on niin herkkä aihe. Yllätysplussa ja jo nyt, viikkoa myöhemmin, tippus aika korkeelta jos menis kesken.

Tissitkin ihan tavalliset lössykät, ei nippailuja eikä muutakaan merkittävää... :P

Täällä kans oireet aaltoilee. Tänään ei oo ollu oikeestaan mitään oireita, vähän vaan alamahaa nippaillu välillä. Tosin ollaan oltu koko päivä menossa ni voi johtua ihan siitäki että en oo kerenny hirveesti ajatella tätä raskautta ja miettiä mun tuntemuksia :hilarious:

Oon kans huomannut, että kun en ehdi keskittyä niin oireet jää taustalle. :D

Täällä on nyt riesana jatkuva päänsärky ja ajoittainen kuvotus. Illasta nukuttaa, mutta aamuyö menee sängyssä pyöriessä. Mutta näistä huolimatta edelleen jotenkin vaikea uskoa, että sitä ihan oikeasti on raskaana :D

Mulla on ollut hieman närästystä. Jota ei aikasemmassa raskaudessa ollut ollenkaan. Lievää pahoinvointia joka menee nopeesti ohi (viimeraskaudessa oksensin rv21 asti, pahoinvointi loppuun asti) yöllä heräilen parintunnin välein ja ei meinaa saaha unta uudelleen, viimeksi oli sama. Vatsa vähän sekaisin. Hmm, vieläköhän muuta. Saa nähä miten käy tuon pahoinvoinnin kanssa. Esikoinen 2v2kk tyttö [emoji4]

Takaisin