Raskausoireet

Täälä alkoi tälle päivälle taas tuntemukset masussa rakkoa painaa älyttömästi ja repii sen verran että kasvua tapahtuu :) noissa keskenmenoissa on ollut hyvin vähän mitään tuntemuksia kasvusta mutta nyt tietää että kaikki on kunnossa :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Mulla ennen plussaa nipisteli ihmeellisesti alamahassa, ei kuitenkaan ollut samanlaisia kun menkkajomotukset. Siitä melkein osasin arvata että nyt ollaan raskaana, vaikka en uskaltanu sitä haaveilla ennen plussatestin tekoa :) ja tuo hengästyminen on niin tuttua ekasta raskaudesta ja nyt sama homma, vaikka ei kovin fyysistä hommaa tekisikään :D
 
Oon huomannut suun kuivumista kanssa erityisesti ulkona ja mietinkin liittyykö tähän vai kuvittelenko. :D
 
Ihanaa dep että hgc noussu:Heartred

Neiti82 mua röyhtäsyttää tosi paljon . Pahoinvointia ei vielä ole mut röyhtäilyä senki edestä.:grin

Piony: Mulla olii viime alkuraskaudessa ikenet tosi kipeet, se oli kamalaa. Kai se liityy hormoneihin ja verenkiertoon?
 
Syljen koostumus muuttuu raskauden aikana, mistä voi seurata vaikka mitä kummallista. Mulla ainakin tulee hammaskiveä, mitä ei normaalisti tapahdu.
 
Täällä innolla odottaen millon alkaa veri roiskuu aina kun hampaita pesee.. esikoista odottaessa oli kyl hurjaa kun ikenet oli niin herkillään vaikka kuinka piti huolta hyvin hampaista.. :D
 
Mun oireistoon on kuulunut munasarjanipistelyitä, lievää menkkajomotusta, pinkeät ja sivuilta/kainaloista asti kipeät rinnat, yliherkät nännit.. Ja viime viikolla tuntui töiden jälkeen aina ihan suoraan sanottuna kuolemanväsyneeltä olo, päikkäreitä tuli vedettyä melkein joka päivä.. Lisäksi hajuaisti tuntuu muuttuneen herkemmäksi, tänään avattuani likaisen tiskikoneen meinasi yhtäkkiä laatta lentää.. :hilarious:
 
Mä rakastan sitä kun avaa vasta pessyn tiskikoneen, se ihana tuoksu mikä sieltä tulee :Heartred :hilarious:
 
Wou vähän yllätyin niin monen raskauden jälkeen oon ollu aika rauhallinen mutta nyt on tapahtunu jotain mä sain ihan järkyttävän hermoromahdus kiukku itku kohtauksen ettei mitään järkeä :D tuleeko musta joku hormoni hirviö!
 
Mulla on myös pieniä vihlaisuja pitkin päivää. Lisäksi tissit on ihan sika kipeät ja painavat kuin punnukset vaikkei muuten tätä rintavarustusta älyttömästi olekkaan. Väsymys on myös yksi. Oisin voinut joka päivä nukkua päikkärit. Ja eiköhän tämä tästä vielä pahene... Yökötystä ei ole ollut vielä yhtään. Toisaalta istukkahormonin määräkin on vielä tosi matala.
 
Mulla on kans tuo suun kuivuminen ihan älytöntä! Koko ajan pakko juoda vaikkei oo jano, kun tuntuu ettei syljeneritys toimi ollenkaan. Väsymys on tänään ollu kyllä melkonen. Mutta muuten tuntuu, että oonkohan oikeesti ees raskaana.
Aiemmassa jo viikoilla 6-7 keskenmenneessä (kaksos)raskaudessa oli niin järkyttävä pahoinvointi etten voinu sellasta kuvitella olevankaan. Kauhulla ootan, jos semmonen tulee taas. Olin sillon myös super herkkä, rinnat oli niin kipeät etten voinu olla hetkeäkään ilman liivejä tai urkkatoppia, kun joka liike sattu niin paljon (olen muutenkin rintava) ja mahakin oli tosi turvonnut.
Mutta jokainen raskaushan on erilainen ja kaksosraskaudessa oireet kuulema monesti voimakkaampia, kun hormonimäärät on niin korkeat.
 
Täällä mennään 5+2 viikoilla. Ennen plussaa ei oikeastaan muita oireita kuin kuukautiskipumaiset tuntemukset alavatsassa ja väsymys. Plussasin rv 4+4. Oireena tällä hetkellä repäisykivut alavatsassa ja älyttömän kipeet ja turvonneet tissit. Oon kans huomannut että janottaa tavallista enemmän ja tietty pissattaa koko ajan.
 
Fifi, suun kuivuuteen auttaa ennemmin syöminen, veden juominen kuivattaa vielä enemmän. Ite syön välillä yhden marie-keksin, toimii myös lievään pahoinvointiin :)
 
Tärinä ja päänsärky. Olinki unohtanu, että näistä nautitaan myös raskauden aikana. Heti jos ruokailuvälit venähtää yli 1,5h (naurettavaa!) niin alkaa kroppa täristä :facepalm: Tästä se kilojen kerrytys lähtee... Vähän hirvittää kun aikasemmissa raskauksissa on tullu 25 ja 20 kg, enkä enää haluis moisiin lukemiin päätyä. Edelleen kuitenkin muutama kilo jo valmiiks kummittelemassa :grumpy:
 
Täällä kanssa pitää muistaa syödä tasaisin väliajoin.. Mulla tulee ehkä ennemmin todella pieni kuvottava olo, jos ei syö. Ja tänään ekan kerran voisin jatkaa aamu unia vaikka puoleen päivään. Väsyttää niin karseesti!!
 
Täälläkin yrityksessä pikkukakkonen.. oireita on vaikka minkälaista. Tulevalla viikolla testiä tekemään pitääkö omat tuntemukset paikkaansa. :)
 
Täälläkin tuo syöntiväli pitäis olla melko lyhyt jos söis joka kerta kun on nälkä.. tai no siis, mullahan on jopa nälkä vaikka ois maha täynnä :banghead: :hilarious:

Syön suunnilleen 3h välein.

Väsymys on tullu kovana nyt, iltapäivällä meinaa silmät mennä kii, mikä ei oo yhtään kiva jos on kylässä jossain. Yöllä oon nukkunu helposti 9-12h (+ pissatauot), mutta sit kun herää niin on välillä vaikee nukahtaa uudestaan vaikka kuinka väsyttää. Ja sama illalla kun pitäis nukkua, se on hankala nukahtaa vaikka väsymys on kova.

Nenän veti kans aamusta tänään tukkoon, ja aivastuttaa kauheesti. Koivulle oon allerginen, mutta oireet on kadonnu kyllä siitä ihan kiitettävän hyvin vaikka allergialääkkeitäkään en syö, tää ei tunnu allergialta vaikka nenä tukossa ja aivastuttaa. :inpain:

Tissit on kasvanu niin, että vaateostoksille pitää kohta lähtee, ja ne tuntuu painavilta. Välillä niitä särkee.

Sit noista ikenistä, mun tarvii vaihtaa varmaan sähköhammasharjasta normaaliin jos ikenet menee kovin herkiks :D
 
Millä viikoilla teille on tullut väsymys? Pahoinvoinnin lisäksi tuo väsymys on vähiten odotettu oire :nailbiting:
 
Takaisin
Top