Raskausoireet

Jenska#88, tiedän tunteen. Tää on niin tätä että jos oireita ei oo niin sit ollaan huolissaan et onko kaikki kunnossa. Toisaalta jos on oireita niin sit pelotttaa et onko ne normaaleja :facepalm: Mulla ei oo pahoinvoinnit alkanu vielä, enkä kuollaksenikaan muista millon alko viime raskauksissa, joten ei voi edes sinne verrata... No, jahka sit alan voida pahoin rupeenkin toivomaan että pahoinvoinnit jo loppuis. Koskaan ei oo hyvin :grin
 
Täällä taas yö meni kipuilessa :sad001 En tiedä miksi alkaa aina kun pääsen sänkyyn nukkumaan. Onneksi sentään päivät menee hyvin.
 
Onko kipuilu kovaa Pipaa? Vai samanlaista kuin menkkojen aikana olevaa jomotusta ?

Mulla on muistikuva, että aikaisempien kohdalla pahoinvointi alkoi rv 6-8 ja tytön kohdalla jatkui puoleen väliin ja pojan kohdalla kesti vain kaksi viikkoa.
 
Täälä löytyy vähän huonoa oloa :/ eilen oltiin koko päivän menossa ja illalla kun sai rintsikat pois niin voi elämä kun tissit oli kipeet! Nyt ei ole kuin vähän arkuutta huomattavissa
 
Onko kipuilu kovaa Pipaa? Vai samanlaista kuin menkkojen aikana olevaa jomotusta ?

Mulla on muistikuva, että aikaisempien kohdalla pahoinvointi alkoi rv 6-8 ja tytön kohdalla jatkui puoleen väliin ja pojan kohdalla kesti vain kaksi viikkoa.

Jenska#88 Juu kyllä on. Ei pysty nukkumaan ja tuntuu vatsassa ja alaselässä.. Oon ottanu joka yö yhden panadolin ja se vienyt ihan vähän kipua pois. Kivut on menkkamaisia mutta kolme kertaa kovempia :sad001
 
Jenska#88 Juu kyllä on. Ei pysty nukkumaan ja tuntuu vatsassa ja alaselässä.. Oon ottanu joka yö yhden panadolin ja se vienyt ihan vähän kipua pois. Kivut on menkkamaisia mutta kolme kertaa kovempia :sad001

Onko ensimmäinen? Joillakin kohdun kasvaminen ja siinä tapahtuvat muutokset ovat hyvinkin kivuliaita, siitä huolimatta sikiö kasvaa normaalisti. Jos oireita rupeaa tulemaan lisää, kuten kirkasta verta, kannattaa olla yhteydessä neuvolaan.

Peukut pystyssä, että kivut hellittää :)
 
Pipaa soita vaikka neuvolaan jos huolettaa :) Jenskan kans samaa mieltä jos ekaa odottaa niin ne voi olla yllättävänki kivuliaita :/ mä oon jo näiden omien raskauksien aikana oppinut että se kipu kuuluu asiaan. Jotkut pääsee yllättävän helpolla kun taas joillekkin raskaus on hyvinkin tuskallista.
 
Juu ensimmäinen raskaus on. Neuvolaan soitin heti plussan jälkeen ja sanoi että normaalia siihen asti kun en vuoda. Neuvolasta soittivat maanantaina ja kysyi onko jatkunut kivut. Silti kuitenkin pelottaa :/
Ensi tiistaina on jo kuitenkin eka neuvola. Täytyis vaan ottaa rauhallisin mielin eikä stressata mut vaikeeta on heh. Käynyt mielessä jos sielä onkin tuplat ja sen takia näin kovia kipuja. Itse olen kaksosen ja suvussa tuplia löytyy.
 
Se stressaaminen ei kyllä lopu missään vaiheessa :D joskus luulin että se helpottaa kun lapsi syntyy mutta pyh ja pah silloin se stressi vasta alkaa :D
 
Pissattaa vähän väliä, päikkärit maistuu yhtäaikaa ku esikko nukkuu ja kaikki suolainen ruoka uppoo! :D
 
Huutelen täällä teidän ryhmässä, josko tapahtuis ihme ja itsekin tänne pääsisin liittymään.
Mutta siis, missä vaiheessa ennen plussaa tai ihan alussa teillä tuli ja millaisia oireita?
Itsellä on ollut nyt viikon vähän kaikkia raskausoireita, mut kun vasta pp11, en uskalla tehdä r-testiä, kun halua pettyä siihen negaan.
 
Mahaa nipistelee ja vähän menkkamaisia kipuja. Joka kerta vessaan mennessä "odotan" että olisi tullut verta. Nyt menossa 5+0. Esikoinen.
Onko ketään röyhtäyttänyt alku raskaudessa o_O ??
 
Joku kysyi, onko hengästyttänyt. Joo on, ja siis monesti erityisesti niin, kun en edes tee juuri mitään. Oudosti tihenee hengitys välillä. Ja äsken alkoi tosi outo juttu! Ikeniin sattuu! Mitähän tää nyt voi olla? Siis ihan särkee melkein. :inpain: Pissalla on saanu joka yö käydä ja iltasin vähän pientä pahaa oloa.
 
Joku kysyi, onko hengästyttänyt. Joo on, ja siis monesti erityisesti niin, kun en edes tee juuri mitään. Oudosti tihenee hengitys välillä. Ja äsken alkoi tosi outo juttu! Ikeniin sattuu! Mitähän tää nyt voi olla? Siis ihan särkee melkein. :inpain: Pissalla on saanu joka yö käydä ja iltasin vähän pientä pahaa oloa.
 
Pakko nyt avautua tänne :D
Eli mulla olisi menkat pitänyt alkaa eilen, odotan vielä sunnuntaihin/maanantaihin, että teen testin, koska kierron pituus vaihdellut 25-28päivää.
Mulla oireena rinnoissa samanlainen tunne kun (esikoisen kanssa) imettäessä aikoinaan, tunne siis just ennen kun maito alkaa tulemaan. Semmonen pieni kihelmöinti, en oikein osaa selittää.
Sitten ihan vähän etova olo ja huimaus. Ja noin viikko sitten oli sellaisia repimiskipuja alavatsalla.
Esikoisesta muistan, että oli raudan maku suussa ja hajut haistoin paremmin, nyt ei sellaista ole. Samoin nännit oli silloin tosi kipeet, nyt ei.
Myös valkovuotoo ollut ovulaatiosta asti... Yleensä näinä päivinä tulis sellaista pientä ruskeaa vuotoa, mutta ei oo kuulunut...
Nyt kyllä jännittää!:shy:
Jotenkin kyllä sellainen olo ettei ole raskaana ja olen vain kuvitellut kaikki. :anyonelaughing7


Esikoinen siis reilu 3 vuotias :)
 
Mäkin uskallan taas höpistä täällä kun oli niin hienosti hcg kohonnu veressä, että kyllä täällä raskaana ollaan, enkä oireita kuvittele :)

Täällä on kohdun kasvukipuja (ilmeisesti?), sellasta välillä vähän vihlovaa, ei niin kovaa eikä ikävän tuntustakaan :)

Ja jo menkkojen ajoilta tutut kivut aina kun meinaa olla ilmavaivoja, kun kohtu nojaa taaksepäin :dead: Hengästymistä on kans!

Onko teillä muilla isompi jano/kuiva suu raskausaikana?
 
Takaisin
Top