Raskausoireet

Mä oli ainoo synnyttäjä sillä hetkellä nii sain kaiken nopeesti :D sairaalassa 20.01 ja syntyi 23.51. Sain epiduraalin klo 20.45 muistaakseni :D
 
Täälläkin alkanut aamuyökötykset :yuck: mehukeitto on auttanut täällä siihen ! Myös työhön paluu on vieny veronsa kun aamu 5 heräiilee ja töistä kotiin klo 15, on aiivan poikki :joyful:
 
Oon bongannut uuden oireen: rytmihäiriöt o_O Varsinkin illalla, kun rauhottuu nukkumaan, sydän muljuaa ihan miten sattuu. Päivisin kyllä myös ajoittain. Onko kellään muulla? Mulla ei ikinä aikasemmin oo ollut. Toivottavasti tästä ei oo vauvalle mitään haittaa:sad001 Täytyypäs ottaa neuvolssa puheeksi. Käsitääkseni on kuitenkin aika yleistä.
 
Oon bongannut uuden oireen: rytmihäiriöt o_O Varsinkin illalla, kun rauhottuu nukkumaan, sydän muljuaa ihan miten sattuu. Päivisin kyllä myös ajoittain. Onko kellään muulla? Mulla ei ikinä aikasemmin oo ollut. Toivottavasti tästä ei oo vauvalle mitään haittaa:sad001 Täytyypäs ottaa neuvolssa puheeksi. Käsitääkseni on kuitenkin aika yleistä.

Mulla lisääntyy rytmihäiriöt raskaudessa. On yleensä harmitonta, mutta jos rytmihäiriö kestää kerralla pidempään ja aiheuttaa selkeästi epämiellyttävää tunnetta, on syytä ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon :)
 
Mulla oli kolmannen odotuksessa viattomia kammiolisälyöntejä, mitkä tuntui siltä kun hetken aikaa ois hakannu voimakkaammin ja nopeammin sydän. Tässä odotuksessa toistaiseksi vähemmän. Kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi.
 
Milloin tää järkyttävä väsymys laaantuu? Töistä tulin puoli kahden aikaan niin samointein päiväunille, heräsin neljältä. Ihan kolottaa joka paikkaan kun väsymys painaa eikä tää nukkuminenkaan oikein auta. Kaikenpäälle on vielä huono olokin.
 
Tää on kyllä niiiin outo raskaus...
Ei niin mitään oireita
Aivan kuin en edelleenkään edes olisi raskaana?
Ehkä minä olenkin vain lihonut?? :joyful:
Ja mikä vielä, kolmessa edellisessä raskaudessa kärsin raskausdiabeteksen, ja nyt ei ole sitäkään??
Siis täysin outoa.
Mutta kyllä tuolla masussa vaan kaikesta huolimatta joku taitaa kuitenkin asustaa. :happy:
Eträ kait se on vaan alettava uskomaan.....
 
Milloin tää järkyttävä väsymys laaantuu? Töistä tulin puoli kahden aikaan niin samointein päiväunille, heräsin neljältä. Ihan kolottaa joka paikkaan kun väsymys painaa eikä tää nukkuminenkaan oikein auta. Kaikenpäälle on vielä huono olokin.

Olen kanssa odottanut väsymyksen laantumista, nyt menossa rv17+2 :/ koskahan se seeseteinen ja energinen keskiraskaus alkaa.. :rolleyes: asiaa ei toki myöskään auta 2v:n yöheräilyt ja päiväunitaistelut.
 
Odotan kans sitä et sais nauttia raskaudesta kun nyt tää on ollut alituista taistelua oksentelua vastaan ja tänään söin töissä ehkä vähän liikaa suklaata ja kyllä vaan pönttö kutsui, hyi! Ja aina kun syö jotain niin tulee huono olo. Refluksitauti on raskausaikana ollut niin kamala, ettei mitään määrää. Ei tarvi kun vettä juoda ja ruokatorvi kuplii ja siitä tulee paha olo. Ohhoijaa!!!!
 
Odotan esikoista ja nyt on rv 14+3. Ensimmäinen kolmannes oli ihan kamala - mikään ei pysynyt sisällä ja tunsin vain kuihtuvani kokoajan. Pari viikkoa sitten helpotti hetkeksi, mutta nyt oon tilanteessa jossa sain ensihätään 1vko saikkua väsymykseen ja pahoinvointiin. Alkaa usko loppumaan omien voimien suhteen.

Onko täällä muita saikulla olevia?
 
Täällä! Salaisella puolella olenkin avautunut jatkuvasta oksentelusta ja siitä kun olen saikulla lähes koko ajan. Töissä pystyy olemaan max kolme päivää putkeen, koska laatta lentää koko ajan rasituksesta ja sitten olen aivan puhki. Nyt rv 17+5 ja perjantaina pitäisi mennä taas kokeilemaan töihin muutamaksi päiväksi. :sad001
Tosiaan nyt toinen tulossa ja esikoisestakin oksensin lähes koko raskauden ajan.
 
Täällä kans ihmetellään milloin se energinen keskiraskaus alkaa. (No, tänään heräsin aikaisin, viime aikoina olen arkisin saanut nukuttua johonkin klo 6-6:30. Kaipa tämä päivä taas jaksetaan.) Työt jaksaa kyllä hoitaa, mutta niiden jälkeen olen kyllä ihan naatti. Nyt 17+2.
 
Lääkäri sanoi eilen että "eiköhän se lopu viimeistään kun se lapsi syntyy", jotenkin ei näillä raskausviikoilla kyllä lohduttanu.

Herätessäni aamulla kuudelta ihan hyvävointisena olin aika onnessani, mutta näin ysin jälkeen oon taas ihan hirveän väsynyt ja vessan kaakelit taas tullu tutuiksi.. ehkä se tosiaan on hyvästä olla saikulla..

Harmittaa vähän myös noi tiukat kriteerit tuonne salaiselle foorumille, mielelläni siel kirjoittelisin, mutta tääl julkisella puolella en niinkään. Ei taida kriteerit tulla täyteen..
 
Onko muilla paljon harkkasupistuksia? Mulla on ollu nyt jo noin kolme viikkoa päivittäin, nyt viikot 17+5. Ei ne erityisen kivuliaita ole, lähinnä epämiellyttäviä. Tulee enimmäkseen levossa ollessa. Onkohan aihetta huolestua?
 
Täälä kans harkkasuppareita ollu. Ei oo vaarallisia jos ei oo kipeitä. Viimeraskaudessa tunnistin harkkasupparin 20viikolta alkaen. Ja niitä tuli päivittäin. 36viikolla olin jo kahelle sormelle auki mut raskaus kesti 40+4
 
Täällä ilmeisesti oli tänä aamuna ekat harkkasupistukset. Semmoista kiristävää tunnetta, mut maha ei mielestäni ollut kova. Ei ollut kivuliasta, vähän epämiellyttävää vaan. Saattoi tulla siitä, etten juonut tarpeeksi.
 
Täällä kans oli ekaa kertaa tähän raskauteen harkkasupistus, maha meni ihan kovaksi. Kesti jonkun aikaa ja meni ohi. Edellisessä raskaudessa niitä oli kans silloin tällöin.
 
Semmosta kiristävää tunnetta voi tulla sikiön liikkeidenkin takia, jos pieni siellä venyttää itseään tai punkee johonkin suuntaan.

Mutta yleisesti ottaen tosiaan harmittomia kivuttomat, mahan kovettavat supistukset. Avaavat ei välttämättä koveta sit mahaa enää samalla tavalla ja ne on kipeitä, mutta joissain tapauksissa myös ne kivuttomat alkaa jo availee paikkoja, jos niitä tulee usein (eli monta kertaa peräkkäin, monta kertaa päivässä). Eli kantsii asia tarkastaa kuitenkin, jos kovasti supistaa, vaikkei ois kipeekään.
 
Mietin, että minne kirjoittaisin painajaisista ja päädyin sitten tähän ketjuun, vaikka ehkä olisi sopinut keskenmenon pelko -ketjuunkin.

Näin viime yönä painajaisia :sad001 Pahin oli se ensimmäinen näistä. Näin siis unta keskenmenosta ja unessakin ihmettelin, että justhan sykkeet oli neuvolassa kuulunut. Kaikki ei ihan todentuntuista ollut, mutta jotenkin se vaan meni täydestä. Pakko sitten mennä kertomaan miehelle siitä (oli vielä hereillä).

Toinenkin liittyi keskenmenoon ainakin. Unessa mulle oli jotenkin jäänyt edellisestä keskenmenosta tyhjennyslääkkeitä. Olin sit jotenkin mennyt ottamaan ne ja yritin niitä kaivella suustani ulos. Olin ottanut illalla yhden pureskeltavan kalkkitabletin, niin olisikohan se jotenkin mystisesti liittynyt siihen? Kolmas uni liittyi sitten töihini, eikä siitä nyt sen kummempia. Lähinnä olin huojentunut ettei se ollut totta, vaikkei se nyt niin paha uni ollutkaan.

No, vauhdikas yö ollut täällä. Aikaisin aamulla mietin, että saahan nyt jo nousta ylös. Yritän opetella olemaan nukkumatta tai makoilematta selällään, ja tuntui, että se olisi ollut ainoa sopiva asento jaloille. Eiköhän tuo nukkuminen riittänyt, kun menin aikaisin nukkumaan ja päivälläkin nukuin. Ja tänäänkin voi ottaa tirsat tarvittaessa.
 
Takaisin
Top