Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rsnn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aiemminkin tässä viikkojen aikana ollut ja tänä aamuna ilmaantunut ja tälläkin hetkellä vaivaa vasemman rinnan kipu. Siis tuntuu ihan kuin sydämeen koskisi, pistäisi tai puristaisi. Mutta en osaa sanoa, voiko se johtua raskaudesta? Olen käynyt aiemminkin sydänfilmissä nopean ja nopeasti nousevan sykkeen vuoksi, usein se myös heittelee. Mitään ei ole näkynyt. Tosin viimeksi kun kävin tässä alkuvuodesta, niin hoitaja sanoi tuloksia kysellessä "en saa sitä tiedostoa auki, sanoiko sulle kukaan mitään silloin kun olit siinä? Jos ei sanonut, niin oon aika sata varma ettei siinä varmaan mitään ollut" Noh, ei sanottu muuta kuin, että tulokset saa ensi viikolla. Ehkä tämä on vain jotain lihasperäistä eikä ole aihetta huoleen. Nyt on vain tämän lisäksi yläselkä kipeä tuosta lapojen kohdalta, väsyttää ja nännit on todella kipeät. Ja kokoajan tekee mieli syödä, varsinkin hiilaria. Jotain makeaa sokeripitoista, leipää yms. :depressed:

Pikkanen,

Mulla oli kans eilen yläselkä lapojen kohdalta (etenkin vasen puoli) tooosi kipeä, semmosta pistävää kipua. On ollut ennenkin kyllä.. En tiedä säteilisikö juurikin ilma vatsassa, kun mulla tulee helposti ylävatsakipuja (ekasta raskaudesta jäänyt refluksi) ja se säteilee usein lapoihin.. Mutta kerkesin jo miettiä et oliko joku oire pahemmasta.

Ja on siis täälläkin ilmavaivoja..... Välillä tuntuu et mitään ei tuu ulos ja välillä tulee ja kunnolla..

Tänäaamuna kotiutu pahoinvointi. Aamulla ihan hirvee olo ja tein kuilemaa sohvalla ja vedin viiliä väkisellä naamaan, että se paha olo joskus helpottais. Onneks tuo esikoinen on aika kärsivällinen tapaus kun käy aamulla avaamassa sille verhot niin höpöttelee sängyssä vielä pitkän tovin. Oli kyllä tarpeen tänäaamuna. Ja voin kuvitella että tämä ei ollut ees kamalin olo mitä olis voinut olla. Kauhulla odotan tulevia viikkoja kun tää on muutamassa päivässä pahentunut tosi nopeasti. Esikoisesta se paha olo alko paljon myöhemmin ja tosi sormia napsauttamalla. Tässä alkoi ajoissa ja pikkuhiljaa. Oiskohan nyt tulossa poika xD ??

Emmmi: kyl mä suosittelen rannekkeita kokeilemaan..musta tuntuu, että on niistä edes vähän ollut apua. Nyt tuntuu kyllä, että pahimmat olot alkaa jo hiipua. Mä olen pitänyt ihan 24/7 noita rannekkeita..pois ainoastaan suihkun ja niiden pesun ajaksi.

Minniliini: Kävin juuri kyselemässä tuosta lähiapteekista rannekkeita. Ei ollut hyllyssä, mutta tilasivat, ja huomenna pitäisi jo saada kokeiluun :smiley-bounce012 Vähäkin apu olisi parempi kuin ei mitään :smiley-angelic001

Tänään viikkoja 8+4 ja kolmeviikkoa kestänyt kamala 24h pahoinvointi muuttui tänään päivällä vain siedettäväksi ällötykseksi. Olen kolmen viikon ajan maannut vain sohvalla ja valittanut kurjaa oloani sen ajan mitä en ole töissä ollut. Tänään eka päivä kolmeen viikkoon kun jaksan istuskella tässä tietokoneella ja pitää silmät auki! Ja jaksoin kokkailla terveellistä ruokaakin tänään. Olen kolme viikkoa syönyt kyllä niin epäterveellisesti että sekin alkoi jo ahdistaa aika paljon.. :stop: Nyt melkein hypin tasajalkaa, vaikka edelleenkin kuvottaa, mutta kun tämä on siedettävää. Jos pääsisi palaamaan takaisin omaan melko terveelliseen ruokavaliooni ja kohta jumppiin ja lenkille. :smiley-angelic001 Tänään en ehkä viitsi vielä riehua, mutta jos huomenna edelleen siedettävä olo niin ehkä sitten.

Ilmavaivoja löytyy vaik muille jakaa. Ja raskauksissa oon huomannu sen et maitotuotteet ärsyttää enemmän kuin normaalisti.

Ihanaa että meidän kissa käy tälleen kesällä ulkona tarpeillaan :) talvella sitten asia erikseen kun kyseessä entinen sisäkissa niin sillon sitä ei saa kirveelläkään ulos :D

Ilmavaivoja on täälläkin. Toi vatsan toiminta on muutenkin mennyt ihan sekasin. Välillä ummettaa ja sit on löysällä. Kultainen keskitie olis kiva.
Päätä särkee, pitäs ottaa särkylääke mutta otin jo aamulla kun alamahaa jomotteli :/

Maidosta tulee nykyään paha jälkimaku suuhun eli juodessa ei huomaa mitään mutta kun nielaisee viimeiset hörpyt niin jää ihan pesuaineen/jonkin teollisen esanssin maku suuhun. Lisäksi aamupalaraksut maistuu mielestäni nykyään mullalle/homeelle:hungover: Menee vähän näiltä osin syömiset uusiks jos vielä pitkään maut näin vääristyy. Mielenkiinnolla odotan vieläkö muut ruoat rupee maistumaan oudolle..

Oksentelu on täällä nyt selvästi lisääntynyt. Kai se on pakko nyt soittaa neuvolaan ja pyytää sairaslomaa töistä kun päivät ja yöt oksentelua.:confused::mad:

Nyt on pari päivää ollut siedettävämpi olo (rv 9+3), ilman rannekkeita tai mitään. Vaan jos unohdan syödä tarpeeksi usein, niin sitten etoo ja oksettaakin. Mutta syöminen on nyt paljon helpompaa - menee lähes normiruoka alas. Tuskailin kyllä todella pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa viimeiset 4-5 viikkoa, mutta nyt tietenkin vaivaa, että onkohan normaalia, että jo tässä vaiheessa olo paranee...? :facepalm:

Tänään 7+0, ja onpa ollut ällöttävä olo koko päivän! Rannekkeetkin unohdin kotiin, kun yleensä kuvotus on iskenyt vasta iltapäivällä. Päätäkin särkee. Tämä olo tuntuu nyt vaihtelevan ihan päivittäin, eilen oli nimittäin todella reipas ja hyvä olo.

Mulla alkamassa maidontuotanto :) Parina iltana ku oon ottanu liivit pois, ni oo huomannu toisessa nännissä kovettuneen maitotipan. Kohta sitte alkaaki sellanen vuotaminen, ettei voi enää yölläkää olla ilman liivejä. Mulla ns. venttiilivika tisseissä, niin ne vuotaa helposti ilman tukea. Ja koko imetysajan on pakko käyttää jatkuvasti myös liivinsuojia sen takia. Ja alkuu niitä saa vaihtaa jatkuvasti.

Niin ja häpyliitos on tänää alkanu kipuilla. Muistan esikkoa odottaessa, ku joutu välillä istumaa puoltoistaki tuntia kerrallan koulussa ja siitä kun nous ylös ni meinas liitoskipujen (häpyliitoksen lähinnä) takia mennä jalat alta. Onneks nuorempaa odottaessa ei ollu niin kovia ne kivut.

Hyvä kuulla et joillain muillakin oireet on alkanu lieventyy. Samaa oon itse ihmetelly viimeisen viikon ajan, enää ei väsytä ihan tajuttomasti ja ruoka maistuu hieman paremmin. Heti tulee tietysti mieleen, että onko pikkuisella kaikki hyvin kun oma olo paranee.... Mut koska monella muullakin käy näin ja raskausohjelmat ym kertoileekin näillä viikoilla et olo saattaa parantua niin pakko uskoa ja toivoa parasta! :)

Tänään on eka päivä pitkään aikaan kun ei oo ollut pahaa oloa ollenkaan.... Jospa se tästä rupeis helpottaa.... Viikkoja on tänään tasan 11....

Täälläkin oireet lieventynyt, mutta väsymys ei. Ja ehkä on maidon tuotantokin lähtenyt käyntiin, kun on kuivunutta maitoa nännien päässä välillä. :cat: Niin ja ei tuo ruoka vieläkään tahdo maistua.. Kakkua minä kovasti odotan, kun tänään vietetään esikoisen synttäreitä, niin on mansikkakakkua tarjolla :excited001

Nyt mennään viikolla 9+2. Ei pahoinvointi taidakkaan olla vähentynyt olen vain oppinut hallitsemaan sitä paremmin syömällä lähes koko ajan.. Sais jo kyllä loppua kokonaan. Pahoinvoinnin takia ei kuitenkaan jaksa kauheasti mitään puuhailla ja lomakin olis. Tosin ennemmin olen kotona kun töissä pahoinvoivana.

Yksi rasittava oire on kyllä se, että ramppaan joka yö kolme kertaa vessassa. Siis kahden tai kolmen tunnin välein! Ja välillä pitää vessareissun yhteydessä käydä syömässä jotain kun maha ihan tyhjä.. :dead: Ollaan menossa juhannuksena mökille ja pakko varmaan paljastaa siellä parille läheiselle, ihmettelevät muuten öistä ulkohuussissa ramppaamista ja jatkuvaa syömistäni. :bored: Tai toki toivon että oireet katoaisivat siihen mennessä, mutta vähän epäilyttää. :nailbiting:

Mulla on oireet aivan huipussaan, viikkoja 10+2. Huono olo on lähes jatkuvaa, vaikkei oksentelua olekaan ollut, mutta kuluneella viikolla on vaivannut myös ihan lamaannuttava väsymys, jollaista ei ole ollut aiemmin. Oon menny lähes joka ilta nukkumaan klo 18-19 ja viime yönäkin nukuin jotain 13 tuntia. Tosin oli pakko käydä syömässä keskellä yötä tunnin pyöriskelyn jälkeen ja kuuden aikaan aamulla, että paha olo menee pois. Ei mitään vaikutusta tähän unen määrään, vaikka päivällä vedin muutaman tunnin nokoset.

Päivän huippuhetket on, kun saan loikoilla sohvassa tai sängyllä täydellä mahalla, ah sitä lähes normaalia oloa! Viikon paras hetki so far oli, kun aamulla nukahdin hyvään oloon ihanan, raskausmieltymyksiä hellineen aamiaisen jälkeen. Kaikesta sitä voikin pieni ihminen iloita. :joyful:

Toisaalta eipä ainakaan osaa yhtään murehtia onko pienellä kaikki kunnossa kun tää on tällasta päivästä toiseen selviytymistä koko elämä nyt. Hyvä niin, koska mitään muuta tietoa vauvan voinnista ei ole ja eka ultra menee varmaan todella myöhäseks, tuohon annettuun 23.6. en pääse mitenkään.

Takaisin