Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rsnn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla noi maitotuotteet tuntuu olevan suurin paha täl hetkel, eli ne aiheuttaa eniten närästystä ja tulee helposti ylös jos syö jogurttia. Alkuu ne pysy parhaiten alhaalla, mut nyt kääntyny ylösalasin koko homma.

Onko täällä muita, kell on ollut kovat kuukautiskivut ennen raskaaksi tuloa? Mitä oireille on käynyt raskauden edetessä? Minulla on ollut kovat kivut ja ne on pysynyt aika hyviin loitolla. Tänään aamulla oli kylläkin niin kova kipu, ett oli pakko ottaa särkylääke. Ultrannut lääkäri sanoi, kun kysyin, että ei kannata säikähtää, kun niitä kipuja kerran on ollut ennen raskauttakin.

Mulla on tähän mennessä ollu vaan pari päivää sellai krapulainen olo. Tänään varsinkin koko päivän ja illalla vielä ilmesty päänsärky. Ei paha mutta pieni. Viime raskaudessa mulla alko vaan yllättäen hirvee aamupahoinvointi ja kesti 2 kk ja hävis yhtä nopeesti kuin alkokin. Tällasista päivä "krapuloista" ei ollu tietookaan.

Mun pahoinvointi on viimeiset 1,5 viikkoa yltynyt koko ajan ja nyt ylittyi se raja ettei kykene töihin menemään. Jos saan nuorimmaisen vietyä hoitoon niin se riittäköön tän päivän suoriutumiseksi. Aivan kamala olo.

Repäisykivut järkyttävät aivastaessa ja välillä muutenkin kun liikahtaa nopeasti. Koko ajan etoo/oksettaa, sellai kiva kestopahaolo päällänsä. Lisäksi nukuttaa aivan järkyttävästi aivan koko ajan, mutta töissä ei voi nukkuu, kotona ei voi nukkuu (esikoinen vahdattavana). Miehellä liikaa menoja, että ottais typyn päävastuun iltasin. Onneksi edes kokkaa ni ei sitä tarvi jaksaa..:happy: Uskomaton vatsaneudun turvotus, tissejä juilii, pientä liitoskipumaista jomotusta paikoitellen ja kaikkee muuta ihanaa. En muistanutkaan kuinka kivaa tää voi olla:wink
Ai nii nälkä on koko ajan, mutta mahaan mahtuu vaan ihan järkyttävän pieni annoksia (tulee siis todella nopeasti ylitäysi ähkyfiilis), joten syödä joutuu parin tunnin välein.

Kaikki haisee pahalle. Ekana hais jääkaappi ja nyt haisee jo pakastinkin. Nyt onneks tietää ekan raskauden myötä että meidän jääkaappi ei pilaannu vaan se on minun nenä :D täytyy tarkistaa mieheltä aina ensin että haiseeko sen mielestä pilaantuneelle.

Naureskelin itsekseni kun kävelin tänään kaupassa vihannesosaston ohi (siis seuraavasta hyllyvälistä) niin haistoin persikat/nektariinit tms ihan selvästi. Hajuaisti on kyllä ihan huipussaan ja etenkin tällain kun on tosi huonovointinen olo.

Must kissanruoan haju on ihan kammottava, en oo siis muutenkaa siitä pitäny saati nyt sitte.

Bettie, tein saman havainnon kissanruuasta tänäaamuna! Yleensä mies ruokkii kissat, mutta tänään ei ehtinyt. Hyyyiii yrjö miltä se märkäruoka haisi :(

Miulla ei vielä töki kissojen ruokkiminen mutta havaitsin kissanhiekassa ällöttävän ominaishajun ja täytyi vaihtaa toiseen hiekkaan. Aiemmin en ollut koko hajua noteerannut. Tai tuoksuhan se vissiin on olevinaan kun on hiekkaan tarkoituksella lisätty.. :confused:

Mulla kanssa tuo kissan ruoka tekee tosi pahaa. Tuntuu, että kissat itsessään haisee pahalle. :(

blossom ja muut kissanomistajat: olettehahan varoivainen kissanhiekkoja vaihtaessasi ettette saa vaan toksoplasmoositartuntaa.

Meillä mies hoitaa kissanhiekkajutut :) Mul kaikenlisäks todettu että ei ole vasta-aineita toksoplasmoosille. Sinänsä ihme, ku koko ikäni meillä on ollu kissoja. Lapsuus tuli asuttua maallaa, ni kyllähän ne saalisti lintuja ja kaikkea muuta, mikä sitä kantaakaan.

Meillä mies on joutunu hoitaan kissanhiekat vuodesta -12, eli siitä asti kun esikoista aloin odottaa :) jäi jotenkin tavaksi, että hän hoitaa ne. Ei kyllä haittaa yhtään :D

Täällä on alkanut vähän pahaolo helpottamaan. Toisaalta voi johtua osin noista rannekkeista kun oon pitänyt niitä lähestulkoon 24/7 :D

Mimi meillä sama juttu, tosin on ollu miehen homma jo vuodesta 2009,jolloin omaa esikkoa alettii odottaa :D

Kiva :D
Siis ei hyvää päivää kun väsyttää! Oon pilkkiny sohvalla kohta tunnin ja lasken suorastaan minuutteja että saan esikoisen päikkäreille. En oo ollu hereillä kun vasta 4h ja nyt on olo jo näin väsynyt :o

Ihan pakko kysyä onko muita vaivanneet ilmavaivat. Välillä tuntuu ettei siellä mahassa muuta olekaan ja parina iltana olen lähes tulkoon miehenkin makkarista karkottanut :oops: Onneks se tulee ja menee eikä ole sentään ihan joka päiväistä...

Rv 5 alkaen jatkuvasti pahenevaa etomista ja nyt viimeisen viikon aikana (rv 8->) alkanut myös oksentelu. Ja väsyttää niin, että juuri ja juuri saa töissä sinniteltyä, ja kotona en sitten oikein muuta teekään kuin vaan pötkötän sohvalla. Toivottavasti kääntyy pian parempaan suuntaan - tuskallista tällainen 24/7 "krapulaolo" kuukausikaupalla... Onko noista rannekkeista oikeasti apua, kannattaisiko kokeilla?

Takaisin