Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, en mäkään sitä epäile. Hauskaa vaan kun googlaa jotain niin ekat tulokset on aina tyyliä "aivosyöpä". Ihon tunnottomuus johtuu varmaan niistä hermoista mutta jännä että tämä kipu voisi johtua samasta. Onneksi se sentään ei ole koko ajan kipee vain ajoittain

Ei pitäis googlata mitään, mä googletin tänään jotain kuvia vauvanvaatteista ja eksyinkin sivustolle, mikä käsitteli kohtukuolemaa, johan alkoi taas kaikki ajatukset pyörimään mielessä..

Mulla oli ekassa raskaudessa sellaisia kipukohtauksia, jotka tuli yllättäen ja tuntui pistävänä kovana kipuna rinnassa tai ylävatsassa. Luulin, että sulla jnk oli jatkuva se kipu, mutta kuulostaakin ehkä aika samalta. Onhan noita ihan ilmankin raskauksia välillä, mutta kyllä ne varsinkin loppuraskaudessa oli mulla tavallisia. Välillä muistan, että sängystä nouseminen oli mahdotonta, kun iski hirvee kipu yhtäkkiä. En tainnut ikinä mainita noista missään lääkärissä..eivät kuitenkaan toistuneet ihan jatkuvasti.

M&S, kuulostaa kyllä aika samalta kun sinulla on ollut. Todella epämukavaa, mutta kuten ajattelin varmaan täysin vaaratonta.

Jännä juttu miten aiemmin ei ollut mitään kremppoja mutta nyt on kipuja vähän väliä eri puolilla vartaloa :/

Mä aina sanon, että tulin vanhaksi sinä päivänä, kun tulin ekan kerran raskaaksi..sen jälkeen ollut yhtä kremppaa ja toipumista. :D Mulla oli vuosi välissä raskauksissa ja olen niitä huono-onnisia, joilla jäi pidempiaikaisia vaivoja..ehkä joku päivä on taas kunnossa. Joskus 50v, heh.

Voi apua! Huomasin eilen kaupassa vaappuvani siellä kuin mikäkin ankka!! Yritin korjata kävelyä normaaliksi, mutta kohta taas vaapuin eteenpäin. o_O:hilarious:
Autossa istuminen on tukalaa. Yritän kääntää selkänojan mahdollisimman vinoon. Kuopissa meinaa tulla pissit housuun ja niistä pisseistä tuli mieleen että tässä yritän viikonlopu puntaroida vienkö maanantaina labraan pissanäytteen vai en. Tuntui aamulla vähän taas virtsatientulehduksen alulta olo, yh, se olisi toinen jo tällä raskaudella.
Hiiva on myös sellainen mistä olen kärsinyt jo kolme kertaa. :depressed: Sitten kysyin neuvolassa että miten siitä pääsee eroon niin kuulemma käyttämällä kondomia seksin aikana ja sitten söin 10 päivän kuurin Femicort (olikohan se nimi noin) maitohappobakteereja, jotka jotenkin suoraan suolen kautta menee emättimeen. No ainakin olo on ollut sen jälkeen parempi. Pidetään peukut pystyssä.

Koko päivä mökkijuhlissa ribsejä, alkoholitonta boolia ja joka sortin kakkuja ahmien - nyt närästää ja pahasti!

Sai muuten aika monelle kanssajuhlijalle kertoo lasketun ajan, raskausviikot, vauvan sukupuolen tai mun pahoinvointitilanteen... tällä mahalla pääsee kyl vieraammassaki seurassa helposti silmätikuks ja utelujen kohteeks.

Apua. Kolmessa päivässä täysin liikuntakyvyttömäksi liitoskipujen vuoksi. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa..

Kahtena yönä oon herännyt siihen, että oon käännähtänyt selälleen nukkumaan. Siitä kun oon havahtunut niin hyvänen aika mikä lukko alaselkään on tullut. Ja vaikka miten varovasti yritin vaihtaa asentoa, seurauksena ihan J ä r j e t ö n pamaus. Ja nyt on selkä hellänä. :/

Auts! En ole siis ainut, josta kuuluu pelkkää rutinaa ja pauketta. Yöllä käänsin päätäni ja niskoista kuului sellainen rutina, että mietin jo, että putoaako pää. :) Ja lonkat paukkuu välillä niin kovaa, että siippa tulee viereisestä huoneesta kurkkimaan, lähtikö joku raaja irti. Mahtavaa aikaa!

Sympatiat Megara ja kirpsu, kuulostaa inhottavalta. Mutta kirpsun viestin takia turskahti kahvit nenän kautta ulos! :laughing002

Mulla jalat kettuilee ihan urakalla nytte :grumpy:
öisin tulee suonenvetoja molempiin pohkeisiin mikäli yhteen yrittää väärää asentoa tai venyttää jalkoja suoraksi. Päivisin puutuu ja kipeytyy reidet istuessa ja kävellessä + edellisen raskauden aikainen vaiva palasi takaisin eli hermopinne oikeassa jalassa; vuoroin kutiaa tajuttomasti vuoroin tuntuu kuin puukoilla tökittäis kun vaatteet hankaa. Huoh... :shifty:

Alkuraskaudesta palelin ja nyt taas kuvioon on tulleet kuumat aallot. Kellään vastaavanlaista vaivaa?

Mulla närästi salaatti ja näkkileipä niin pahasti tänään että tuli oksennus. Sitten meni vielä vatsakin sekaisin.

Kuuma on, vaikka ulkona kylmä ni silti tuntuu että läkähtyy! Hyvin lämmittää tämä sisäinen patteri :D närästys oli pois kauan, van nyt on taas viikon ajan vaivannut. Piimää, maitoa ja Rennietä, näiden avulla pystyy illalla nukahtamaan. Tuntuu että kaikki närästää, vesi mm.. :/

Kelit on mitä lämpimimmät :D Ei oo paljoa tarvinnut yhtyä valitukseen kylmästä säästä.

Palasin tänään töihin ja en tiedä mitä tuolle selälle pitäisi tehdä. Aivan armottoman kipeä, jokainen asento sattuu ja kipua on keskiselässä, si-nivelessä, molemmissa lonkissa ja melkein häntäluussa asti. Yötä odotan jo kauhulla kun pitäis keksiä joku asento missä pystyy nukahtamaan.. :/

Lisäraudasta huolimatta tuntuu, että hb ei ole noussut. Mulla on nyt käytössä floradix. Ootteko huomanneet mikä valmiste imeytyis parhaiten?

Obsidan on ainakin auttanut mua, tää sivuoire (musta kakka) ei vaan ole miellyttävää. Tuleeko sitä muista rautavalmisteista?

Mä oon koko elämäni ollut vilukissa ja sitten mulla on todella huono ääreisverenkierto vaan eipä ole enää. Ennen mies sai lämmitellä mun sormia, nyt on toisin päin. Viikonloppuna sisko nauroi kun tuulettelin itseäni kädellä, ja sanoi muistavansa kyllä miltä toikin tuntui. :D

Mulla oli aiemmin retaferiä mutta ajattelin että se imeydy kunnolla (mustan ja tervamaisen ulosteen takia) ja sain siitä vatsaoireita. Mutta voisi koittaa jos tuo obsidan toimisi paremmin..

Takaisin