Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siltä vaikuttais. Mut sellanen infernaalinen ummetus vois jäädä välistä. Pitää varmaan punnita, että kumpi on siedettävämpää suoli jumissa vai narkolepsia-väsymys :D

Kokeile Visiblin S:ää ummetukseen? Ei samaan aikaan vuorokaudesta raudan kanssa..

Näitä viestejä kun lueskelee, niin tulee mieleen, että tämä raskaus ei kyllä ihan oikeasti ole tervejärkisen puuhaa. :) Ihan tässä innolla odottaa, että mikä oire seuraavaksi tulee. Varmaan putoaa hampaat suusta ja saa koko kropan täyteen apinakarvoitusta. Tai ehkä sitä vain herää huomenna prinsessana...hahaha! :D

Ei vi-siblinistä oo mitään apua. Sama homma movicolin kanssa. Oon ennen raskautta tahinut ton suolen kanssa ja ainoa mitä ei ehditty tehdä on allergiatestit, tähystys ja leikkaus. Niitä odotellessa..

Mulla Retafer muutti kakan mustaksi ja aiheutti ummetuksen. Lopetin toistaiseksi sen syömisen ja päivä myöhemmin suoliston sisältö alkoi liikkumaan suht normisti ja nyt vk myöhemmin väri alkaa olemaan pikkuhiljaa vaaleampi kuin musta.

Selluliitti!!! Aiemmin se ei pahemmin ole jalkojani koristellut mutta nyt molemmat reidet ovat täynnä sitä. Melkoinen järkytys. Ilmeisesti sitä ei edes saa kokonaan treenattua/laihdutettua pois.. Koitan nyt vaan hokea, että tämä keho on kantanut lapsen jne jne mutta kovinkaan paljon se ei lohduta. Raskausarpia en stressaa yhtään mutta reidet täynnä selluliittia, hyi :wtf:

Kyllä selluliittia saa vähennettyä laihtumisella, kokemusta on. Tai sanotaan näin, että sen näkymistä saa vähennettyä laihtumisella... Väittäisin, että osa raskauden aikana näkyvästä selluliitista on turvotuksen aiheuttamaa, mikä asettunee ihan itsestään turvotusten helpottuessa.

Tämä nyt ei raskauteen liity, mutta minä sain selluliittia vähennettyä, oikeestaan poistettua kuivaharjaamisella. Mutten oo uskaltanu raskauden aikana tehä sitä ku se saa myös kuona-aineet liikkeelle.

Reidet on tällä eukolla kasvanu hulluna, niin että niissä on raskausarpia, mutta mahassa ei oo vielä yhtään. Vaikka maha on kasvanu ihan enemmä. Nyt ku minä sanon tän ni ihan salettii heti huomenna on maha arpia täynnä :bored:

Mulla on käyny sellanen yleinen "läskistyminen"; reidet, lantio ja käsivarret isompi kokoisemmat. En nyt sinällään väittäs, että on vaan puhdasta läskiä. Taitaa olla enemmänkin hormoniturvotuksia. Sama oli esikoisestakin ja vaikka jäikin kiloja siitä raskaudesta, niin olemus oli hoikempi turvotusten hävittyä.

Ihanan huojentavia sanoja, kiitos! Pitää toivoa, että turvotuksella olisi osansa tässä ja kyllä mulla on tarkoitus palata liikunnallisempaan elämään sitten raskauden jälkeen. Pitää koittaa tota kuivaharjausta myös joskus, oon kyllä kuullut että monet sitä tekee. Mun lisäpaino (jos mahaa ei oteta lukuun) on lähinnä keskittynyt rintoihin ja reisiin. Etenkin noihin reisiin..

Mullakin on tapahtunut selvästi läskistyminen reisissä ja käsivarsissa, vaikka painoa ei ole edes paljon noussutkaan. Joutuu varmaankin hormooneista ja veikkaan/toivon että häviää imetyksen myötä.

Mulle neuvola suositteli nestemäistä Iron vital f-merkkistä tavaraa. Ei vaikuttanut ainakaan merkittävästi mahan toimintaan mutta vaikutuksesta en oikein osaa sanoa. Mulla on yhtäkkiä tullut hirveä paine ja kipu alavatsaan, tai tuntuu että joku painaa virtsarakkoa kipeästi. No, eilen sitten aivastin kun laittelin ruokaa kaappiin ja niinhän mulla lirahti pissat housuun. Menin ihan paniikkiin, mies yritti rauhoitella että saattaapi kuulua asiaan mutta vaipoissako tässä pitää kaks kuukautta mennä :(

Ootko harjoittanut lantionpohjan lihaksiasi? Vaikka olet, kohdun aiheuttama paine voi silti aiheuttaa tilanteen uusimisen vielä monta kertaa. Itsellä jo esikoisen jäljiltä (onneksi sinällään vähän) oireilevat lantionpohjan lihakset temppuili jo alkuraskaudessa oksentelujen yhteydessä. Mutta aloin erityisesti keskittymään lantionpohjanlihasten jännittämiseen ennen ponnisteluja (nostot, oksentaminen, aivastaminen ja yskiminen), niin autto kyllä hallitsemaan rakkoa. Toki aivastus voi tulla ihan yllättäen...

No vähän niitä oon raskauden aikana harjottanut. On ollut viimesen viis viikkoa aika kova yskäkin eikä mitään ongelmaa. Eilen vaan tosiaan tuntui että koko ajan oli painetta rakossa. Olin kyllä rehkinyt pihalaattojen kanssa mikä saattoi aiheuttaa kipua. Täytyy jatkossa tosiaan keskittyä tai yrittää ehtiä vaikka vessaan aivastelemaan

^ voi olla myös, että vauvan asento omalta osaltaa vaikutti... Eli voi jokin toinen päivä ollakin parempi. Ja pihalaattojen kanssa rehkiminen voinu väsyttää lantionpohjanlihaksia ennestään.

Mä huomasin myös eilen saunassa istuessa että reisien sivut on täynnä selluliittia! ! :O hyi kauhia minkä näköset mun reidet on!! Toivottavasti tosiaan raskauden jälkeen ne katoaa :O

Takaisin