Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että nämä hormonit on IHANIA jylläämään! Taas piti saada kunnon kina ja huuto miehen kanssa aikaan. :arghh::angry4:angry5 Palaa kyllä pinna ja muuttuu hellakoukuksi ennennäkemättömään nopeuteen. Pirhana sentään. :smiley-angry003 Jospa sitä taas keräis itsensä ja nöyrästi pyytäis anteeksi.:smiley-ashamed005

En tiedä onko itsellään suoranaisesti raskausoire, mutta nykyään ruuan jälkeen sattuu vasempaan kylkeen vähänkin väärä asento sekä syvään hengittäessä viiltää. Ihan viellä siedättävä kipu, mut ei se nyt kivalta tunnu.

Aah, mun selkä!! On sitten niin kipee että ei oikein tiedä miten päin pitäisi olla. Tilanne vaan pahenee, aiemmin oli iltaisin kipuja mutta nyt ne alkaa jo heti kun tulen töihin. Tekee muuten tosi hyvää istua se 7,25 tuntia päivässä koneella (epäergonimisesti tietenkin valuen puoliksi pöydän ja tuolin välissä).. Neuvolan terkan mielestä kuulostaa aika pahasti siltä etten kesäloman jälkeen palaisi enää töihin :sad001

Täytyy vähän kyllä ruikuttaa. Pyysin esimieheltä sähköpöytää kun muutettiin uusiin tiloihin. Sellaista ei herunut. Nyt tekisi niin mieli mennä sanomaan että olis vaan kannattanut panostaa siihen se ekstra 100 euroa... :shifty:

Mä käyn tänään neuvolassa pikaisesti kun ilmaisin tekstarilla neuvolatädille huoleni. Mulla on ollut silmien valonarkuutta ja varsinkin eilen kehiin tuli hirvee päänsärky mikä helpotti vasta illalla päivän panadol tankkauksen jälkeen. Käyn siis tarkistuttaa pissan ja verenpaineet ja hempat vois kans ottaa. Eipä mulla käyny mielessäkään että voi olla raskausmyrkytyksen oireita ennenku kävin esikoisen neuvolassa eilen ja tuli asiasta puhetta. Luulin että johtuu mun heikentyneestä näöstä kun en oo itteeni saanu optikolle raahattua.
Selvis äidin kanssa jutellessani myös että hänellä on ilmeisesti esikoista odottaessaan ollut raskausmyrkytys, sinakin noin oireiden perusteella. Eipä sitä ole silloin varmasti osattu vielä tutkia, 40 vuotta sitten! Ja raskausmyrkytys voi olla periytyvää.. Et kiva..
Huoh toivotaan että mulla on oikeesti vain huono näkö! :bored:

Toivottavasti Minkki ei osoittaudu raskausmyrkytykseksi oireet! Hyvä, kun pääset tarkistukseen.

Minkki, toivotaan tosiaan ettei olis myrkytyksestä sentään kyse. Tiesitkö, että raskaus saattaa vaikuttaa näköön? Mulla esikoista oottaessani toisen silmän näkö parani kokonaisella numerolla ja toisenkin 0.25. Oireili päänsäryllä. Imetysaikaan vaihdoin silmälasit ja oli outoa hoksata että kaikki kohteet lakkasivat värisemästä. Päänsärkykin katosi. Sitten näkö taas heikkeni vuoden kuluttua oleellisesti ynnä tuli viistokarsastusta, ja taas meni rahaa uusiin laseihin. Silloin sanottiin että synnytyksen jälkeen pitäisi oottaa vuosi ennen kuin uusii silmälaseja, juuri hormonaalisten seikkojen vuoksi.

Nyt huomasin keväällä, että lähinäköni on heikentynyt tosi paljon. Nähtäväksi jää, korjaantuuko vai onko nyt sitä ikänäköä. Juuri viime kesänä uusin molemmat silmälasini, nyt ei kyllä olis hinkua niihin rahaa laittaa. Tuon karsastuksen vuoksi mulla kalliit linssit.

Joo eiköhän tää näköön liittyvää oireilua ole. Neuvolassa pissat ja paineet kunnossa. Helpotus ettei tarvi sitä stressata. Maanantaina seuraava neuvola mistä saan sit raskaustodistuksen. Kaikki hyvin siis tältä erää :) Nyt kun sais itsensä sinne optikolle :pompus:

Mulla tuli myös ekassa raskaudessa ihan yhtäkkiä kovaa valonarkuutta silmiin ja "päässä heitti", kun silmät ei tarkentanut kunnolla. Pelästyin tosi paljon ja oltiin vielä ulkomailla. Taisi olla noin viikolla 20. Nyt ei ole ollut vastaavaa ainakaan vielä.

Kuulostaa myös aika tyypillisiltä migreenioireilta. Mutta hyvä, että helpotti eikä ollut raskausmyrkytys.

Voiko raskaus laukaista migreenin?
Mulla ei ole koskaan juuri ollut päänsärkyjä saati sitten migreeniä.

Kyllä voi raskaus laukaista migreenin. Kaverilla on aina raskaana ollessa pari kohtausta, kun taas muuten ei ollenkaan.

Minäkin olen kuullut että raskaus voi laukaista migreenin. Ja kuulemma myös tuoda helpotusta niille jotka migreenistä on aiemmin kärsineet.

Mun murheena on nyt eilen alkaneet menkkapoltot :( Kaupoille lähtiessä alkoi alaselässä kova jomotus, odoteltiin bussia ja kyykistelin siinä pysäkillä siinä toivossa että löytyis asento missä helpottaa. Kipu laantu kun pääsin bussiin istumaan, mutta alko taas uudestaan kun kierreltiin kauppoja. Illalla nukkumaanmennessä tuli taas uudemman kerran ja vielä siinä määrin kipeet krampit, että säikähdin jo että onko nää herrajumala supistuksia jo. Kohtu ei tuntunut kyllä kovettuvan missään vaiheessa ja vauva potkiskeli kaiken aikaa sen poltto-jomotus-kramppailun aikana. Enkä tosiaan tehnyt mitään fyysistä tai rasittavaa ennen niiden alkamista. Kohdun kasvukipuja? Supistuksia? Jotain muuta mystistä? Onko muut kärsineet "menkkakivusta" vielä tässä vaiheessa?

Mulla oli sillon muutama viikko sitten menkkakipuja, ja johtuivat ilmeisesti vauvan kasvamisesta/ ahtaassa kolossa kohdun venyttämisestä. Eilen terkka sanoi, että menkkakipuja voi olla vielä odotettavissa, kun vauva nyt todenteolla alkaa kokoa kasvattaa.

Voiko yskä olla raskausoire? Mulla on ollut yskä jo yli kuukauden, flunssan jälkeen. Infektiota ei ole ja lääkärikään ei oikein tiennyt mistä johtuu. Sain siltä refluksilääkekuurin ja astmalääkekuurin, muttei ole auttanut yhtään, vaikka toista viikkoa jo ottanut.

Mulla oli yskä esikoista odottaessa just tuolleen flunssan päälle. Siihen kyllä auttoi Rennie. Eli vatsahapot nous ärsyttämään henkitorvea. Olisinko pari viikkoa kuurimaisesti ottanut. Jos olis allergista, luulis niiden astmalääkkeiden auttavan... Jospa se kuitenkin lähtis helpottumaan.

"Menkat" ollut täälläkin, nyt viimeisenä parina päivänä taas helpompi olla ja oireet kadonneet, mutta viime viikko oli tosi kurja. Katsotaan kuinka jatkossa.

Täällä meinannut alkaa selkä kanssa oireileen, on niin luontaista varmaan yliojentaa selkää kun vihdoin täälläkin alkanut etureppu osoittaa selkeitä kasvun merkkejä :smiley-bounce022 On muuten älyttömän hyvä tuo sähköinen työpöytä, mikä. Mahdollistaa sen että tulee työskenneltyä koneella välillä myös seisten ja muutoin itellä on käytössä satulatuoli. Helpottaa selkää, kun voi vaihdella usein asentoa. Yritän myös kävellä paljon kopiokoneelle sun muuta pitkin päivää. Niin ja jatkuvat pissireissut tietty :dance008 hu aamulla sokerirasituskokeeseen..

Mulla oli esikoisen aikaan auroja paljon niin etten nähnyt mitään mutta särky jäi aina melko pieneksi (onneksi). Olin sairaalassa muutaman päivän kun tutkivat myrkytystä ja seurailivat. Nyt sama juttu. Eli mulla molemmissa raskauksissa tullut migreenioireita. Myös kuukautisten aikaan on ollut eli varmaan jotain hormooneista.

Muokattu viimeksi:
Onpa muuten 'raskaus' ja 'raiskaus' -sanat lähellä toisiaan.. Osa välillä ihmettelee kirjoitusvirheitään uudella viestillä, niin tiedoksi, että omaa viestiä painamalla saa 'edit' valitsemalla muutettua omaa tekstiään.

Osa ei edes huomaa tehneensä kirjoitusvirhettä :) voi hirveä muunnos tuli lauseeseen. Nyt korjattu, kiitos kun oikoluit M&S ja huomasit!

• Tykkään
Reaktiot: M&S
Takaisin