Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt eilisestä lähtien sattunu kävely ylävatsaan, paikalleen ollessa ei mitään, tuntuu vähän siltä kun vatsa olisi täynnä ilmaa, en oikein osaa selittää, soitin neuvolaan ja sanoivat että olisi vaan normaalia kohdun kasvu kipua, tiedä sitten, mutta ei tunnu kivalta..neuvolakäyntiä aikaistettiin ensiviikon keskiviikolle..

Tuota ylävatsakiristystä ollut mullakin. Kohtu kun kasvaa jo navan yläpuolella niin arvelen sen vaan siellä ahdistelevan. Ei muuten oo enää paljoa navan kuoppaa jäljellä! On jo yläreunasta napa koholla.

Mulla vuotaa taas kerran verta nenästä kuin lopun edessä. :wtf: Tän on niin pakko olla raskaudesta johtuvaa, kun ei mulla ole nenäverenvuotoja ollut kuin joskus lapsena. Välillä tää alkaa kun niistän tai hieraisen nenää, tai sit niin kuin nyt, eli huomaan kahvia keittäessä kun holahtaa vaan veret rinnuksille.

Muokattu viimeksi:
Mulla kanssa tullu muutaman kerran verta nenästä, normaalisti ei tule juuri koskaan.. ylävatsan kirististys onneksi helpotti, tänään jo pystynyt normaalisti liikkumaan..

Mun vatsassa on tuntunut viime aikoina lähinnä sellaista repivää vihlontaa, joka tuntuu kohdistuvan vatsalihaksiin. Toki se on luonnollista, että lihaksissa jotain tapahtuu, kun kohtu puskee esiin. On vain todella epämiellyttävä tunne. Toivottavasti mitään ei oikeasti repeile. :bored:
Niistäessä on minullakin pariin otteeseen tullut vähän verta nenästä, mutta onneksi vain pieniä määriä. Lapsuudesta itsekin muistan nämä yllättävät nenäverenvuodot enkä välttämättä kaipaa niitä tapahtuvaksi uudelleen. :shifty:

Auuuh, täällä pahenee liitoskivut päivä päivältä. Kävellessä tuntuu että nivuset ja häpyluu murenevat alta, pitää kävellä todella hitaasti ja vaappuen niin kuin olis p*skat housuissa etenkin jos on istunut vähän pidemmän aikaa. Kai tämmönen on vielä normaalin rajoissa vai pitääköhän tässä pelätä että lähtee koko lantio vielä irti? :inpain:

Onko muilla väsymys jatkunut/palannut keskiraskaudessa?
Mulla oli ehkä vajaan kuukauden verran ihan kiva olla, kun energiataso tuntui nousseen johonkin totutulle tasolle. Nyt taas väsymys vaivaa niin, että joka päivä voisi nukkua päiväunia ja aamuisin on vaikeaa nousta töihin. Olen kyllä nukkunut todella huonosti öisin, lienee ainakin osasyyllinen väsymykseen. :grumpy:

Kolmannen kerran sanon samaa..miten nää kommentit on kaikki eri ketjuissa.. :D Että olisko Hilumo hemoglobiini laskenut..on yleisin syy tässä vaiheessa tulevaan väsymykseen.

Muokattu viimeksi:
Mulla on väsymys tullut takaisin mutta oon 98% varma että se johtuu just tosta M&S:n mainitsemasta hemoglobiinista. Varma merkki rautavajeesta (mulla) on huulenpieleen tuleva "repeämä"

Väsymys on todellakin palanut takaisin, tänään varmaan kamalin päivä koko raskausaikana, verenpaine ainakin taas alhainen, onneksi aamulla neuvola, toivottavasti nyt ottavat hemoglobiinin, voimat on ihan poissa :(

Ens viikolla neuvola, täytynee pyytää hemoglobiinin mittausta. Se olisi tietysti selkeä selitys väsymykselle.

Mua jäi kaivelemaan, kun unohdin viime neuvolakäynillä pyytää hemoglobiinin mittausta. Ekalla käynnillä se oli 129, varmaan paras tulos mitä olen koskaan saanut! Aina ollut siis vaivana tuo raudan puute (mikä on kyllä jossain vaiheessa saattanut johtua ruokavaliosta kun olin 8 vuotta kasvissyöjä...), ja neuvolatäti silloin ekalla kerralla varoitteli, että rautakuuri on varmaan edessä. Popsin kyllä noita raskausajan multivitamiinipillereitä ja niissä on rautaa 20mg. Minkähänlaisia annoksia neuvolasta suositellaan jos hb on liian matala?

Noni, eli jos tarvetta lisäraudalle on, niin tuo 20mg tuskin on riittävä :grin Onneksi torstaina on neuvolalääkäri, liimaan post-it-lapun otsaan siltä varalta ettei lekuri ota muuten asiaa puheeksi.

• Tykkään
Reaktiot: M&S
Hb 113 ja lisärautaa joudun alkaa ottamaan, mulla on normaalisti melko korkea hb, joten ei ihme että on väsyttäny..

Kävin lääkärissä yskän takia ja siellä otettiin myös hemoglobiini. Viikko sitten neuvolassa oli laskenut 136-118, mutta kun otettiin suonesta niin mittaus näytti 126. Lääkärin mukaan ei ole niiin tarkka kun sormesta ottaa.

Hemoglobiini pitäis olla ok, mutta kuitenkin väsyttää. Varastoraudat ovat kuitenkin matalahkot. Rautaa en voi ottaa kun maha menee ihan lukkoon.

Mun rauta-arvot on siinä 115 paikkeilla, ja neuvolassa ihmeteltiin kuinka hyvä se on :). Lähtöarvon sanoi vaikuttavan. Ja mulla se on ollut 123, joten eihän se kyllä paljon ole tippunut. Villivihanneksia ja nokkosta yritän nyt syödä, jotta pysyis tuolla tasolla.

No niin, löytyhän täältä kohtalotovereita! Tää väsymys on ihan kokonaisvaltainen juttu kun se iskee. Itse uskon että hg:n lisäksi asiaan vaikuttaa nuo hirveät hormonaaliset tekijät. Minä romahdin eilen totaalisesti. Sängyn pohjalla itkin koko elämäni kurjuutta. Kaikki vaikrudet suurenivat ja vääristyivät kuin Picasson kuvissa. Otti päähän kun mies ei edes hoksannu mun kurjuutta, vaan heti töistä tultua katosi nurmikkoa leikkaamaan. Tosin sitten hoivas mut uneen hieromalla jalkani ja kuuntelemalla ressin aiheitani, heh. Tänään on mulla taas virtaa! Kyllä tää tästä.

Mun eilinen päivä meni itkeskelyksi ja tuli miehen kanssa riitaa mm. omasta ajasta. Aika tulehtunut ilmapiiri meillä kotona. Yritä tässä nyt sitten iloita huomisesta ultrasta :( Mieli edelleen vähän maassa.

Leina, onko sullakin mieli herkistynyt niin, ettei kestä mitään ristiriitoja vaan kuormittuu heti? Että on aivan kuin pesusieni imemässä toistenkin tunteet itseensä, aivan ihottomasti?

Takaisin