Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kanssa melkeen kokoaikanen palelu päällä, erilaisia mahakipuja ja selkäsärkyjä, aaltoilevaa pahaaoloa ja tänään piti ekan kerran käydä juttelemassa wc-ankalle enne töihin lähtöä.. Muuten on niin normaali olo että vaikeeta uskoa että raskaana ollaan.. Viikkoja kasassa luultavimmin 5+1..

Laskurin mukaan tänään 7+4, ja toistaiseksi viime viikot olleet tätä viikkoa kamalemmat.
Nyt (taas) jo pystyy aamukahvin juomaan, ja kun säännöllisesti popsii jotain olo on PAAAALJOON parempi!!:cat:
Kaikki hedelmät ainakin tuntuu maistuvan, eikä tuu koko ajan naposteltua "kakkaa".
Edellisviikkoinen väsymys aivan kamalaa, toistaiseksi oireistä jäljellä enää vilu, mahatuntemukset ja turvotus!!

Ei saisi edes paasata näistäkään, kun tilanne vois olla paljon huonomminkin.

TNHT mulla samat viikot ja tuntuu että tosiaan että viime viikko oli paljon pahempi yökötyksen osalta kun tää kuluva!

Ei pahoinvointi ellei maanantain joogaa lasketa :)
Turvottaa kyllä senkin edestä...
Ja miten voi rinnat turvota näin pienil viikoil...Rinnoista tullu selkeästk kiinteämmät ja nännit herkemmät mm lämpötilan vaihteluille...Suihkussa vesi rupee suorana suihkuna tuntumaan epämiellyttävälle rinnoilla...Edellisessä raskaudessa oli sama juttu...
Ja tää palelu...Luulin et ku nyt pakkaset tullu plussa kelien jälkeen ni johtuu siitä mut sisälläkin ollessa tulee välillä kamala sisäinen vilu mihin ei peitot auta...

Mulla oli eilen töissä toppi, pitkähihainen trikoopaita, villapaita ja neuletakki päällä, ja silti tuli vilunväristyksiä. Eipä mulla tosin oikein mitään muuta oiretta oo edelleenkään. :)

Muistan kans noi palelut mut mulla ne ei kestäny ku muutaman päivän ja ne on ainakin toistaseks ohi elettyä elämää ellei ne päätä alkaa jossain vaiheessa uudelleen. Tosin on mulla tässä näitten nykyistenkin oireitten kanssa ihan tarpeeks :D

Mulla on ollut tammikuun puolesta välistä asti aivan hirveää yöhikoilua ja iltaisin taas kovaa palelua (mikä logiikka??). Alavatsaa juilii, rinnat on todella turvonneet ja kipeät sekä hermot on lievästi sanottuna kireinä. Tosin agrekohtauksien kohteeksi on joutunut poikaystävä-parka, joka ei muutenkaan usko hormonaaliseen mielialanvaihteluun.. Tulee varmaan antoiset 9kk meille molemmille :D Hänen mielestään hormonit ei voi vaikuttaa mielialaan vaan on kyse mielenhallinnasta ja päättäväisyydestä (tästä teille päivän naurut..)

Plussapallo - hymyilyttää tuo pimeässä vessassa huitominen, sopis piilokameraan. :)

Jnk - poikaystävälläsi on paljon opittavaa ;). Mä olin jo ennen tietoa raskaudesta yks hormoonihirmu. Miesparka. Tosin ny helpottanu ku tietää mikä syynä. Vähä ossaan itekki ottaa jäähyä ku tunnen kilarin nousevan. :)

Olisko tosiaan toi ihon kuivuminenki raskausoire. Mullaki naamasta iho hilseilee irti ja siihen ei tunnu tehoovan paraskaa ryppyvoide mitä mun kaapista löytyy. :D

Jnk palelua tulee kun lämpö nousee ja yöllä hikoilua, kun lämpö laskee! Sulla on vaan iltalämmöt koholla niin kuin suurimmalla osalla meistä. :)

Mä en huomaa hormonien vaikutusta mielialaan niinkään raskausaikana, mutta synnytyksen jälkeen se oli esikoisesta aivan järkkyä. Toisena päivänä onnensa kukkuloilla ja samanlaisena toisena päivänä ihan alamaissa. Siinä tuli vahva usko hormonien vaikutukseen.

Eilen oli pakko heittää rintsikat pois, niin järkyttävä turvotus , ettei rintsikoihin enään mahtunut...:-)
Täytyyköhän sitä jo lähtee liivikaupoille ?:-)

Mä oon käyttänyt esikoisen jälkeen melkeen pelkästään urheiluliivejä. En oo löytänyt normirintsikoista sellasta mallia missä tissit pysyis :confused: Mielestäni urheiluliivit on ollu myös ihan käteviä imetyksessä, ja luulen että myös tässä raskauden aikana ajaa asiansa, kun joustaa masun kasvaessa :rolleyes:

Mäkin hikoilen yöllä niin että lakanat ihan märkänä :eek: Tuskaisia on yöt kyllä! Säädän lämmöt makkarista aina pois, ja isäntä kiroaa kun on kylmä ja laittaa taas päälle :hilarious:

Jnk ja jemppu yhdyn tuohon yöhikoiluun ja myös siihen iltaviluun. Esikoiselta muistan hikoilleeni koko ajan koko ekan kolmanneksen.

Mulla laskurin mukaan 4+5 menossa, varmaan vhemmän oikeasti.

Muuten oireena vain perus juilintaa alavatsassa ja nivusissa, vatsan turvotusta ja vessassa ravaamista jatkuvasti. Mä olen se outolintu jolla ei tule alkuraskauden pahoinvointia ja rintojen arkuutta.. No vielähän tota kerkii tulla. mutta ei viimeks ainakaan tullut.

Hmmm... mulla nyt 5+4 menossa. .

Tissit ihan hervottomat ja nännit, mahassa repäisykipuja ja nyt uutena ihan hillitön hajuaisti!! Tämä on ihan uskomatonta miten voi noin hyvin haistaa kaiken! :D

Mulla kans alkaa toi hajuaisti olee turhan hyvä.. Kuiva-aine kaappii ei voi ees avata, ku hapankorput haisee järkyttävän pahal.. :( Onneks jääkaappi ei toistaseks haise ja elukoitten sapuskat haisee nii hyväl, et tekis melkee ite mieli alkaa syömää niit.. :p

Mä yhtenä yönä heräsin johonkin, en tiedä mihin ja samalla peittoa takaisin korviin vetäessä haistoin kuinka pahasti meidän lakanat haisi hielle/tunkkaiselle :D aamulla meni täkit ym. Tuulettumaan pakkaseen ja lakanat pesuun :D mies oli vähän ihmeissään :D

Mulla kuivaa myös huulet tosi paljon. Saa olla rasvaamassa ja punaamassa. Väsymys ei helpota, pahenee. Tämä on ihan kamalaa! En saa mitään tehtyä työpäivien jälkeen, liikuttua saati sitten kotitöitä. Mua inhottaa tämä väsymys!! Milloin alkaa helpottaa?

Lisäksi selkä on tulessa jo nyt, osaksi johtunee siitä kum ei ole päässyt liikkumaan. Ensi viikoksi varattu raskausajan hieronta.

menkkakivut js ja turvotus jatkuu. Paha olo tulee jos syöntiväli venyy liikaa

Tällä hetkellä en nauti olostani yhtään :( vaikea olla onnellinen

Tänne on kans tullu järkyttävä väsy, viimeiset kolme päivää ihan tillintallin. Just tuli vetästyy kevyet melkein 4h päikkärit, saa nähdä mitä yöunista tulee... Oksu ei oo onneks tullu, vaikka ällötystä onkin välillä. Joo ja meinasin purjota kun mies tuli suihkusta ja joku sen suihkusaippua tai dödö haisi ihan järkyttävän pahalle :yuck: Ja tuntui, että se haju velloi koko kämpässä seuraavan tunnin... Saa luvan kohta käydä ostamassa hajusteettomia pesuaineita :D

Mulla on teinipojan axet saanu jo porttikiellon. Musta ne haisee muutenki pahalle, saati ny ku hajuaisti vihikoiran tasoa. :D

Mut miehen partavaahto, melkee tekis mieli nuolla ku tullee lähelle. :D

Jauheliha, hajusteet -> miehen dödö, omat hajuvedet, fairy jne. saa kakomaan ihan huolella. Koirien nappulat, kahvi, kurkku!! Yäk! Pyykinpesuaine (omo) taas tuoksuu niin hyvälle et voisin impata sitä vaikka koko päivän :D

Takaisin