Raskausoireet

Minivöö, minäkin esikoisesta pelkäsin tosissaan että a)suunnaton maha ei palaudu vaan jää roikkupussi ja b) issiassärky on tullut jäädäkseen ja c) alapää jää iäksi löysäksi. Kaikki pelot oli turhia. Tottakai sisäelimet raivaa tilaa kohdun tieltä ja sitä varten nuo luutkin natisee kuin tynnyrin vanteet. Mulla on pullistunut kylkiluut ja nyt myös häpyluu.
 
Kiitos, Kia lohdutuksesta :) pitänee luottaa siihen et keho palautuu ajan kanssa. Vaikee vaan kuvitella millainen olomuoto on heti synnytyksen jälkeen kun se muutos on niin nopee verrattuna näihin raskauden aikana hiljalleen ilmestyneisiin muutoksiin.
 
Kireenä täälläkin kaikki paikat. Ekaa kertaa jo toivoin synnärille pääsyä. Kolme viikkoa olisi vielä laskettuun aikaan.
 
Kyllä minivöö miekkalisäke on (tai ainakin pitäis olla) sellanen, että antaa myöden ts elää kropan mukana. Eli varmasti ajan kanssa palautuu, mutta yksilöstä riippuu kauan ottaa aikaa. :)
 
Mulla on alkanut ikenet vuotaa tosi herkästi verta, vähänkin kun hammasharjaa näyttää. Inhottava vaiva, ilmeisesti nekin niin turvoksissa... verenmaku suussa siis loppuviikot kirjaimellisesti:wtf:
 
Lievä nokkosrokko säärissä. Alkaa kutiaan aina suihkussa tai aamuyöllä sängyssä kun hikoiluttaa. Ei kuulemma ole vaarallista. Luin jostain että poikia odottavilla oleva kohtuu harvinainen vaiva. Yleensä painottuu reisiin ja vatsan seudulle. Mulla vain reisissä. Mutta kutisee inhasti.
 
Agape, mulla ollut tuota molemmissa raskauksissa koko ajan. Tällä kertaa rauhoittui nyt loppuraskautta kohti. Mutta tuossa puolivälin tienoilla valvoin öisin raastavan kutinan piinassa.

Esikoisen odotuksen aikana tosiaan sama juttu.
 
Huh mikä yön aloitus. Nukahdin normisti noin 23 jälkeen ja joskus puolen yön maissa typy alkoi vetää järkkyä rallia masussa. Tuli masu ihan kipeäksi vääntämisestä, vaihtelin asentoa ja yritin nukkua. Sitten seurasikin niiiiiiin kipeää tehnyt joko supistus tai joku lantionpohjan tai emättimen venytys, joka kesti yli 30sek ainakin että kipu pompautti pystyyn. Lähdin juomaan vettä ja aattelin et näinkö mennään kohti synnytystä. Mylly jalkovälissä ja masussa jatkui koko ajan, oksetti, pakotti ja vaikka mitä. Mies tuli alas katsoo et minne jäin, no kömmin takas sänkyyn jonkin ajan päästä kun tuntui et uskaltaa. Niin sama hirveä kipu iski samantien uudelleen. Taas ylös ja vessaan, tuli olo et tyhjentää koko kropan. Mut niin ne meni ohi. Typy mylläs siis 00-03 ja sen jälkeen pystyin nukkua. Huh. Nyt taas aamu ja normi olo, vähän säikytti kyllä yöllä.
 
Ajoittain supistuksia. Ihmettelen jos laskettuun aikaan meinaa pysyä vatsassa. Inhottava tuo tunne alakerrassa kun on niin turvonnut olo häpyhuulissa. Mietin kuuluuko asiaan vai onko jotain tulehdusta. Huomenna neuvolassa voin kysyä kun soittoaikakin meni jo ohitse.
 
Näin mäkin ajattelisin, mutta tänään on hiukan kutissut myös. Toki turvotus varmasti myös kutittaa. Valkovuotoa on paljon, mutta niinhän sitä tässä vaiheessa on. En kyllä uskalla kurkkia enempää ettei jää traumoja :D :wink
 
Voihan itku näiden hormoonien kanssa! Oon muutenkin varsin herkkä ja tää raskaus on kyllä korostanut sitä, mutta tänään on kyllä tullu spontaani itku ihan joka asiasta o_O Lusikka tippui aamulla kesken jugurtin syönnin kädestä lattialle - tuli itku, Munia rikkoessa meni kuorta sekaan - tuli itku, Pakkasin pienen kotiutumis vaatteet sairaalakassiin - no tuli vaan muutama kyynel :smiley-ashamed008 Onneks mies on töissä ja toivottavasti illalla jo taas naurattaa tää sekoilu :grin
 
Täälä kans itkupilli! En voi kattoa telekkaristakaan mitään ilman, että jossaki vaiheessa tulloo märy. Äsken käytiin päiväsaunassa ja itkeä tihrustin sielläki.. ehkä tämä kolme vuorokautta kuuden tunnin unilla vaikuttaa mielialaan eniten. Ja sitte nämä kivut. Tuntuu, etten muuta osaa enää tehäkkään ko valivalivalittaa :sad001
 
Voihan peukalo! Kellään muulla nivelten löysyyden takia ongelmia? Viime lauantaina kaivoin käsi hankalassa asennossa laukusta juomapulloa. Peukku naksahti jotenkin. Jänne siirtyi "pois paikaltaan". Kipu on ihan jatkuva ja peukku jäätyy/on kylmä niin kuin ei veri kiertäisi siinä. Samoin etusormen nivelet kipeät. Säteilee värttinähermoa pitkin ylös harteisiin. Lisäksi olkapää jomottaa jatkuvasti. Ärtyi kutomisesta. Nyt ei onnistu nukkua kuin toisella kyljellä. Tästä se nyt ongelman lykkäsi. Fyssari väänteli koko kättä ja olkaan pistettiin kortisonia, vaan ei mitään vastetta. Pelottaa sikana että kyseessä on tulehdus ja kalkkiongelma olkanivelessä, kun mulla aiemmin hoidettu ahdasta olkapäätä leikkaamalla. Uskon sorminivelten rauhoittuvan synnytykseen. Mutta miten ihmeessä kantelen vauvaa jos tuo olkapäävaiva nyt uusii??
 
Mulla ei onneksi noin pahasti ongelmia nivelten kanssa. Muutaman kerran siivotessa imurin jäädessä jumiin, olen vetässy vähän rivakammin, niin on ranne muljahtanut ikävästi. Ei pysyvää kipua kuitenkaan ole jäänyt. Ja nyt lopusta vähän jänskättää etten saa noidannuolta, kun alaselän nivelet muljahtelee välillä niin rajusti, että pelkään selän lihasten pistävän lukon päälle turvatakseen selän asennon. Toivottavasti Kia helpottaa nopeasti synnytyksen jälkeen! Esikoisen jälkeen tais lonkkakipu hävitä n kuukaudessa, mutta oli jo pari päivää synnytyksestä lievempää.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Mulla vasen lonkka kiukuttelee, mutta lähinnä hermosärkyä. Pari päivää sitten haukotellessa oikean puolen leukanivelelle tapahtui kyllä jotain. 'Paukahti' äänekkäästi ja vihlaisi, on edelleen arka ja purenta asento on hieman outo. Tsemppiä Kia, vielä hetken kun jaksaa, niin alkaa taas helpottaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Täällä kanssa tuttuja nuo lonkkakivut.. Etenkin oikean lonkan särkyyn herään öisin. Onneksi puolen vaihto auttaa! Parina aamuna ollut myös olkapää särkyä oikeassa olassa. Eiköhän nämä kohta helppaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Mulla on kans lonkat kipeenä ja niiden lisäksi vasen leuka on naksahtanut ja molemmat kädet särkee. Niin ja se si-nivel on löystynyt lisää. Tosi terve olo! Toivon että tää olis kans niitä oireita jotka jää synnärille..
 
Mulla on myös lonkat kipeät. Esikoisesta oli vielä paljon kipeämmät. Ja jalkovälistä, kurkkasin suihkun jälkeen hätäseen ja traumat tuli! Voi kamalaa jos noi ei palaudu ennalleen, häppärit siis. En kestä. Omg.
 
Mulla on ollut nyt flunssainen olo jo pari päivää ilman kuumetta. Voi elämä mitä kidutusta tämä loppu! 39+5.
 
Takaisin
Top