Raskausoireet

Tänään ollut ihmeellinen päivä. Mistään ei kolota eikä paina, kävin yölläkin vain kerran wcssä! Kaupungilla shoppailin reilun 2 tuntia, pesin jääkaapin ja muutamat laatikot siivosin keittiöstä.. Huhhuh onko muut näin energisiä!? :)
 
Täällä ollut energiaa hyvin, käytiinkin pitkällä ulkoilulenkillä kun tämä syksy niin mielettömän kaunis ja aurinkoinen. Miehen sports trackerin mukaan mentiinkin vielä vitosen lenkki, tosin hitaasti pysähdellen mutta silti :) typy ottanut masussa kans tänään iisisti :)
 
Viitisen tuntia ulkona hengailua, nyt on aivan sippi! Muuten yllättävän hyvin jaksoi fyysisesti. Ajatuksena oli vähän provosoida poikaa kuoriutumaan moottoripyörien äänillä, mut hiljasta on ollu. :D
 
38+0 ja vasta tänään ymmärrän miks monet ootte tuskastellu niin paljon liitoskipuja. Hullu päivä. Tuntuu että hajoon palasiks, jalat lähtee irti ja häpyluu poksahtaa. Käveleminen on silkkaa kidutusta ja tapahtuu hivuttautuen jalalta toiselle. Levätessäkin sattuu koko alavatsan ja reisien väliselle alueelle.
 
Minivöö asiasta kukkaruukkuun, meneekö sul se hepatoosi lääkitys? Onko sulle puhuttu mahd käynnistyksestä?
Aattelin vaan kun eksäkin oo tayssis synnyttävä, et miten eroo käytännöt ihmisten kohdalla :)
 
Joo Tayssissa synnytän ja ei oo lääkitystä. Parin viikon ajan sappiarvot oli nipin napin viitearvon yläpuolella 10-11, mutta vikassa testissä sekin oli laskenut seiskaan. Alat on ollut koko ajan normaali. Siks ei oo lääkäri määränny lääkitystä suotta. Lievähkön kutinan takia kuitenki edelleen jatketaan seurantaa verikokeilla. Polille en saanut enää aikaa. Tarpeen mukaan sinne sitten heti jos kutinat pahenee tai vauva liikkuu niukasti. Käynnistysmahdollisuutta ei oo mainittu ollenkaan mut kun mennään jo 38 viikolla niin oon helpottunut et otetaan tosissaan mun vähäinenkin kutina ja sentään seurataan ettei hepatoosi pääse ikävästi yllättämään. Kutina on ihon alla tuntuvaa eikä muu helpota kun kylmä mut yöunia en oo menettäny kertaakaan sen takia.
 
Äiti juuri soitteli ja kun ihmettelin sillekin mun energisyyttä niin sanoi että juu ihan normaaliahan se on. Hän kuulemma tapetoi juuri ennen pikkuveikan syntymään lastenhuoneen yksin...eikä tehnyt tiukkaa. Mä en nyt ehkä ihan sellaseen ala mutta kyllä tässä aika levoton alkaa olla.
 
Okei minivöö. Mul kans sappih 10 ja alat rajoissa, viimeksi määräsivät lääkityksen ja voin kertoo että luksusta! Yöt tulee nukuttua. Mul käynnistetään ensiviikolla mut entiä johtuuko enemmän tosta hepatoosista vai diabeteksestä ( vauva painaa nyt 3700g)
 
Lisamarie, aika jännän erilailla menetellään vaikka sama sairaala ja meillä vastaava tilanne. Onko sulla suvussa ollu raskaushepatoosia? Multa kyseltiin sitä eikä oo ollu äidillä eikä tietääkseni äidin äidilläkään. Voi myös olla että sulla pahemmat kutinat koska mä en koe edes kaipaavani lääkitystä siihen.
 
Minivöö joo on mun mummolla ollut ja mun kutinat tosiaan ihan järkyttävät! :) tästä ilm siis johtuu!
 
Huoh, se alapääturvotus mistä puhuin aiemmin on nyt sit varmaan kuitenkin hiivaa tai joku muu rämpsätulehdus kun kutisee ja limakalvotkin enempi turvoksissa. Valkovuodon määrästä ei voi päätellä paljoa kun sitä on paljon. Eikun soittoa neuvolaan. Eli tilanne pahempi siis. Mä en todellakaan näytä rämpsääni sille terveyskeskuksen mun ikäiselle mieslääkärille (kerran olin jo, mut nyt toi tilanne on ihan kamala kun ei tarvitse edes läheltä kurkata :inpain::dead:). Ärsyttää, terveydenhoitaja epäili ettei olisi ja niin mäkin viime viikolla, mutta nyt toi on kyllä pakko hoitaa ja harmillista kun kohdunsuukin on auki niin tulee huoli, että onko vaarallista. Ja piru vie, mulla on se streptokokki agalactiekin positiivinen, niin tulee iv-abtibioottia heti alkuun kouraan.
 
Pitäähän toi selvittää, mutta suonikohjut alapäässä turvotuksen lisäks myös kutittaa tuoreena aika lailla.
 
Mittailin itsekkin verenpainetta kotosalla, ja huh ku säikähin ekaa mittaustulosta. Alapaine oli 101. Toinen ja komas mittaus oli sit paremmat. (Neuvolan sallimissa rajoissa). Onneksi laski matalemmaksi toiseen ja kolmanteen mittaukseen. Nyt voi taas hengittää rauhassa.
 
Lykkyä pyttyyn Leina! Toivottavasti verenpaineet ei olis mahdottoman korkealla ja kuitenkin saisit sairaalakassin käyttöön:)
 
Olin taas käyrillä ja tyttö liikkui kuin viimeistä päivää. Sain vain ohjeen tarkkailla verenpainetta kotona ja ensi viikolle uuden ajan. Lapsivedenn määrä oli vähentynyt :/
 
Makoilin tunnin saunassa. Sen jälkeen vatsa tyhjeni kivuliaiden vatsanväänteiden kera 2 kertaa. Ilma kiertää ja mahassa möyrii. Hirveetä jos tuli joku vatsatauti tähän vielä flunssan ja yskän lisäksi :sad001
 
Minulla on saunominen tehnyt tuon pari kertaa, siis tulee maha araksi ja kipeäksi ja vaavi ei selkeästi saunasta ole tykännyt (näin käynyt pari kertaa kun otin normia pidemmän ja kovemman saunatuokion). Eri asia tietty jos olit jo ennen saunaa huonovointinen, mutta silloin ei sauna varmasti ainakaan paranna oloa.
 
Takaisin
Top