Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkuyöstä heräsin ihan järkyttävässä kuumuudessa ja hikoilin hulluna. Ikinä ei oo kuumottanu noin paljoa! Lopulta mun piti ajaa mies sohvalle että voin nukkuu ikkuna auki. Eihän se millään meinannu aluks suostuu aukasee ikkunaa kun pelkäsi et mä palellun. Kyl se sit ymmärsi kun aloin epätoivoisena ja väsyneenä itkee tuskallista olotilaa. Olin kuulemma ihan hiestä märkä. Sen jälkeen kun sain viilennystä alkoi tulee jänniä aaltomaisia tuntemuksia selkään ja vatsaan jotka säteilee reisiin. Tuli koko loppuyön aina vähän väliä ja nukahdin heti kun loppuu ja heräsin kun uus "aalto" tuli. Ei oo kipeitä, mutta tuntuu ärsyttävältä se säteily reisiin.
Liittyyköhän tähän flunssaan, kun eilen oli muutenkin aika rankka päivä ja väsytti vaan koko ajan. Oli sellanen kipeä olo koko päivän, mut ei kuumetta. Vettä tuli litkittyy reilusti yli pari litraa yön aikana.

Muoks. Vauva ollut tosi rauhallinen liikkeissään 2 päivää. Liikkeitä tulee tarpeeksi mut taitaa olla jo tilanpuutetta tässä vaiheessa ;)

Täällä oli kanssa vähäuninen yö. Koko yön tuntui että on todella vaikea hengittää. Poika vänkäs viereen oisko ollut puol kolme ja olin niin väsynyt etten jaksanut lähteä nukuttamaan joten viereen jäi lapsi, mies hilas itsensä raukka flunssaisena vierassohvalle. Mulla iski samantien jonkun kuuman aallon päälle ja peitto lenti päältä. Poika yritti väenvängällä vielä mun päälle nukkumaan ja hiplas kätösillään mua päästä, siirsin sitä monta kertaa kauemmas. Sit kun se nukku niin heräilin sen pyörimiseen, omaan hengitykseen ja vessahätään vähän väliä.
Herätessä lievät menkkajomot mahassa mutta tais mennä jo ohi..

Tässä saa vaan itseään syyttää kun join iltakahvia ja menin vasta yhdeltä nukkumaan. Esikoinen nukkui mielettömän levottomasti ja tuli jo suhteellisen aikaisin yöllä viereen, kahdelta kait. Nukkui koko yön kiinni liimaantuneena ja huuteli äitiä.

Muutamana iltana ja yönä ollut enemmän supisteluja, yhtenä yönä hikoilin vaan kun supisteli. Mahtaisikohan ennustaa, että synnytys tulee aikaisemmin kuin laskettuna aikana vai onko ihan harhakuvitelmaa? Sukkapuikkokipuja myös.

Nyt on kyllä pahoja sukkapuikkoja, melkeinpä puukkoja. Ei saa nukuttua! :arghh:

Täällä on kans sukkapuikot vaihtunu puukkoihin. Ei kovin ripeästi liikuta...
Lisäksi tullut jotain sitkeää limaa tämän päivän. Toivon hartaasti ettei ois se limatulppa. Neljän päivän päästä vasta synnytystapa-arvio :o lisäksi pelottaa miten synnytys menis, jos nyt menis lapsivedet. Meinaan tätä vaavin perätilaa...

Taas yks hyvin pyöritty yö takana...
Välillä hiottanu ihan mahottomasti ja välillä jomotellu alaselkään.

Isäntä rupes eilen vauvalle puhumaan tosissaan, että sää voisit jo niin syntyä et isi pääsis lomille. multakin kovasti uteli et mites sitä synnytyksen tulemista vois vauhdittaa? Hetken siinä mietin kunnes taas tajusin Herran taka-ajatuksen.. et isi pääsis lomille. Eli tekemään remonttia, puuhommia ym.! Kehtas vielä sanoo että eiks se sun äitis oo tulossa tarvittaessa kattoo esikoista sit vaven syntymän jälkeen? No joo, mut porukat ku on majaillu täällä sen pari yötä ni oon sit taas ihan stressissä ja hajalla sen jälkeen niinku oon kirjotellukkin. Kiva kun käyvät ja kiva kun lähtevät.

Tuumasin vain ukolle vielä lisäks et sulla on sun loman ajan päävastuu esikoisesta ja mulla vauvasta. Näillä ajatuksilla viime yö.
Niin ja jos nyt en eilen ihan väärin huomannu ni valkovuoto oli kokkareisempaa ja sitkeempää ku aiemmin, mut voihan se olla vaan toive ajattelua.

Täällä kanssa herätty taas kukonlaulun aikaan 0530, että HUOMENTA vaan :arghh: Ei siinä muuta, mutta tuppaa päivät käymään pitkiksi. Eilen sain venytettyä 0630 saakka.. Peilistä alkaa näkymään, että raskauden hehku alkaa kyllä kasvoilta olla kadonnut ja tilalle tullut punertavat luomet ja silmät, väsynyt katse ja nyt nuo kävelylenkitkin alkanut muuttua toisina päivinä mahdottomiksi. Ihan vaan siksi, että selkää, nivusia ja jalkoja pakottaa ja särkee välillä huolella. Uutena ilmiönä autosta pois nouseminen alkaa olla huomattavasti työläämpää kuin aiemmin :wacky: Nooooh, max 2 vkoa.

Ei voi täälläkään enää kehua unen lahjoja :D viimeeks oon nukkunu ns hyvin kun oli se super kuu.. Sen jälkeen yössä tulee unta se max 5 tuntii ehkä ja herään viimeistään klo 7 (yöllä tietty muutamat vessaheräämiset päälle), päivisin ei myöskään juuri väsytä enkä päiväunia nuku.:confused: Nyt ois vielä ollu kiva nauttia unista :happy:

Ehkä eniten odotan raskauden päättymistä tämän jatkuvan 24 kertaa vrk:ssa olevan pissi- tai isohätä ramppauksen loppumiseksi!:sour:

Mä Pyöriskelin kans kahden ja neljän väliin yöllä. Alaselkä kireänä ja vatsanväänteitä... Alavatsa tuntuu koko ajan siltä kuin olis vetäny tiukan vatsarutistustreenin ihan just.

Nyt on muute ollu parina päivänä sillain et vaik on just käyny pissalla, ni heti kohta tulee uudelleen hirmunen pissahätä :confused: vissiin vaven pää painaa välillä rakkoa:shifty:. Hetken kun on sinnikkäästi kestäny liikkeellä ni tää uus hätä on kuitenkin helpottanu.

Mulla on omppu ihan sama "vaiva". Oikeesti oon nyt tunnin sisään käyny 3 kertaa vessassa. Hirveetä vedentuhlausta :D

Vessassa pitää ravata päivin ja öin, niin turhauttavaa jo! Ja nyt lisäksi tosiaan häpyhuulen suonikohju, niinko ei olis muutenni jo alapää kippeä. Oon niin kypsä jo tähän olotilaan. Ja ei maistu ruoka vaikka nälkä kova koko ajan onkin.

Toi pissalla ravaaminen on kyllä raivostuttavaa. Tuntuu kuin ei rakko tyhjentyisi kokonaan sillä 5min edellisestä voisi jo mennä uudelleen. Kauppareissukin alkaa olla jo liikaa kun tuntuu että taas pitäisi päästä vessaan. Vastapainona saattaa olla päiviä että saattaa mennä useampi tuntikin ettei tarvii käydä. Kyllä se vave siellä tekee kiusaa.

Nyt alkoi ne kipuilut mullaki vaivaamaan (muu kuin lonkat). Nivuset ihan arkana ja kävely on vaappumista. Plus alaselkää on jomottanut koko iltapäivän enemmän tai vähemmän. Mitä seuraavaksi?

Tää ei ehkä oo varsinainen raskausoire mut raskaudesta johtuva ja mietityttää. Kun mulla miekkalisäke (jonka olemassaolosta en ennen raskautta edes tiennyt) on pullistunut tosi selvästi eteenpäin mahan kasvaessa. Mahan ansiosta sitä ei näe mutta tuntuu kunnon möykkynä, ja usein lihakset kipeytyy siitä ympäriltä. Onko muilla käynyt näin?

Kivusta en välitä mut eniten mietin sitä että palaako se paikalleen synnytyksen yhteydessä vai jääkö mulle pitkäksikin aikaa rintalastan alapuolelle möykky? Alkuraskaudessakaan se ei vielä tuntunut ollenkaan ja nyt on niin koholla että jos maha yhtäkkiä katoais niin mokoma miekkalisäke jäis näkyviin. Siis en tiedä jääkö koska en tiedä mikä sitä tarkalleen työntää ulos ja palautuuko samalla kun muutkin kehon osaset palautuu paikoilleen. Tätä en koskaan muista neuvolassa kysyä.

Huoh nyt on taas sellainen ilta että vauva yrittää kaivaa itsensä ulos. Tuskaista kaikki oleminen miten päin vaan ja ärsyttäviä supistuksia. Vatsa tuntuu pinkeältä ja valtavalta eikä edes ruoka oikein siksi maistu. Blaaah..

Takaisin